אא

הגיע לניו יורק: מיצג "06:29" עם זוועות פסטיבל ה"נובה"

מיצג הזיכרון וההנצחה של הפסטיבל בו נרצחו מאות ונחטפו עשרות ב-7 באוקטובר, נפתח במנהטן החל מה-21.4.24. בגרסתו האמריקאית המיצג כולל פריטים שטרם נחשפו: "זה יותר מתערוכה - זו זעקה אילמת הדורשת צדק עבור הקורבנות". מחיר הכרטיס: $1

מיצג נובה (צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג') מיצג נובה (צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג')

מיצג הנובה "06:29" שהוצג בישראל בחודשים שלאחר פרוץ המלחמה, הגיע לארצות הברית.

המיצג שמספר את סיפורה של קהילת הנובה לפני הטבח, הריקודים, המוסיקה והערכים ואת מתקפת 7 באוקטובר, בה נרצחו מאות מהמבלים על ידי מחבלי חמאס, יציג החל מ-21.4.24, בגלריה שב-35 Wall strett במנהטן, ניו יורק.

בנוסף לתיאור הקהילה והמתקפה חדר מיוחד יוקדש במיצג לתיאור האלימות המינית הברוטלית של המחבלים, שהולכת ונחשפת ככל שחולף הזמן.

הכרטיסים שניתנים לרכישה באתר המיוחד שהוקם, נמכרים בדולר אחד בלבד, אך מאפשרים לרכוש בנוסף לכרטיס גם תרומה בסך 18, 36, 72 או 180 דולר לניצולים.

צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'

זו הפעם הראשונה בה פרויקט הסברה פיזי, מיצג ישראלי, עושה את דרכו אל מעבר לים ומופץ לעולם באופן פיזי-ויזואלי.

עלות הפקת המיצג והבאתו לניו יורק נאמדת בהשקעה של 3.6 מיליון דולר, והקמתו מתאפשרת בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ונדבנים.

צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'

הכנסות המיצג הן קודש להנצחת הנרצחים וטיפול בבני משפחותיהם, שיקום השורדים והשורדות, תמיכה בקהילת הנובה והסברת הטבח וגודל האסון שבא בעקבותיו, לצד קריאה להשבת החטופים.

מהקונסוליה הישראלית בניו יורק, השותפה לפרויקט נמסר: "ההתקפה הנפשעת על פסטיבל נובה ב-7 באוקטובר הותירה צלקת עמוקה בלבו של כל ישראלי. מיצג 'נובה' בניו יורק הוא יותר מאשר תערוכה - הוא זעקה אילמת הדורשת צדק עבור הקורבנות".

צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ביקר במיצג בטרם פתיחתו ואמר: " טבח הנורא שגדע את הפסטיבל דווקא ברגע השיא שלו בזריחה, הוא הסמל הכי גדול לכך שהמלחמה שאנו מנהלים היא מלחמה של האור בחושך. בשעה שהמוני המבלים רק רצו לרקוד ולשמוח, מרצחי החמאס היו עסוקים בלהוציא לפועל טבח אכזרי וברברי. כשאתה רואה את הבגדים, הנעליים והחורבן שנותרו שם, קשה שלא לעשות את ההשוואה לנאצים".

את המיצג יצרה, כתבה וביימה רעות פיינגולד. ראש פרויקט הנובה לארה"ב: יוני פיינגולד

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נובה7 באוקטוברמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: