אא

אייר אירופה תירכש ע"י קבוצת IAG? הנציבות האירופית מסתייגת ומעלה התנגדויות

הנציבות אינה מקבלת את ההתחייבויות של קבוצת התעופה הבריטית-ספרדית לצמצם את הפגיעה בתחרותיות בענף, ובעיקר בספרד, אליה וממנה, ודורשת מקבוצת IAG שיפורים נוספים בתוכנית הרכישה

צילום: 123rf צילום: 123rf

הנציבות האירופית פרסמה הצהרת התנגדויות, המביעה חששות בנוגע לרכישת השליטה הבלעדית של קבוצת התעופה IAG על חברת התעופה הספרדית, אייר אירופה.

מבדיקת הנציבות האירופית, שהחלה ב-24 בינואר, עולה כי הרכישה עשויה להוביל להפחתת התחרות בשוק תעופת הנוסעים, במיוחד בקווים אל ומספרד ובתוך ספרד עצמה.

לטענת הנציבות, הרכישה עלולה להפחית את התחרותיות בקווי פנים קצרים בתוך ספרד ובקווים לאיים הקנריים והבלאריים, כמו גם בקווים בין ספרד למדינות אירופה והמזרח התיכון, וכן בקווים ארוכי הטווח, בעיקר בין ספרד לצפון ולדרום אמריקה.

ההתנגדויות של הנציבות מדגישות השפעות שליליות פוטנציאליות על התחרות, לרבות עליית מחירים וירידה באיכות השירות, במגזרים שונים של שוק התעופה באירופה. למרות הגשת ההתחייבויות של קבוצת IAG בפברואר 2024 לטיפול ולצמצום החששות, הנציבות חושבת שההתחייבויות של IAG אינן מספיקות.

"הכדור חוזר כעת ל-"IAG, ולקבוצת התעופה הבריטית-ספרדית יש כעת הזדמנות להגיב להתנגדויות של הנציבות האירופית ולהציע שיפורים בתוכנית הרכישה עד ל-10 ביוני 2024. הנציבות שואפת לקבל החלטה סופית בנושא עד ה-15 ביולי 2024.

ההסתייגות של הנציבות האירופית, וזאת לאחר שקבוצת IAG כבר הבטיחה לצמצם את השפעת הרכישה על התחרותיות בענף, מדגישה את מחויבותה של הנציבות לשמור על תחרות אפקטיבית באזור הכלכלי של האיחוד האירופי ולדאוג לאינטרסים של הצרכנים בענף התעופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IAGאייר אירופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: