אא

IATA נגד ממשלת גרמניה: העלאת מס הנוסעים על טיסות תפגע בכלכלה ובתיירות

מיסי הנוסעים על כרטיסי טיסה בגרמניה עלו ב-1 במאי ב-19%, ולטענת ווילי וולש, מנכ"ל IATA, זו "מדיניות מטורפת" שפוגעת בכלכלה, בתיירות העסקים והנופש, דווקא במדינה שבה מספר הנוסעים הבינלאומיים עדיין מפגר ב-20% מהרמות שלפני הקורונה

צילום: 123rf צילום: 123rf

ב-1 במאי המיסים בגרמניה על כרטיסי טיסה עלו ב-19% - ומסתכמים בין 15.53 אירו ל-70.83 אירו לנוסע בהתאם למסלול הטיסה.

ארגון התעופה הבינלאומי IATA מתח ביקורת חריפה על העלאת מסי התעופה הגרמניים, וטוען כי המס יהפוך את גרמניה לפחות תחרותית בתחומים כלכליים מרכזיים כמו יצוא, תיירות ומקומות עבודה. זה ישפיע עוד יותר על התאוששות התעופה של גרמניה ממגפת הקורונה, שהיא אחת האיטיות באיחוד האירופי. מספר הנוסעים הבינלאומיים של גרמניה, למשל, עדיין נמצא ב-20% מתחת לרמות שלפני המגפה.

"כאשר הביצועים הכלכליים של גרמניה אנמיים במקרה הטוב, פגיעה בתחרותיות שלה עם יותר מסים על תעופה זו מדיניות מטורפת. הממשלה צריכה להעדיף צעדים לשיפור מעמדה התחרותי של גרמניה ולעודד סחר ונסיעות. במקום זאת הם הלכו על הכנסת מזומנים לטווח קצר, שיכולה רק לפגוע בצמיחה ארוכת הטווח של הכלכלה", אמר וילי וולש, מנכ"ל IATA.

IATA גם הזהירה כי העלאת המס תקשה על מאמצי התעשייה להפחית את פליטת הפחמן. לתעופה יש מטרה להשיג אפס פליטת CO2 עד 2050, ודלק תעופה בר קיימא (SAF) חיוני למאמץ זה. ההסכם של ממשלת גרמניה קבע במקור כי הכנסות ממיסי תעופה יממנו ישירות את ייצור SAF, אך התחייבות זו הופרה. בנוסף, החלשת תעשיית התעופה הגרמנית באמצעות המס הזה מקשה על חברות התעופה להשקיע ב-SAF, בצי חסכוני יותר בדלק ובמאמצי נטרול פחמן אחרים.

"נראה שלממשלת גרמניה יש אובססיה לא בריאה למיסי תעופה. בנוסף להעלאת מס הנוסעים, היא גם בעד העלאת המס על דלק מטוסים באירופה, שייקר עוד יותר נסיעות עסקים או חופשות פנאי למשפחות בגרמניה", הוסיף וולש בביקורת על ממשלת גרמניה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניהIATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: