אא

טירה עתיקה, טברנות והמון אוזו: האי היווני שעוד לא ביקרתם בו

הוא האי השלישי בגודלו ביוון, יש לו טברנות, חופים ונופים מדהימים, המון היסטוריה וגם אוזו משלו ומעיינות חמים. בואו איתנו לקפיצה קטנה אל האי היווני שכנראה עדיין לא ביקרתם בו, לסבוס, ושאליו תוכלו להגיע בקיץ הזה גם בטיסה ישירה

לסבוס (צילום: עמית קוטלר) לסבוס (צילום: עמית קוטלר)

אם כבר מיציתם את רודוס, מיקונוס, סנטוריני וכרתים, יכול מאוד להיות שמצאנו את האי היווני הבא שלכם. ובימים בהם טורקיה לחלוטין נמחקת ממפת התיירות הישראלית, מעניין עוד יותר לגלות אי שכנראה עדיין לא הייתם בו, וכזה שתוכלו להגיע אליו בטיסה ישירה בקיץ הזה, אותה מפעילה חברת קשרי תעופה.

מפה: SHUTTERSTOCKמפה: SHUTTERSTOCK

בתום שעה ו-45 דקות של טיסה קלילה תנחתו בלסבוס, האי השלישי בגדולו ביוון, ובשל היותו גם אחד מהצפוניים שבאיים, אולי קצת תופתעו לגלות שהוא גם ירוק ופורח יותר מהאיים הדרומיים יותר, רודוס וכרתים, במיוחד בתקופה זו של השנה.


צילום: באדיבות קשרי תעופה
 

אין על שדות התעופה של איי יוון והמרחק הקצר בדרך כלל ביניהם לבין מרכזי הערים. בעניין הזה גם לא תתאכזבו בלסבוס. המרחק בין שדה התעופה הקטנטן למרכז העיר מיטיליני, עיר הבירה והמרכז שוקק החיים של האי הוא בערך עשר דקות, וכך גם המרחק אל מלונות העיר.

עשר דקות מהשדה למרכז (צילום: SHUTTERSTOCK)עשר דקות מהשדה למרכז (צילום: SHUTTERSTOCK)

מיטיליני והנמל שלה לא יפתיעו אתכם, אבל יספקו לכם את כל מה שתרצו למצוא באי יווני מושלם: טברנות עם אוכל יווני קלאסי, טרי, מעולה וזול; ברים, בתי קפה ומאפיות יווניות למביני עניין; רחובות וסמטאות קטנות עם אינספור חנויות (והמון המון אמנות מקומית); כנסיות מרשימות וגם שוק גדול של תוצרת מקומית.

הדרך אל הכפר

אבל לא באנו רק כדי לאכול (ולשתות) כמו שצריך ובזול. ללסבוס יש עוד המון מה להציע מחוץ לעיר, וביקור באי לא יהיה מושלם בלי קפיצה לכפרים הציוריים והפורחים. הכנו לכם שלוש הצעות לכפרים השווים ביותר.

הכפרים הציוריים של לסבוס (צילום: SHUTTERSTOCK)הכפרים הציוריים של לסבוס (צילום: SHUTTERSTOCK)

הראשון וכנראה שגם היפה מכולם הוא מוליבוס, שנראה כאילו נלקח מציור היסטורי. 

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

בראש הגבעה שעליה הוא שוכן, תמצאו את הטירה מימי הביניים, שאם לא תתעצלו ותעלו אליה ברגל כמאה מדרגות, תזכו לחזות בנוף המדהים של צפון מערב האי ובמבט אל חופי טורקיה שממול (אבל מספיק רחוקים, לחוששים). המסעדות במוליבוס נחשבות לטובות ביותר באי.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

הכפר השני הוא פטרה (כן, אותו שם כמו פטרה הירדנית) - כפר יפה וקטן על הים. אם לא תתפתו לאחת הטברנות ברגע שתגיעו, שווה שתקפצו לבקר בכנסיה הביזנטית.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הכפר האחרון ששווה ביקור הוא אגיאסוס, הנמצא כחצי שעה נסיעה לכיוון מרכז האי. תמצאו כאן שלל חנויות יצירתיות ומקוריות (מומלץ להצטייד בכסף מזומן) שנמצאות בלב סמטאות יפות ובאווירה כפרית כיפית.

אוזו לכל דורש

יוון, והאיים בפרט, ידועים בתוצרת המקומית האיכותית. אם זה זית ושמן זית, ייצור ראקי מקומי וכמובן גם אוזו. אבל האם ידעתם שבירת האוזו של יוון היא האי לסבוס?

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

על האי בכפר פלומארי, נמצא "אוזו פלומארי", האוזו המפורסם ביותר במדינה וכנראה גם בעולם, הנמכר גם בישראל. תוכלו לבקר ולסייר במפעל, אל תוותרו על סרטון ההקדמה המרשים והטכנולוגי שהכינו במפעל ומספר את ההיסטוריה של המשקה האהוב (על כולנו, לא?). בפלומארי גם מפעלי שמן זית שבהחלט שווים ביקור.

הדרך לפלומארי רצופה בנופים מדהימים ובאפשרויות מקסימות לעצירות קטנות בדרך לכפר ובחזרה ממנו. רק אל תשכחו - אם שותים אוזו, לא נוהגים.

עונה חמה במעיינות החמים

אמרנו כבר שמדובר באחד האיים המפתיעים ביוון, ואם לא תסתפקו בחופים ובבריכות של המלונות (המלצות למלונות בסוף הכתבה) תוכלו להשתכשך גם בבריכות המעיינות החמים שבאי, אותן תמצאו במתחם Therma Spa שבמרכז המפרץ שבלב האי, מה שהופך גם את החופים הצמודים לכיפיים במיוחד.

אבל חופים יש בכל האי, אז נתמקד ברשותכם בספא שכולל בריכות תרמיות פנימית וחיצונית, עם סגולות רפואיות רבות אך גם אם אתם בריאים לחלוטין מומלץ בחום לבקר בהן. הבריכה הפנימית במבנה האבן העתיק מאזנת את החום שבחוץ, בעוד שהבריכה החיצונית עשויה להיות מעט חמה לחודשי הקיץ הלוהטים. לצד הבריכות גם חדרי טיפולים בהם תוכלו להזמין עיסויים (בהזמנה מראש) וגם בר משקאות ואוכל חביב ביותר.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

למתעניינים, נקדיש דקה לשני פילים קטנים שבחדר. פיל מספר 1: שם האי. קיים ויכוח האם מקור המילה "לסבית" הוא באי לסבוס. מה שידוע הוא שבעת העתיקה שכנה ויצרה באי המשוררת היוונית סאפפו שהיתה ידועה בכתיבת שירי אהבה לנשים.

פיל מספר 2: המהגרים. בשל מיקומו של האי, שמו נקשר אינספור פעמים בשנים האחרונות בסיפורי מהגרים ממדינות ערב, חלקם גם טראגיים על ספינות שטבעו וחלקם על ערי אוהלים שהוקמו בלסבוס. בסיור שלנו לא פגשנו במהגרים, ולפי המקומיים, הם בכלל כבר המשיכו למדינות אחרות באירופה, שכן כוונתם המקורית כלל לא היתה להשתקע בלסבוס או ביוון בכלל - עם אפשרויות גדולות יותר לקליטה חוקית יותר או פחות ולפרנסה.

כל מלון שרק תרצו

הבטחנו מלונות אז נקיים. קשרי תעופה מאפשרים מספר דרגות של חבילות, כלומר תוכלו לבחור מלון בדרגת 3, 4 או 5 כוכבים ולאי יש שפע של כאלה להציע. כמה מלונות לדוגמה:

מלון Elysion בדרגת 5 כוכבים, משפחתי עם חדרים גדולים וארוחת בוקר מושלמת: חבילות ל-3 לילות כולל טיסות והעברות, על בסיס ארוחת בוקר, החל מ-815$ לאדם בחדר זוגי ביוני.

מלון Zaira (צילום: עמית קוטלר)מלון Zaira (צילום: עמית קוטלר)

מלון Zaira עם חדרי אבן מפוארים מפנקים ונוף מטמטם: חבילות ל-3 לילות כולל טיסות והעברות על בסיס ארוחת בוקר, החל מ-715$ לאדם בחדר זוגי ביוני.

חבילות נוספות

מלון 3 כוכבים - החל מ-629$ לאדם בחדר זוגי

מלון 4 כוכבים - החל מ-675$ לאדם בחדר זוגי

מלון 5 כוכבים - החל מ-685$ לאדם בחדר זוגי

חבילה משפחתית לזוג ו-2 ילדים החל מ-699$ לאדם במלון 5 כוכבים

טיסה בלבד החל מ-369$ לאדם ביוני

הכותב היה אורח קשרי תעופה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לסבוסיווןקשרי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: