אא

עשו לנו כבוד: דגלי ישראל הונפו בפרלמנט ובמוסדות הרשמיים ברומניה

היום (ג') לראשונה בתולדות רומניה נחגג יום העצמאות של ישראל שיחשב מעתה במדינה ״כיום לאומי לסולידריות עם ישראל״ ויצוין בכל מוסדותיה. ברכות מוקלטות של רוה"מ ישראל, נתניהו ורוה"מ רומניה, מרצ'ל צ'ולאקו הוקרנו בטקס חגיגי בפרלמנט הרומני

צילום: אירנה אשר צילום: אירנה אשר

סולידריות מרגשת בין רומניה לישראל

יום העצמאות של ישראל הוא מעתה יום רשמי ברומניה שהוגדר ״כיום לאומי לסולידריות עם ישראל״ ויחגג החל מהשנה ב-14.5 בכל שנה במדינה האירופית.

על ההחלטה של הפרלמנט הרומני פורסם בפספורטניוז ביום חמישי האחרון.

וכך הבוקר, יום שלישי, ה-14 במאי, לראשונה בתולדות רומניה הונף דגל ישראל לראש התורן בצעד סולידרי למדינת ישראל וצוין יום העצמאות הישראלי בכל המוסדות הרשמיים ברומניה.

צפו בטקס המרגש:

צילום: אירנה אשרצילום: אירנה אשר

בדיון חגיגי בפרלמנט הרומני נכחו הבוקר נשיא הפרלמנט הרומני, אפרד רובוט, סימונס חבר הפרלמנט ונשיא הקהילה, סילביו וקסלר והשגריר ראובן עזר ורעייתו.

חבר הפרלמנט אלכסנדרו ציין שבביקורו בישראל הבין עד כמה חמאס אשם באירועי ה-7 באוקטובר.

יש לציין כי חבר הפרלמנט ונשיא הקהילה, סילביו וקסלר הוא מיוזמי החוק למען ההכרה הרשמי ביום העצמאות של ישראל וציונו ברומניה מדי שנה וכי החוק עבר כבר בחודש מרץ 2024 ברוב מרשים של 241 תומכים ו-3 מתנגדים בלבד.

צילום: אירנה אשרצילום: אירנה אשר

ברכות מוקלטות של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וראש ממשלת רומניה, Marcel Ciolacu, (מרצ'ל צ'ולאקו) הוקרנו. לאחר מכן נאם חבר הפרלמנט ונשיא הקהילה סילביו וקסלר אשר חיבר בין המדינות.

צפו בדיון ההיסטורי בפרלמנט הרומני:

צילום: אירנה אשרצילום: אירנה אשר

בימים אלו שבמספר מדינות לא מועטות ישנן דווקא מחאות נגד ישראל, הצעד של רומניה הוא מחווה מרגשת ועליית מדרגה ביחסים המתחממים בין שתי המדינות ונקווה שמדינות אירופיות נוספות ילכו בעקבותיה.

יש לציין כי ישראל הינה יעד תיירותי חשוב עבור העם הרומני כמו גם בקרב הישראלים המטיילים ואנשי העסקים הרואים פוטנציאל עסקי חשוב במדינה.

בוקרשט. צילום Shutterstockבוקרשט. צילום Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רומניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: