אא

חרם מדיני, עיר בירה במחלוקת ואיומים ביטחוניים: מה יקרה אם נזכה באירוויזיון?

למרות רעשי הרקע, ההפגנות והמהומות הרבות מחוץ ובתוך אולם האירוויזיון במאלמו שבשוודיה, עם ובלי קשר לישראל, ההימורים דווקא מנבאים לעדן גולן הצלחה גדולה. מה יקרה אם ישראל תצטרך להתמודד עם אירוח אירוויזיון 2025? חלום שעלול להפוך לסיוט

משלחת ישראל לאירוויזיון (צילום: באדיבות כאן - תאגיד השידור הישראלי) משלחת ישראל לאירוויזיון (צילום: באדיבות כאן - תאגיד השידור הישראלי)

נכון לכתיבת שורות אלה, כמה שעות לפני גמר האירוויזיון, ישראל מדורגת במקום השני לזכייה בתחרות האירוויזיון לשנת 2024 (אחרי קרואטיה). בהימורים על הצבעת הקהל היא כבר במקום הראשון עם יותר מ-50% מהקולות, כשכל היתר נחלקים בין שאר המדינות. גם תקלה בטלוויזיה האיטלקית חשפה ביום חמישי בלילה את נתוני ההצבעה הגבוהים לישראל.

כך שבאופן כמעט פלאי, ולמרות הכישרון האדיר והביצוע המעולה של עדן גולן, כנגד כל הסיכויים אנחנו עוד עשויים למצוא הלילה את ישראל זוכה באירוויזיון, בפעם החמישית בתולדותיה ושש שנים אחרי הזכייה האחרונה של ישראל עם נטע ברזילי ו-TOY.

סיבה מספקת עבורנו לחשוב "מה אם", ומה יקרה אם נככב בשעות הלילה המאוחרות בראש טבלת ה"דוז פואה".

אפשר בכלל לארח אירוויזיון בישראל?

אירוח התחרות בישראל, גם אם תסתיים המלחמה הקשה שכולנו מקווים שתסתיים, תמצא את המדינה במקום מאוד בעייתי פוליטית. גם אם יעבור זמן רב, הקרע בין ישראל לאירופה שטופת השנאה והאנטישמיות שגדלה לממדים מפלצתיים (דוגמה לכך אפשר לראות ממש בימים האלה במאלמו) יקשו על משימת אירוח התחרות, שעלולה להפוך לבלתי אפשרית כמעט.

במקרה של זכייה ישראלית, מדינות רבות עשויות להכריז על חרם על תחרות האירוויזיון. דוגמה לכך ראינו בשידור חצי גמר התחרות בבלגיה, שם שודרה בתחילת ובסוף המשדר שקופית הקוראת לחרם על ישראל; בהתנהגות מבישה של חלק מחברי המשלחות מאחורי הקלעים ובזמן מסיבות העיתונאים בהשתתפות ישראל; בקעקוע המדומה "הפסקת אש" של המתמודדת האירית ויש עוד אינסוף דוגמאות.

הפגנות נגד ישראל באירוויזיון בשוודיה (צילום: מיקי ישראלי)הפגנות נגד ישראל באירוויזיון בשוודיה (צילום: מיקי ישראלי)

הכרזה על ישראל כזוכת האירוויזיון תביא, כך נראה, עוד הלילה, להודעה של רבות מהמדינות המשתתפות כי לא יקחו חלק בתחרות בשנה הבאה.

גם אם יהיה מדובר (תיאורטית) בהודעות אימפולסיביות שנובעות מהמתיחות הביטחונית באזורנו, תהיה להן השפעה דרמטית על החלטת איגוד השידור האירופי שיכול, ממש כמו במקרה של אוקראינה, להחליט כי המדינה לא יכולה לארח את התחרות ולהעביר את השרביט לאחת מהמדינות המממנות המרכזיות של התחרות (BIG5) - איטליה, צרפת, ספרד, בריטניה או גרמניה.

הפגנות נגד ישראל באירוויזיון בשוודיה (צילום: מיקי ישראלי)הפגנות נגד ישראל באירוויזיון בשוודיה (צילום: מיקי ישראלי)

ואם בכל זאת תתעקש ישראל לארח את אירוויזיון 2025 (אחרי שנזכה, כמובן) - היכן הוא יוכל להתקיים?

אירווזיון. צילום: שאטרסטוק|האירווזיון כמשל. צילום: שאטרסטוקאירווזיון. צילום: שאטרסטוק|האירווזיון כמשל. צילום: שאטרסטוק

תל אביב? כבר אירחה את אירוויזיון 2019 והערים האחרות יזעמו על החלטה לתת לבירת התרבות של ישראל את הזכות פעם נוספת. ירושלים? לא ממש אפשרית באקלים האירופי האנטי-ישראלי. ומה עם חיפה או אילת שאירחה כבר את "מיס יוניברס"?

בשתיהן, ניכר כי יתקשו טכנית לקיים את התחרות אלא אם ייבנה מתחם ייעודי בפרק זמן קצר יחסית שעונה על דרישות התחרות. במקרה של אילת גם נגישות המעריצים מאירופה (אם בכלל יגיעו לישראל, במידה ותארח את התחרות) תהיה בעייתית, שכן כבר הבנו שהטיסות מאירופה לרמון הפכו לחלום רחוק.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

וכמו שכבר אמרנו, גם אם המלחמה תסתיים וכולנו מקווים שהיא תסתיים, אף אחד לא יכול לנחש כיצד ייראה המצב הביטחוני בישראל בעוד שנה מהיום. האם האיומים משכנותינו יימשכו? האם ירי הטילים מעזה ומלבנון ייפסק, יחמיר או יהיה איום שנצטרך להתכונן אליו? במציאות הנוכחית של ישראל, קשה עד בלתי אפשרי להתנבא.

אבל בשורה התחתונה, הרי ששורות אלה הן בכלל בגדר פנטזיה ונצטרך לראות האם עדן גולן בכלל תזכה באירוויזיון עם "הוריקן" (הערב, שבת, 22:00, כאן 11). שיהיה בהצלחה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירוויזיון 2024אירוויזיון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: