ממשלת איטליה מתנגדת לאלפא רומיאו מילאנו החשמלית
הקרוסאובר הקומפקטי יאפשר טווח נסיעה מירבי משולב של 402 ק"מ, ויגיע בשתי גרסאות. למה הוא עורר התנגדות מצד ממשלת איטליה?
המכונית החשמלית הראשונה של המותג, אלפא רומיאו מילאנו, נחשפה רשמית - ועוררה סערה בקרב ממשלת איטליה.
הסיבה להתנגדות האיטלקית היא שהרכב מיועד להיות מיוצר בפולין, על מנת להוזיל עלויות. ממשלת איטליה טוענת שעל פי החוק, שנחקק בשנת 2003, לא ניתן לקרוא למוצרים שאינם מיוצרים באיטליה בשמות איטלקיים, מחשש להטעיית הציבור. הדבר דומה לכך שיין מבעבע שאינו מגיע מחבל שמפאן שבצרפת אינו יכול להיקרא "שמפנייה".
עד לפתירת המחלוקת, בואו נכיר את המילאנו החשמלית החדשה. מדובר בקרוסאובר חשמלי קומפקטי ומוזל, שנועד לעזור למותג להגיע לקהלים חדשים.
המילאנו מעוצבת באופן אגרסיבי שכולל אלמנטים מדגמים אחרים של המותג, ותגיע בשתי גרסאות - ELETTRICA ו-VELOCE.
הדגם מבוססת על פלטפורמת e-CMP של קונצרן סטלנטיס, המניעה בין השאר את הג'יפ אוונג'ר החשמלי ואת לנצ'יה אפסילון החשמלית החדשה.
בשתי הגרסאות ובדומה לאפסילון החדשה, יש לרכב סוללה בגודל 54 קוט"ש, שמאפשרת טווח נסיעה מירבי משולב של כ-402 ק"מ בגרסה הבסיסית של הרכב. ניתן לטעון סוללה זו בבית בקצב מירבי של 11 קילוואט, ובעמדה מהירה - בקצב מירבי של 100 קילוואט.
מערכת ההינע של אלפא רומיאו מילאנו נעה בין הספק של 156 כ"ס לרמת הגימור ההתחלתית, ועד להספק של 240 כ"ס ברמת הגימור הבכירה.
הרכב מאובזר, בין השאר, בלוח שעונים בגודל 10.25 אינץ', מערכת מולטימדיה, חיישני חנייה ב-360 מעלות, מצלמת רוורס של 180 מעלות, נהיגה אוטונומית ברמה 2, ותא מטען בנפח 400 ליטר.
פרטים נוספים על הדגם יימסרו בהמשך, ועוד לא ידוע האם יגיע לישראל.
לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז