אא

למה ענקית הקרוזים מבטלת עצירה בסנטוריני?

האי היווני אמור היה לארח 5 אוניות ענק ועליהן 17,000 תיירים ביום אחד בחודש יוני. אורחי Sun Princess קיבלו הודעה: "עקב עומס אוניות, לא תתקיים עצירה בסנטוריני". מהו היעד החלופי?

צילום: Princess Cruises צילום: Princess Cruises

ספינת הקרוזים Sun Princess שאמורה היתה לעגון בסנטוריני ב-11 ביוני, לא תגיע לאי הפופולרי והמתוייר. כך הודיעה הנהלת חברת Princess Cruises לאורחיה, שחלקם ודאי התאכזבו מהדילוג על היעד האהוב והאינסטגרמי. בנציגות Princess Cruises בישראל, MedCruises, אישרו לפספורטניוז כי אכן ההודעה המדוברת נשלחה לנוסעים. עוד נודע לפספורטניוז כי זהו אינו המקרה הראשון בו מתבטלת עגינה ביעד.

הסיבה לשינוי המסלול נעוצה בכך שבאותו יום, אמורות לעגון מול חופי סנטוריני לא פחות מחמש אוניות שונות, ביניהן גם Odyssey of the Seas הענקית. ביחד עם 4,300 אורחי Sun Princess, מספר התיירים שאמורים היו להגיע ביום אחד לסנטוריני עומד על לא פחות מ-17,000 איש.

קרוזים עוגנים מול סנטוריני (צילום: SHUTTERSTOCK)קרוזים עוגנים מול סנטוריני (צילום: SHUTTERSTOCK)

אורחי Sun Princess יעגנו במקום בסנטוריני, בנמל Souda הסמוך לעיר חאניה בכרתים, יעד חלופי שהופך גם הוא לעמוס במיוחד בחודשי הקיץ בשל הספינות הרבות העוגנות בנמל (הנחשב גם נוח לעגינה בשל המבנה והקיבולת שלו).

נמל סודה בחאניה. חלופה לסנטוריני (צילום: SHUTTERSTOCK)נמל סודה בחאניה. חלופה לסנטוריני (צילום: SHUTTERSTOCK)

יצוין כי בנמל אויה הישן בסנטוריני לא ניתן לעגון, כך שהעגינה מתבצת בים והמעבר אל האי מתבצע (כמעט בכל אוניית ענק) באמצעות סירות קטנות.

קיץ 2024: תיירות היתר הופכת למציאות

המקרה של Sun Princess שופך אור על תופעת תיירות היתר, Over Tourism, שהולכת וגוברת וצפויה לשבור שיאים חדשים בעונה החמה שבפתח. בסנטוריני, למשל, אחד האיים המתוירים ביוון בו מתגוררים 15,000 איש בלבד, מבקרים מיליונים בשנה והחישוב הוא של יותר מ-1,300 תיירים על כל תושב.

האוניה Sun Princess (צילום: Princess Cruises)האוניה Sun Princess (צילום: Princess Cruises)

לצד פגיעה ושחיקה של תשתיות הנגרמת בעקבות ההמונים המבקרים באי היפיפה, תיירות היתר פוגעת מאוד ברווחת התושבים והתיירים עצמם כאשר התנועה הופכת קשה והעומס בעיקר של עוגני הקרוזים אך גם של התיירים המגיעים דרך האוויר, גורם לפקקי תנועה אדירים במקום.

משך הזמן שלוקח למפליגים לרדת מהאוניות אל סירות המעבר הקטנות, להגיע לאי ומשם אל אתרי התיירות שבו לרבות מרכז אויה, יכול לעמוד על שלוש שעות בשיא העונה, מה שמותיר למפליגים זמן קצר מאוד לבקר במקום בשל הצורך לחזור לספינה (מה שגם כן יקח להם זמן רב)

Sun Princess, האוניה החדשה של Princess Cruises הושקה רק לפני כחודשיים והיא הגדולה ביותר בחברה, עם משקל של 175,500 טון וכאמור 4,300 נוסעים. באוניה כ-2,100 חדרים וכ-30 מסעדות וברים, בריכות, ג'קוזי, מסלולי ריצה ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: PRINCESS CRUISESSUN PRINCESS

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: