אא

השביתות השפיעו: הפסד של 734 מיליון יורו לקבוצת לופטהנזה ברבעון הראשון

קבוצת התעופה מפרסמת את תוצאותיה הכספיות כאשר השביתות הרבות הובילו לירידה של כ-350 מיליון ברווחיה. ״משאירים את הרבעון הראשון מאחורינו ונמצאים בנקודת מפנה״. כל המספרים של קבוצת התעופה וגם, כמה נוסעים הטיסה ברבעון?

צילום: יח״צ לופטהנזה צילום: יח״צ לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה מפרסמת את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון לשנת 2024, שלווה בשביתות רבות בקרב עובדיה.  

כזכור, לאחר שנה סוערת של שיבושים בפעילות הסדירה ע"י העובדים, נחתם הסכם עבודה עם עובדי הקרקע, עם הטייסים ולאחריו גם הסכם עם צוותי הדיילים ומעתה צפוי שקט תעשייתי של 3 שנים לפחות בחברת התעופה.

עפ״י הדו״ח לרבעון זה, הקבוצה הגדילה את הכנסותיה בחמישה אחוזים בהשוואה לשנה ל-7.4 מיליארד יורו ברבעון הראשון של 2024 (שנה קודמת: 7.0 מיליארד יורו) ורשמה הפסד תפעולי (Adjusted EBIT) של 849 מיליון יורו (שנה קודמת: -273 מיליון יורו), אך לשביתות, הייתה השפעה שלילית של כ-350 מיליון יורו על הרווחים.

בנוסף, התוצאות של לופטהנזה קרגו ירדו כעת, מרווח ה-EBIT המתואם ירד ל-11.5 אחוזים (שנה קודמת: 3.9 אחוזים), כשבסך הכל רווח הקבוצה ירד ל- 734 מיליון יורו (שנה קודמת: 467- מיליון יורו).

"אנחנו משאירים כעת את הרבעון הראשון מאחורינו, שהושפע בעיקר משביתות, ונמצאים בנקודת מפנה״, ציין קרסטן ספור, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל Lufthansa.

ספור הוסיף ואמר: ״הגענו להסכמי שכר ארוכי טווח עבור רוב העובדים שלנו. המשמעות היא ודאות ובהירות תכנונית לשנים הקרובות. אנחנו עדיין רואים ביקוש חזק, שהוא אפילו גבוה יותר מהשנה שעברה, לכן אנחנו ממשיכים להרחיב את ההיצע שלנו ואת כמות הטיסות ארוכות הטווח שלנו. דבר אחד ברור, זה יהיה עוד קיץ חזק מאוד. אני שמח במיוחד שאנחנו ממשיכים לראות מגמה חיובית לא רק בקרב נוסעים עסקיים".

בכל הנוגע למספרי הנוסעים, בלופטהנזה מציינים כי הביקוש לטיסות המשיך לעלות ברבעון הראשון של השנה הנוכחית עם 24 מיליון נוסעים שטסו עם חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה - עלייה של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

חברות התעופה של הקבוצה הרחיבו את קיבולת המושבים שלהן ב-12%, זאת למרות ביטולי הטיסות הקשורות לשביתה.

לשביתה היו השפעות שליליות משמעותיות על רווחי הקבוצה, אמנם הכנסות קבוצת לופטהנזה נוסעים איירליינס עלו ב-7% ל-5.6 מיליארד יורו ברבעון הראשון (שנה קודמת: 5.2 מיליארד יורו), נרשם EBIT מתואם של 918- מיליון יורו (שנה קודמת: 512- מיליון יורו), כשלשביתות הייתה השפעה של כ-300 מיליון יורו על הרווחים במגזר זה. גם התשואות ירדו ב-2.5% אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת, בין היתר בשל אי הוודאות הקשורה לשביתה בצד הלקוחות והמחסור המקביל בהזמנות במחיר גבוה של הרגע האחרון.

למרות זאת, התחזית לקיץ נותרה חיובית כאשר נרשמה עלייה של 16% לעומת השנה הקודמת בהזמנות לקיץ (אפריל עד אוקטובר). הביקוש העולמי לנסיעות אוויריות נותר חזק, במיוחד במגזר הפרטי, והחברה מצפה לתוצאות טובות מאוד בעונה זו. יעדי הקיץ הפופולריים ביותר בשנת 2024 הם שוב ספרד, פורטוגל, איטליה ויוון, ולנסיעות ארוכות, ארה"ב, יפן ודרום אפריקה. בנוסף למגמה החיובית במגזר הפרטי, גם בגזרת העסקי המגמה חיובית, במיוחד בטיסות ארוכות הטווח.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהקבוצת לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: