אא

אתונה זועמת: טורקיה הפכה מנזר יווני למסגד "בניגוד לכללים הבינלאומיים"

ראש ממשלת יוון ומשרד החוץ היווני פרסמו הודעות גינוי לאחר הפיכת מנזר Chora הסמוך לאיסטנבול - למסגד: "פרובוקציה, המנזר לא שייך להם". לאחרונה חלה התקרבות בין המדינות וטורקים קיבלו ויזות תייר לאיי יוון

מנזר Chora באיסטנבול (צילום: SHUTTERSTOCK) מנזר Chora באיסטנבול (צילום: SHUTTERSTOCK)

אחרי ההתקרבות - תגיע ההתרחקות בין טורקיה ליוון? בממשל באתונה זועמים בימים האחרונים על החלטת הממשל הטורקי להפוך למסגד את מנזר Chora, מוסד יווני מוכר הנחשב לאתר מורשת של אונסק"ו, סמוך לאיסטנבול.

אם לא די בכך שמדובר במנזר קדוש ליוונים, הרי ששמו Chora ("קדוש") מספר את הסיפור כולו. המנזר המוכר מאוד ביוון נבנה בימי הביניים, וידוע בפסיפסים והציורים המרהיבים מהתקופה הביזנטית. 

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

זו לא הפעם הראשונה שהמבנה הפך למסגד באופן הפגנתי. כבר בתקופה העות'מאנית הסבו את שימושו למסגד, ולאחר מלחמת העולם השנייה הפך המקום למוזיאון. נשיא טורקיה ארדואן משתעשע ברעיון להפוך שוב את Chora למסגד כבר משנת 2020, וכעת כאמור עשו זאת באופן רשמי. 

ההתקררות בדרך? "המקום לא שייך לכם"

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, פרסם הודעת גינוי רפה לאירוע, ואמר כי מדובר ב"מהלך לא הכרחי".

שר החוץ היווני יורגוס גראפטריס היה בוטה קצת יותר ואמר כי מדוובר בפרובוקציה שמעוותת את יעודו של האתר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו שלא שייך לטורקיה אלא לאנושות". עוד הוסיף שר החוץ כי "השמירה על האופי האוניברסלי של האתרים המוגנים היא חובה בינלאומית ברורה המחייבת את כל המדינות".

ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

לאחרונה חלה דווקא התקרבות בין שתי המדינות, שהיו אויבות במשך שנים ארוכות, בין היתר במלחמות העולם ועל רקע כיבוש צפון קפריסין ב-1974. ראש הממשלה היווני מיצוטאקיס אף פגש את נשיא טורקיה ארדואן, פגישה שבעקבותיה החלו במהלך ויזות התיירות לאזרחים הטורקים שיכולים כעת לבקר בעשרה איים ביוון באמצעות ויזה מיוחדת ותחומה בזמן.

נשיא טורקיה, ארדואן. צילום: 123rfנשיא טורקיה, ארדואן. צילום: 123rf

כעת, יש לראות האם פגיעה במוסד דתי יווני,  החשוב ליוונים השמרנים, תפגע במהלכים האחרונים ותחזיר לאחור את היחסים בין שתי המדינות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיהיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: