אא

מול כל העולם: הישראלים באירופה מתגייסים להצביע לעדן גולן באירוויזיון

תושבי ישראל לא יכולים לעשות זאת, ולכן הישראלים באירופה מתגייסים יותר מתמיד לדאוג שישראל תעלה לגמר האירוויזיון - אחרי החזרה בה קראו "בוז" ו"Free Palestine" לנציגת ישראל עדן גולן שענתה: "שום דבר לא יסיט אותי מהמטרה". ארגון הקהילות היהודיות באירופה: "אנחנו כאן איתה"

עדן גולן באירוויזיון (צילום: Sarah Louise Bennett - EBU) עדן גולן באירוויזיון (צילום: Sarah Louise Bennett - EBU)

למרות המיקום הגבוה יחסית בהימורים, הישראלים באירופה מתגייסים כדי לדאוג שישראל תעלה לגמר האירוויזיון. הערב (חמישי 9.5.24) תשתתף עדן גולן עם השיר "הוריקן" בחצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון.

האמנם? (צילום: EBU)האמנם? (צילום: EBU)

אתמול (רביעי) נערכה באולם התחרות במאלמו שבשבדיה החזרה לקראת הופעתה הערב, שבסופה נשמעו קריאות "Free Palestine" ו"בוז" מהקהל. בתגובה פרסמה גולן עצמה תגובה מיוחדת בה אמרה "אני גאה לייצג את המדינה שלי, במיוחד בשנה הזו. אני מקבלת תמיכה ואהבה ואני נחושה לתת את הביצוע הכי טוב שלי מחר בחצי הגמר ושום דבר לא יסיט אותי מהמטרה. גאה להיות ישראלית".

צילום: כאן - תאגיד השידור הישראלי, באדיבות ארגון ICEצילום: כאן - תאגיד השידור הישראלי, באדיבות ארגון ICE

במצב המורכב בו ישראל נמצאת, כאשר המלחמה לא פוסקת והאנטישמיות באירופה גוברת, מדובר במשימה קשה במיוחד לייצג את המדינה בתחרות בינלאומית.

על כן, ישראלים רבים באירופה מתגייסים ביוזמות פרטיות לחזק את מיקומה של ישראל ושל עדן גולן באירוויזיון, שכן מתוך ישראל לא ניתן להצביע לישראל - אבל מאות אלפי הישראלים המתגוררים במדינות אירופה השונות מבקשים לתת את הקול לנציגה הלאומית. 

הפגנות פרו-פלסטיניות: קוראים להחרים את ישראל באירוויזיון (צילום: SHUTTERSTOCK)הפגנות פרו-פלסטיניות: קוראים להחרים את ישראל באירוויזיון (צילום: SHUTTERSTOCK)

בין היוזמות נמצאת זו של ICE - ארגון הקהילות הישראליות באירופה, שקידם בשבוע האחרון קמפיין דיגיטלי בקרב הישראלים ביבשת, לעידוד ההצבעה לעדן היום בערב בקהילות השונות. מברצלונה ועד וינה מתוכננים במרכזי הקהילות ערבי הקרנה מיוחדים בהשתתפות החברים, עם הופעות קאברים והרבה גאווה ישראלית.

שי דויטש, מנהל פיתוח הקהילות ב-ICE Israeli Community Europe, ארגון הקהילות הישראליות באירופה, אמר לפספורטניוז כי "האירוויזיון הוא חגיגה אירופית של מוזיקה וגאווה. אירוע שנועד לחבר את האומות לערב אחד מנותק מפוליטיקה ומחלוקות סביב שירה, שמחה ופאן.

"בשנה בה ניסו להשתיק את קולנו ושמחתנו, ובשנה בה עדן נאלצה להיות שם לבד ללא משפחתה והמוני המעריצים שילוו אותה, אנחנו כאן איתה, הקהילה הישראלית באירופה, וקוראים לכל הישראלים והיהודים באירופה להצביע 14 לעדן, ולהעלות אותה לגמר. כל מצביע.ה ישאיר לעדן אור אחד קטן בתוך הטירוף ויחד נביא לישראלים בישראל ולכולנו רגע אחד של גאווה".

חצי גמר האירוויזיון ישודר הערב ב-22:00 וגמר האירוויזיון ישודר בשבת ב-22:00, בכאן 11.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירוויזיוןאנטישמיותאירופהשבדיהמאלמו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: