אא

טסים בחג? כל ההנחיות והטיפים של פספורטניוז

איך תדפיסו לבד תג למזוודה, הדרך המהירה לקיצור התור, האזהרה החשובה למילואימניקים וכמה זמן באמת צריך להגיע לנמל התעופה בן גוריון לפני הטיסה שלכם? פספורטניוז איתכם כל הדרך לחופשה

נתב"ג. טיסה נעימה (צילום: Shutterstock) נתב"ג. טיסה נעימה (צילום: Shutterstock)

אם גם אתם נמנים על 1.2 מיליון הנוסעים שיעברו בנמל התעופה בן גוריון בחג הזה - שימו לב. רגע לפני הנסיעה שלכם אנחנו מפרסמים תזכורת להמלצות ולאזהרות לנוסעים לחו"ל.

נוסעים בלי מזוודה? כלומר, רק עם טרולי או תיק גב? אתם לא צריכים לעמוד  בתור לדלפקי הצ'ק אין. אם עשיתם צ'ק אין מהבית, תוכלו להתקדם היישר אל הבידוק הביטחוני המהיר במרכז קומה 3 של נתב"ג (תחת האות W בוורוד) ומשם להמשיך אל שיקוף תיקי היד - ולדיוטי פרי.

נוסעים עם מזוודה? כעת תוכלו להדפיס את תגי המזוודה באופן עצמאי בקיוסקים ייעודיים לכך בנתב"ג. איך עושים את זה? מחפשים את הקיוסקים (אם לא מוצאים אפשר לשאול במודיעין), פועלים על פי ההנחיות שעל המסך, מדפיסים את תגי המזוודות ושולחים אותן בדלפק ייעודי לכך. דיילות ודיילי הקרקע ישמחו לסייע לכם בתהליך.

מילואימניקים? שימו לב! ראשית כל, אנחנו מצדיעים לכם. אבל שימו לב לפני שאתם יוצאים מהבית האם התיק שאתם לוקחים איתכם לחו"ל הוא גם התיק שלקחתם לשירות המילואים? אם כן, שימו לב שאין תחמושת מכל סוג שהוא בתיק. בכל שנה ובעיקר בחגים, מוצאים ברשות שדות התעופה נוסעים רבים אשר שכחו קליעים ואף כלי נשק של ממש בתיקי הנסיעה. כל אלה כמובן אסורים על פי חוק להטסה.

עדיין צריך להגיע 3 שעות לפני הטיסה לנתב"ג? רצוי מאוד שכן. גם בשל העומס הגדול בחג וגם בשל המצב הביטחוני, עדיף "להיות על הצד הבטוח". מקסימום תבלו עוד קצת זמן בדיוטי פרי, לא חוויה שאתם סובלים ממנה במיוחד. 

טסים עם קונקשן? כיום אפשרי לשלוח איתכם באריזה אטומה גם בקבוקי משקה שיצטרכו לעבור שיקוף בתחנת הביניים שלכם בטיסה. עם זאת, בשל הנחיות ביטחון ספציפיות של מדינות מסוימות, מומלץ לרכוש בקבוקים (עם תכולה גדולה מ-100 מ"ל) רק אם יעד הטיסה שלכם הוא היעד הסופי, ולהימנע מאי נעימויות ומהשלכות של בקבוקים לפח.

ומה בחו"ל? הנחיות המל"ל עדיין בתוקף, בשל המצב הביטחוני. מבלי להיכנס למדינות "ירוקות", "צהובות" או "אדומות", בכל מדינה אליה אתם טסים מומלץ להצניע סממנים יהודיים, כולל כיתובים על תיקים, חולצות וכיו"ב, וכן מדיבור קולני בעברית. מומלץ להימנע מלהגיע לאירועים המוניים שאינם מאובטחים, ומומלץ ככל שניתן להימנע מהגעה למוסדות יהודיים.

שתהיה חופשה נעימה ובטוחה!

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גנמל התעופה בן גוריוןרשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: