אא

סיכום החג: 740 אלף ישראלים יצאו לטייל בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע

בשל המצב הביטחוני וסגירת חלק מהאתרים: ירידה של כ-13% בטיולים בארץ בפסח. האתרים הבולטים: גן לאומי תל אפק, קיסריה, תל אשקלון ושמורת הטבע עין גדי

צילום: רשות הטבע והגנים צילום: רשות הטבע והגנים

כ-75 אלף ישראליות וישראלים יצאו היום (שני 29.4, שביעי של פסח) לטייל בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע בישראל. בסך הכל בכלל ימי החג נרשמו 740 אלף ביקורים באתרי רשות הטבע והגנים, לעומת כ-850 אלף בחג בשנה שעברה).

מדובר בירידה של 13% בביקורים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים בשל המצב הביטחוני שהביא לסגירה של אתרים רבים בצפון הארץ ובדרומה, רבים מהם סגורים כזכור כבר מ-7 באוקטובר 2023.

צילום: רשות הטבע והגניםצילום: רשות הטבע והגנים

האתרים הפופולריים ביותר בחג היו גן לאומי חוף פלמחים עם כ-50 אלף מבקרים, תל אפק עם כ-35 אלף; גן השלושה (הסחנה) עם 19.5 אלף, תל אשקלון עם 18 אלף, גן לאומי קיסריה עם כ-17 אלף; שמורת הטבע עין גדי עם כ-17 אלף גם כן, גן לאומי מעיין חרוד עם 14 אלף; עינות צוקים (עין פשחה) עם כ-11 אלף מבקרים וגן לאומי עין חמד עם כעשרת אלפים מבקרים.

כ-28 אלף מטיילים לנו בחג ובחול המועד בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, לצד עשרות אלפים אחרים שלנו בשטחים פתוחים ולא מפוקחים. גם כאן נרשמה ירידה משמעותית במספר המבקרים בשל סגירתם של יעדים פופולריים כדוגמת אכזיב וחורשת טל - בשל המצב הביטחוני.

צילום: רשות הטבע והגניםצילום: רשות הטבע והגנים

חניוני הלילה הבולטים היו גן השלושה עם כ-7,000 לינות; חניון לילה מעין חרוד  עם כ-5,000 לינות; חניון לילה בארות עם כ-2,500 לינות.

במהלך החג, פקחים טיפלו ב-21 אירועי חילוץ של מטיילים שנפגעו במהלך טיול בעיקר עקב התייבשות, מחסור במים ופגיעות גפיים כתוצאה מהחלקה או נפילה (לעומת 38 אירועים בחג הפסח אשתקד); בטיפול בכלל האירועים השתתפו פקחי רט"ג, מתנדבי יחידות החילוץ, מד"א, לוחמי כיבוי אש, צה"ל ואנשי משטרה. בשלושה מאירועי החילוץ פעלו מסוקי חיל האוויר ויחידה 669 עקב סוג הפציעה וקושי לחילוץ רגלי; בשני אירועים, הנפגעים התנהגו בניגוד להנחיות הרשות, ירדו משבילים מסומנים וטיילו בחשיכה.

במהלך חג הפסח טיפלו פקחים ב-11 שריפות, מהן שתיים שרפות שנגרמו בשל רשלנות מטיילים.

צילום: רשות הטבע והגניםצילום: רשות הטבע והגנים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות הטבע והגניםפסחחגיםטיולים בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: