אא

מבחן רכב: BYD סיל היא מכונית מנהלים ספורטיבית ומפתיעה

התוספת החדשה ביותר להיצע של המותג בישראל היא מכונית סדאן חשמלית בעיצוב אלגנטי, עם ביצועים מרשימים והנדסת אנוש טובה. מה חשבתי על הרכב? קראו הכל במבחן הרכב הראשון והחגיגי של פספורטניוז

BYD סיל. צילום: אירה מקיינקו BYD סיל. צילום: אירה מקיינקו

מכוניות המנהלים החשמליות החלו את דרכן בישראל בשנת 2021, עם הגעת מותג טסלה. כולנו מכירים את טסלה מודל 3, שמככבת בשוק רכבי הסדאן החשמליים לצד יונדאי איוניק 6. מותג BYD הוא חדש יחסית, ולמרות כך - בפחות משנתיים הגיעו לארץ לא פחות מ-5 דגמים חשמליים של המותג: הקרוסאובר אטו 3, מכונית 7 המקומות BYD טאנג, החשמלית הספורטיבית BYD האן, הקרוסאובר הקומפקטי BYD דולפין, וכמובן BYD Seal, התוספת החדשה ביותר לחבורה.

בדומה ליצרניות רבות אחרות, גם למותג הסיני הצומח יש חלוקה פנימית לקטגוריות שונות. תחילה יוצרה סדרת "השושלת", אליה משתייכים רכבים בעלי שמות שלקוחים משושלות סין הקיסרית. זו הסיבה שהשמות האן וטאנג מוכרים לכם, ואילו ATTO 3 מכונה בסין "יואן פלוס". הסיל שייך לסדרת רכבים אחרת, Ocean, השואבת השראה מעולם החי הימי. בין הרכבים שקיימים בסדרה תמצאו את הסיגל (שחף), דולפין, אריה הים, והסיל (כלב ים).

העיצוב החיצוני והפנימי

מאוד אהבתי את העיצוב של הדגם, שמצליח לשלב בין ייחודיות ובין סולידיות בצורה מאוד אלגנטית והרמונית. הוא בולט בשטח ובעל צללית ספורטיבית מחד, ומצד שני הוא לא כולל אלמנטים עיצוביים צעקניים בדומה לדגמים כמו האטו 3 והדולפין.

העיצוב המוקפד ממשיך גם לתוך הרכב, שכולל שני מושבים קדמיים ספורטיביים ומפנקים, עם כיוונון חשמלי, חימום ואיוורור, לצד פונקציית כניסה קלה במושב הנהגת ותמיכה לגב התחתון. מסך המולטימדיה המתהפך האופייני של BYD נמצא גם כאן, והוא גדול ונוח לשימוש וכולל קישוריות אלחוטית ל-Apple Carplay ו-Android Auto. הדבר היחיד שהפריע לי, ומהווה את הקושי שלי עם הרבה רכבים חדשים - המסך אינו כולל כפתורים או חוגות פיזיות לשליטה על המיזוג. אבל זה מחיר קטן מאוד לשלם עבור הנוחות הרבה ברכב והאבזור המפנק שלו.

BYD סיל מבפנים. צילום: אירה מקיינקוBYD סיל מבפנים. צילום: אירה מקיינקו

המנוע וחוויית הנהיגה

הסיל מגיע בשתי גרסאות, כאשר לאחת יש הנעה אחורית ולשנייה הנעה כפולה. אני לקחתי למבחן את גרסת ההנעה האחורית, ונתייחס כאן ספציפית אליה. יש לה הספק מרשים של 315 כ"ס, שבהחלט מורגש בעת הנהיגה. יכולות ההאצה שלה מ-0-100 קמ"ש הן 5.9 שניות, ויש לה גם "בקרת זינוק" שמאפשרת למקסם את הכוח של הרכב בעת יציאה מהמקום. מרגישים שהוא אינו מתאמץ בעת ההאצה או בשמירה על מהירות, ואני תמיד מאוד נהנית מזה שהרכב שקט לחלוטין ולא שומעים שום רעשי מנוע. בנסיעה עירונית רגילה לא תשמעו שום רעשי כביש ורוח, אך במהירויות גבוהות תשמעו מעט רעשים, שלא באופן חריג לרכבים מהסוג הזה.

מאוד נהניתי מהנהיגה ברכב, ובנוסף לכל המתואר לעיל הוא מאובזר גם בהמון מערכות בטיחות ועזר לנהיגה. מלבד ציון 5 כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP, ודירוג של 8 מתוך 8 בישראל, הוא כולל את כל מערכות הבטיחות העדכניות של המותג - מערכת למניעת שכחת ילדים, התרעה בעת פתיחת דלתות, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעת עייפות נהג ועוד. כל המערכות מיושמות באופן מעולה.

BYD סיל. צילום: אירה מקיינקוBYD סיל. צילום: אירה מקיינקו

טווח הנסיעה והמערכת החשמלית

הדגם מגיע עם סוללה בגודל 82.5 קוט"ש, לה טווח נסיעה מירבי מוצהר של 570 ק"מ בגרסה זו. קצב הטעינה המקסימלי שלה הוא 11 קילוואט בעמדה ביתית, ועד 150 קילווט בעמדה מהירה. טעינה ביתית מלאה שלו תארוך כ-7 וחצי שעות, וטעינה בעמדה מהירה תוכלו להגיע מ-10-80% תוך פחות מארבעים דקות.

לסיל יש 2 דרגות רגרנציה, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר תאפשר לכם "לחסוך" יותר חשמל בזמן הנסיעה, והן נשלטות רק דרך מערכת המולטימדיה. בנוסף, יש לו גם חיבור V2L לטעינת מכשירי חשמל חיצוניים, דבר שיכול לסייע לכם בעת הספקות חשמל ארוכות - בהן הרכב הופך לסוג של גנרטור בפני עצמו.

בעת המבחן, אני השגתי טווח נסיעה של 491 ק"מ בין טעינות. האם יכולתי לקבל טווח גבוה יותר? התשובה היא כן, ומי שרוכש את הרכב ילמד מהר מאוד איך למקסם את הסוללה כדי לחסוך בחשמל. במקרה שלי, היכולות הספורטיביות של הרכב גרמו לי לנסוע מהר יותר ובאופן חופשי יותר על מנת לקבל את "החוויה המלאה" מבחינת ההנאה מהנהיגה.

BYD סיל. צילום: אירה מקיינקוBYD סיל. צילום: אירה מקיינקו

מחיר

מחיר הרכב מתחיל מ-217,557 ש"ח עבור גרסת ההנעה האחורית, ו-240,057 ש"ח עבור גרסת ההנעה הכפולה.

BYD סיל. צילום: אירה מקיינקוBYD סיל. צילום: אירה מקיינקו

וכמה מילים לסיכום

אני חושבת שיש לנו כאן רכב הוליסטי ומהנה לנהיגה, שעומד יפה בתחרות הקיימת הקיימת בקטגוריה. אהבתי מאוד את העיצוב של הרכב, הנדסת האנוש שלו, הביצועים וחוויית הנסיעה, וזו תוספת נהדרת להיצע החשמלי של המותג בישראל. בקרוב מאוד צפויים להגיע לארץ שני דגמים נוספים של BYD: הקרוסאובר החדש SEAL U וגרסה מתוחת פנים ל-BYD טאנג, אז יש עוד למה לחכות.

למבחנים וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

BYD סיל. צילום: אירה מקיינקוBYD סיל. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכביםרכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: