אא

נחתם הסכם הפעלת "נופית", הרכבת הקלה של צפון הארץ

משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וזכיין הרכבת הקלה 'נופית' חתמו על הסכם להקמה והפעלה של הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנצרת ונוף הגליל: "ממשיכים לקדם תשתיות גם בחירום"

הרכבת הקלה. בקרוב גם בצפון (צילום: SHUTTERSTOCK) הרכבת הקלה. בקרוב גם בצפון (צילום: SHUTTERSTOCK)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת חוצה ישראל, חתמו היום (ה' 16.5.24) עם זכיין הרכבת הקלה "נופית" על הסכם להקמה והפעלה של הרכבת הקלה, המחברת בין חיפה לנוף הגליל ונצרת.

צילום: משרד התחבורהצילום: משרד התחבורה

הרכבת הקלה "נופית", תחבר בין יישובי המטרופולין הצפוני, מחיפה ועד נוף הגליל ונצרת. הפרויקט מצוי כיום בשלבי ביצוע של עבודות ההקמה והתשתיות ויבוצע באמצעות שיתוף פעולה בין המגזר הפרטי והציבורי בדומה לפרויקטים קודמים כמו כביש 6, מנהרות הכרמל, הרכבת הקלה בירושלים ועוד. החברה המבצעת את המיזם מורכבת מחברות אלסטום, אלקטרה ומנרב.

הזכיין יהיה אמון על תכנון, הקמה, אספקה והתקנה של כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט ובהן מערכות איתות, תקשורת, חישמול, כרטוס ומידע לנוסעים, וכן על הקמת המסילות, התחנות, מתחם האחזקה והדיור (דיפו) ומרכז הבקרה. בנוסף לכך הזכיין יהיה אחראי על רכש הקרונות והציוד ועל הפעלה ואחזקה של הקו לתקופה של כ-25 שנה. העבודות צפויות להתחיל במהלך השנה הבאה ויימשכו כארבע שנים.

אורך קו הרכבת כ-40 קילומטרים והוא יכלול כ-20 תחנות, מסופי תחבורה ציבורית וחניוני "חנה וסע". בקו יפעלו כ-30 רכבות בתדירות מקסימלית של 4 דקות, ובמהירות נסיעה של עד 100 קמ"ש בקטעים הבינעירוניים. ברכבת צפויים לנסוע כ-100 אלף איש ביום.

שרת התחבורה מירי רגב: "החתימה על הסכם ההקמה וההפעלה - רגע חשוב ומשמעותי, בשורה של התחדשות וצמיחה, חיבור הפריפריה למרכז".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורהמירי רגבנופיתהרכבת הקלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: