אא

שובי לים: 2 צבות ים הושבו למים אחרי שיקום. צפו

הצבות "זויה" ו"עודד" חזרו אל המים לאחר שיקום שעברו במרכז הארצי להצלת צבי ים. מה עליכם לעשות אם אתם נתקלים בצב פצוע? צפו בסרטון השחרור המרגש של הצבות בחזרה אל המים

צבי ים צבי ים

אירוע מרגש במרכז הארצי להצלת צבי ים. שתי צבות בוגרות הנקרות "זויה" ו"עודד" הושבו אל המים לאחר שעברו שיקום במרכז של רשות הטבע והגנים. האירוע התקיים בנוכחות חוגים של מועדון השייט שדות ים, תושבי שדות ים ומתנדבים.

"זויה" הגיעה למרכז ההצלה לאחר שנלכדה בשוגג ברשת בים וסבלה מטביעה. צבי הים הינם בעלי חיים ימיים אך נושמים אוויר באמצעות ריאות, ממש כמונו. ולכן כאשר הם נלכדים ברשת מתחת למים, הם נאבקים לנסות להשתחרר וצריכים לעלות לנשום אוויר אך לא יכולים. כתוצאה מכך הם סובלים מטביעה אשר גורמת לדלקת ריאות, בצקות ואף מוות.

צילום: אופיר לוי מתנדב במרכז ההצלה לצבי יםצילום: אופיר לוי מתנדב במרכז ההצלה לצבי ים

במרכז ההצלה מבצעים הליך רפואי מורכב בשם שטיפת ריאות בזכותו מצילים את צבי הים הטבועים ונותנים להם הזדמנות נוספת לחיים בים. 

צפו בשחרור לים של הצבות (צילום: יניב לוי, רשות הטבע והגנים)


"עודד" נמצאה צפה בים בצורה לא תקינה במהלך פעילות מועדון השייט שדות ים על ידי המאמנת נינה אמיר. היא קראה לצבה "עודד" בהוקרה לעודד אושר, מאמן לשעבר וכיום מאמן באיגוד השייט ומורה לימאות, ובמהלך פעילותו הרבה בים הוא מצא והציל צבי ים פצועים רבים.

צבי הים נמצאים בסכנת הכחדה עולמית. רשות הטבע והגנים פועלת להגנה על צבי הים בעונת הרבייה, בהקמת מרכז ארצי להצלת צבי ים פגועים, הגברת מודעות הציבור לחשיבות השמירה על צבי הים, איסוף נתונים ומחקר בינלאומי.

מה עושים אם רואים צב פגוע?

אם הצב צף פגוע בים, יש להעלות אותו לסיפון. אל תאבדו איתו קשר עין בים, כי אחרת קשה מאוד לאתר אותו ולעזור לו. אם הצב מסובך בפסולת, לא להסיר את הפסולת ולא לשחרר את הצב חזרה לים, הוא צריך להגיע לטיפול רפואי במרכז ההצלה, שם יסירו את הפסולת בצורה מבוקרת.

צילום: אופיר לוי מתנדב במרכז ההצלה לצבי יםצילום: אופיר לוי מתנדב במרכז ההצלה לצבי ים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות הטבע והגנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: