אא

בקשה לתביעה ייצוגית נגד איסתא: גובה דמי טיפול גם כאשר ביטול הטיסה נעשה ע״י חברות התעופה

בתביעה נטען כי: "החוק אינו מתיר עוד לנותן שירותי סוכנות נסיעות להפחית סכום כלשהו מסכום התמורה בגין טיסה שבוטלה" וכי "מדובר במהלך ציני של עשיית עושר ולא במשפט תוך ניצול מצוקת הנוסעים"

סוכני נסיעות. צילום: 123rf סוכני נסיעות. צילום: 123rf

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה לאחרונה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת איסתא בטענה שהיא גובה דמי טיפול גם כאשר ביטול הטיסה נעשה ע"י חברת התעופה.

בתביעה שהוגשה ע"י עוה"ד עמית גונן, באמצעות משרד עוה"ד נוף, אורן, בן עמי - עוה"ד גיא נוף ועמית אשור, נטען בין השאר כי: "לא יכול להיות מקום לספק כי החוק אינו מתיר עוד לנותן שירותי סוכנות נסיעות להפחית סכום כלשהו מסכום התמורה בגין טיסה שבוטלה, משום שמדובר לא רק בתנאי מקפח בחוזה אחיד אלא בתנאי בלתי חוקי המנוגד חזיתית להוראותיו הקוגנטיות של חוק שירותי תעופה".

התובע, שהזמין מאיסתא זוג כרטיסי טיסה לפריז באמצעות חברת אייר פראנס במהלך חודש אפריל שבוטלה בגלל המלחמה טוען שלא הוצעו לו טיסות חלופיות במועדים הסמוכים למועדי הטיסה המקוריים, "הודיע התובע לנתבעת על רצונו לקבל החזר כספי מלא של עלות כרטיסי הטיסה, וזאת בהתאם לזכותו על פי הוראות סעיף 3 לחוק שירותי תעופה, בהתאם לחובתה של איסתא. בשלב זה עמדו נציגי איסתא שעמם שוחח המבקש על "זכותה" של האחרונה לנכות מסכום ההשבה "דמי טיפול" בסך של 30 דולר לנוסע. כל ניסיונותיו של המבקש להבהיר כי מדובר בדרישה לא חוקית המנוגדת להוראות חוק שירותי תעופה עלו בתוהו".

עוד נטען בתביעה כי: "בכך הפך המבקש (כמו יתר לקוחות איסתא שטיסותיהם בוטלו) בן ערובה של איסתא, שהתנתה בחוסר תום לב ושלא כדין את השבת כספו בניכוי ׳דמי טיפול׳. מעבר לעובדה שמדובר במהלך ציני של עשיית עושר ולא במשפט תוך ניצול מצוקת הנוסעים (שהרי הנוסע לא ביקש "להטריח" את סוכן  הנסיעות להעניק לו שירת כלשהו -אלא הודיע על רצונו לקבל בחזרה את כספו ששולם לסוכן בגין שירות שלא קיבל). מדובר בראש ובראשונה  בדרישה המנוגדת במפורש להוראותיו של חוק שירותי תעופה, אשר אינו מתיר לסוכן הנסיעות  לגבות ׳דמי טיפול׳ כלשהם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איסתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: