אא

מצמרר: "כיכר החטופים" מוקמת בברלין. צפו בהכנות

91 שנים אחרי שריפת הספרים ב-Bebelplatz בברלין, מוקמת במקום "כיכר חטופים" דומה לזו שבתל אביב. אלון גת, שאחותו כרמל חטופה בעזה: "אני זקוק לעזרת העולם"

כיכר החטופים בברלין (צילום: באדיבות כיכר החטופים ברלין) כיכר החטופים בברלין (צילום: באדיבות כיכר החטופים ברלין)

כיכר החטופים מגיעה לגרמניה. מחר (חמישי 16.5.24) תיחנך בכיכר בבל - Babelplatz שבברלין "כיכר חטופים" שתכלול אלמנטים דומים לזו שבתל אביב, במטרה להעלאת המודעות להשבתם של 132 החטופות והחטופים שבידי חמאס - לישראל.

צילום: באדיבות כיכר החטופים ברליןצילום: באדיבות כיכר החטופים ברלין

בין האלמנטים שיוצבו בכיכר: מיצגי ענק בהם המנהרה המדמה באופן מזעזע את חוויית השבי של החטופים ושעון החול המסמל את זמנם של החטופים החיים שהולך ואוזל. לצד אלה יוצבו 132 כסאות עם תמונותיהם של החטופים.

הבחירה בכיכר בבל איננה מקרית. ב-10 במאי 1933, בדיוק השבוע לפני 91 שנים, הנאצים שרפו במקום למעלה מ-20 אלף ספרים שלא היו לטענתם "בעלי רוח גרמנית". במקום נמצאת "אנדרטת הספרייה" התת-קרקעית של האמן הישראלי מיכה אולמן, שנראית כספרייה ריקה ומנציחה את שריפת הספרים בגרמניה.

אנדרטת הספרייה בכיכר באבל (צילום: SHUTTERSTOCK)אנדרטת הספרייה בכיכר באבל (צילום: SHUTTERSTOCK)

לדברי המארגנים "מדובר בתמרור אזהרה שהיה נכון ל-1933 וגם ל-2024, לאור העלייה הדרמטית בפשעים אנטישמיים כלפי יהודים וישראלים בכל העולם".

יצוין כי למרות האיסור על השימוש במשפט "מהנהר ועד הים" בהפגנות, איסור שחוקק בגרמניה לאחר תחילת המלחמה, ממשיכות ברחבי גרמניה לרבות בברלין הפגנות סוערות נגד ישראל, ונרשמו מחאות - גם כאלה אלימות - בקמפוסים ברחבי המדינה.

"להשאיר אותם בראש סדר היום העולמי"

אלון גת, שאחותו כרמל מוחזקת בשבי חמאס ונמנה על מארגני הכיכר בברלין: "אחותי מוחזקת בגיהינום כבר למעלה מחצי שנה. השבויים חייבים להישאר בראש סדר היום בגרמניה ובעולם כולו. אסור שישכחו אותם. זהו משבר הומניטרי בינלאומי. היום זו אחותי, מחר זה יכול להיות אתה אם לא נפעל יחד. אני זקוק לעזרת העולם לשחרר את אחותי כרמל מידי ארגון הטרור חמאס".

צילום: באדיבות כיכר החטופים ברליןצילום: באדיבות כיכר החטופים ברלין

על מנת לאפשר את הקמת הכיכר חברו מספר גדול של ארגונים: אגודת הידידות גרמניה-ישראל (DIG e.V.) צוזמאן ברלין, ICE Israeli Community Europe - ארגון הקהילות הישראליות באירופה, המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, השגרירות הנוצרית בירושלים, משפחת שמוקר, בנק Berliner Sparkasse, מטה משפחות החטופים, הקונגרס היהודי העולמי, מכבי גרמניה, אגודת הסטודנטים היהודים (JSUD) והפורום הצעיר של (DIG (JUFO.

ההכנות להקמת "כיכר החטופים" בברלין (צילום: כיכר החטופים ברלין)

צילום: באדיבות כיכר החטופים ברליןצילום: באדיבות כיכר החטופים ברלין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברליןחטופיםמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: