אא

כנגד 4 איים דיברה החופשה: איי יוון בטיסה ישירה בקיץ 2024

המשפחתי, הרומנטי, החדש והמסקרן וזה שלא יודע לישון: לרגל חג הפסח סידרנו עבורכם ארבעה איים אליהם תוכלו להגיע בחג ולאחריו בטיסות ישירות מנתב"ג. איזה אי הכי מתאים לכם?

סייטן לימני כרתים (צילום: SHUTTERSTOCK) סייטן לימני כרתים (צילום: SHUTTERSTOCK)

איי יוון תמיד היו פופולריים עבור המטייל הישראלי, אבל כעת כאשר טורקיה נמחקת ממפת התיירות של הישראלים, על אחת כמה וכמה. החופשה באיי יוון היא בעצם כל מה שכולנו צריכים (וגם בעניין הזה, היום יותר מתמיד). אז מה מאפיין כל אי, אילו חברות תעופה טסות לאן ואיזה הכי מתאים לחופשה הבאה שלכם? הנה הם לפניכם.

רודוס

נתחיל מהפופולרי ביותר למשפחות, אבל לא רק. רודוס היה ועודנו אחד האהובים ביותר על הקהל הישראלי, בעיקר בזכות המלונות הנוחים, הים (שבואו נגיד את האמת, הוא אותו ים כמעט בכל איי יוון) ואווירת החופש האינסופית. לצד המלונות, רודוס טאון תמיד כיפית לבילוי של ערב, וכל אחד ימצא כאן את מה שהוא רוצה. מטברנות קלאסיות יווניות ורגועות דרך ברים ועד למועדונים עם מוזיקה מצוינת.

לינדוס (צילום: SHUTTERSTOCK)לינדוס (צילום: SHUTTERSTOCK)

בנוסף לרודוס טאון, ביקור באי לא יהיה שלם בלי קפיצה ללינדוס. למרות החום הבלתי נסבל באזור המהמם ביופיו הזה בחודשי הקיץ, שווה לעלות לאקרופוליס של לינדוס שם לצד העתיקות המרשימות תזכו לתצפית מרהיבה על האי, החופים והים. לא מומלץ לעשות את העלייה על החמורים המסכנים, למרות המחיר המפתה של חמישה אירו.

חברות התעופה שטסות ישירות מנתב"ג לרודוס בקיץ 2024: אל על, ארקיע, ישראייר, אג'יאן, וויז אייר, בלו בירד.

כרתים

נתחיל מגילוי נאות ונגיד שכותב שורות אלה משוחד, אבל כרתים - האי הגדול ביותר מבין כל איי יוון, הוא מצבור אינסופי של חוויות. האי מחולק לארבעה רובעים, שבכל אחד ממנו תוכלו לבלות שבועות שלמים של אטרקציות בלי לסיים את כולן (לצורך ההשוואה, ישראל גדולה רק פי 2.5 מכרתים).

לאסיתי

העיר התיירותית המרכזית ברובע המזרחי לאסיתי, היא אגיוס ניקולאס הנחשבת גם לפופולרית מאוד, הידועה בזכות חיי הלילה שלה. אם אתם מחפשים אזור באי שלא הולך לישון - זה כאן. חוף מומלץ במיוחד באזור הוא Vai.

הרקליון

ממשיכים מערבה אל הרקליון, העיר הגדולה בכרתים וגם ביתו של נמל התעופה הגדול באי (לצד הקטן יותר שבחאניה, לשם נגיע בהמשך). הרקליון עבור רבים היא פחות מסעירה אך כן נוחה להגעה, וממנה גם אפשר לצאת לשייט במעבורות לאיי יוון האחרים, כך שהנוחות משחקת כאן תפקיד משמעותי.

הרקליון (צילום: shutterstock)הרקליון (צילום: shutterstock)

עם זאת, גם הרקליון מאוד תיירותית ותמצאו בה שלל אטרקציות, כשהגדולה בהן היא ארמון קנוסוס הסמוך לעיר. חוף מומלץ: Matala הנמצא בצד הדרומי של האי אך עדיין ברובע הרקליון.

רת'ימנו

הרובע הבא בכיוון מערב הוא רת'ימנו, שזוכה לקצת פחות הכרה תיירותית בשל היותו מרוחק יותר מנמלי התעופה של האי. עם זאת, אם תשאלו את המקומיים, הם יגידו לכם שהעיר רת'ימנו עצמה היא כנראה היפה ביותר בכרתים.

העיר העתיקה של רת'ימנו. פחות מוכרת לישראלים (צילום: SHUTTERSTOCK)העיר העתיקה של רת'ימנו. פחות מוכרת לישראלים (צילום: SHUTTERSTOCK)

העיר העתיקה המרהיבה והמטופחת של רת'ימנו, הפכה גם למוקד משיכה לסטודנטים רבים ומרכז העיר העתיקה שוקק חיים, עמוס בחנויות מיוחדות, בברים ובמסעדות מעולות ומודרניות יחסית ליתר חלקי כרתים. מלונות פאר אדירי מימדים פחות תמצאו כאן, אבל מלונות בוטיק וחדרי אירוח ברמה גבוהה מאוד ובמחירים סבירים מאוד – דווקא כן.

גם כאן החוף המומלץ ברובע אינו קרוב לעיר, אלא נמצא בחלקו הדרומי של האי (ועדיין בתחומי רובע רת'ימנו). מדובר בחוףPreveli  שנראה כאילו נלקח מסרט תדמית או מכוכב אחר. לא להחמיץ טיול רגלי בנחל הזורם אל הים, בין הדקלים והצמחייה הסבוכה.

חאניה

האחרון, אבל החביב מכולם (ושוב, הכותב משוחד) הינו רובע חאניה הידוע יותר מכולם בשל החופים המדהימים. אבל עוד לפני החופים, העיר עצמה מודרנית ומתחדשת, עם מדרחובים, מסעדות וברים לכל דורש (ולכל שעה ביום או בלילה, בעונה התיירותית).

העיר העתיקה של חאניה קלאסית, עם סמטאות קטנות ואינסטגרמיות, טברנות טיפוסיות וברים. אפילו מועדון אחד יש כאן, "קליק" שבסופי שבוע תמצאו אותו עמוס עד אפס מקום.

חאניה (צילום: SHUTTERSTOCK)חאניה (צילום: SHUTTERSTOCK)

אבל כאמור הלהיט ברובע המערבי של כרתים הם החופים. כאן תמצאו את החוף הנבחר פעם אחר פעם לאחד מעשרת היפים בעולם, חוף BALOS, אליו ההגעה קלה ביותר באמצעות סירת-מעבורת קטנה מהעיירה קיסאמוס. ההגעה ברכב קשה ומסוכנת, ורכבים שכורים לא מבוטחים עבור נסיעה לחוף באלוס.

חופים נוספים ברובע הם אלפוניסי הידוע בזכות החולות הוורודים והייחודיים שלו (איך אומרים שם? קחו הביתה חוויות, לא חולות!), פלאסארנה רחב הידיים ופליאוכרה הדרומי והתיירותי. למיטיבי לכת מומלץ גם חוף סייטאן לימני (שבתמונה בראש הכתבה), אליו ההגעה לא פשוטה ומתבצעת באמצעות ירידה (ועלייה בחזרה) של צוק תלול אבל המראות והמים הצלולים שווים את הכל.

חוף באלוס (צילום: SHUTTERSTOCK)חוף באלוס (צילום: SHUTTERSTOCK)

מי שבעניין של חופשת חופים נהדרת, חאניה היא המקום בשבילו - ובחודשי הקיץ ההגעה קלה במיוחד בשל הטיסות הישירות לנמל התעופה הקטנטן של העיר.

חברות התעופה שטסות ישירות להרקליון בקיץ 2024: ארקיע, בלו בירד, אג'יאן, קורנדון, וויז אייר, TUS.

חברת התעופה היחידה (נכון להיום) שטסה ישירות לחאניה בקיץ 2024 היא ישראייר. אם אכן ריינאייר תשוב לישראל, החברה עשויה להפעיל את הקו לחאניה, נכון להיום החברה לא הודיעה על חזרתו לפעילות.

לסבוס

האי לסבוס, הוא האטרקציה החדשה למטיילים הישראליים בזכות הטיסות הישירות שיופעלו לנמל התעופה שלו מנתב"ג בחודשי הקיץ על ידי קשרי תעופה.

האי, מהצפוניים ביותר ביוון והשלישי בגודלו במדינה, גם ירוק ופורח יותר מרבים אחרים אותם אולי כבר היכרתם בעבר, בשל מיקומו והטופוגרפיה שלו.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

לסבוס משופע בחופים מרהיבים ובערים תיירותיות שמזמינות אתכם לביקור, בראש ובראשונה בעיר הבירה מיטיליני (שזהו גם שם האי בפי המקומיים). מיטיליני היא עיר חוף יוונית-טיפוסית עם טברנות ורחובות קטנים של קניות, או אם תרצו פיצ'יפקעס, אבל גם נחשבת לצעירה והמגניבה יותר מבין יתר חלקי האי.

תוכלו לבקר גם בפלומארי - בירת האוזו היוונית, ובשלל עיירות קטנות על הדרך. המלונאות באי מפותחת ועוד מתפתחת ומציעה לינה מרמה בסיסית ועד למתחמי פאר מבודדים.

בלסבוס פועלים גם מעיינות חמים במתחמי ספא מרגיעים ומפתיעים שתוכלו לבלות בהם ימים שלמים הרחק מהמציאות ומהחדשות.

חברת התעופה היחידה שטסה ישירות ללסבוס בקיץ 2024 היא קורנדון, באמצעות קשרי תעופה (מוכרת חבילות וטיסות).

 

סנטוריני

האחרון ברשימה הוא גם אחד הפופולריים ביותר לאורך שנים בקרב תיירים מכל העולם – ויש שיאמרו גם היפה והרומנטי מכולם. סנטוריני, האי הרומנטי עם מרפסות האבן הלבנות והגגות התכולים הוא "האי היווני הקלאסי", או אם תרצו האי האינסטגרמי ביותר.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ועם הפופולריות מגיעים גם המחירים, וסנטוריני בשנים האחרונות הפך לאי יקר יחסית לאיים האחרים במדינה. ולא די בכך. האי שבו מתגוררים 15,500 איש אירח 743 אלף תיירים ב-2023, כאשר התשתיות בו רחוקות מלהתאים לכך. עד כדי כך המצב חמור עד שספינות קרוז מבטלות בשנה זו עגינות בסמוך לאי כדי להימנע מתיירות יתר ופיצוץ אוכלוסין שלא יאפשר לתיירי הקרוזים הנאה בזמן הקצר שיש להם על האי.

האזורים התיירותיים המרכזיים בסנטוריני הם פירה (ת'ירה) ואויה, האזור הידוע בשקיעות מהיפות בעולם.

אם בכל זאת ולמרות כל הדברים שאמרנו תרצו להגיע לסנטוריני תוכלו לעשות זאת בטיסה ישירה מנתב"ג בקיץ, רק תדאגו להזמין חדר מספיק זמן מראש – גם כדי לשלם פחות וגם כדי שלא תישארו בלי.

מנתב"ג תוכלו להגיע לסנטוריני בטיסה ישיראה בקיץ 2024 עם טיסות איסתא (החל מ-12.6) ועם וויז אייר (החל מ-22.6).

כמובן שישנם גם אין סוף איים נוספים, והבחירה שלנו היא שלנו בלבד. אבל במהלך הקיץ תוכלו להגיע בטיסות ישירות גם לקורפו, מיקונוס ולאיים נוספים. חופשה מהנה!

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יווןרודוססנטוריניכרתיםלסבוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: