אא

נזכרו: הממשלה אישרה תיקון חוק טיבי לפיצוי נוסעים בשל שינוי בטיסה

בעקבות המלחמה שינויים דרמטים בחוק שירותי התעופה: תבוטל לחלוטין חובת הפיצוי, ללא קשר למתן הודעה מוקדמת - שלגבי אורכה יתבצע תיקון. כל הפרטים על החוק המתוקן שהכנסת אמורה לאשרו

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

הממשלה אישרה את התיקון לחוק טיבי, חוק שירותי התעופה, בעקבות המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר 2023.

כעת, הכנסת אמורה לאשר את השינויים, כאשר יבקשו מוועדת הכנסת לקצר את זמן ההנחה על שולחן הכנסת.

נזכיר כי חברות התעופה זעמו על כך שבמשך חודשים רבים לא ניתן מענה לחוק הפיצוי לנוסעים שהיה צורך להתאימו לתקופה בה פרצה המלחמה, כאשר מאז לא יכלו לעמוד בתנאי החוק לאור המצב.

כיום קובע החוק שלוש הטבות שלהן זכאי נוסע שחברת תעופה ביטלה את טיסתו בתוך פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, או בשל טיסה שהמריאה בהקדמה או באיחור העולה על 6 שעות ממועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה:

שירותי סיוע ובהם שירותי לינה, השבת התמורה או כרטיס טיסה חילופי לפי בחירת הנוסע, פיצוי כספי, ללא צורך בהוכחת נזק, בסכום בתוספת הראשונה לחוק העיקרי, פיצוי סטטוטורי.

בהצעת החוק המתוקנת כעת, מבקשים לתקן במקצת את נוסחו של חריג הכוח העליון ולהתאימו הן לחקיקה האירופית עליה מבוסס החוק העיקרי והן לפרשנות שהעניקו בתי המשפט לחריג זה.

בהתאם לתיקון המוצע, חברת התעופה לא תידרש עוד להוכיח כי עשתה ככל שביכולתה למנוע את ביטול הטיסה אלא להוכיח כי לא יכלה להימנע מביטול הטיסה בנקיטת כלל האמצעים הסבירים.

כמו כן, על פי התיקון לחוק, טיסות שמועדן המתוכנן החל מ-8 באוקטובר 2023 ועד ליום 30 בנובמבר 2023 תבוטל לחלוטין חובת הפיצוי הסטטוטורי ללא תלות האם ניתנה הודעה מוקדמת או לא. זאת בגלל שתקופה זו אופיינה בביטולי טיסות גורפים של כלל חברות התעופה, לאור מתקפת הפתע של 7 באוקטובר וירי רקטי מאסיבי למרחב האווירי של ישראל. מצב אותו חברות התעופה לא יכלו לצפות ולהיערך כיאות עם כל סוג של הודעה מוקדמת על ביטול טיסות.

לגבי טיסות שמועדן החל מ-1 בדצמבר 2023 ועד ליום 29 לפברואר 2024, הכוונה היא להתיר את חובת הפיצוי אך לקצר את תקופת ההודעה המוקדמת מ-14 יום ל-3 ימים לפני מועד הטיסה המתוכנן.

מדובר בתקופה שהתאפיינה בסוג של "שגרת מלחמה" בה עדיין הייתה אי ודאות - אך חברות תעופה המשיכו להפעיל טיסות מישראל ואליה וכן יכלו, בטווח זמן של 3 ימים, לתכנן את טיסותיהן.

בנוסף מבקשים לעגן בחוק העיקרי שיסמיך את שרת התחבורה, מירי רגב, בהתייעצות עם שר הכלכלה והתעשייה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לערוך באמצעות צו, שינויים מוגבלים בהטבות לפי החוק העיקרי להן זכאי נוסע בביטול טיסה או בהקדמתה ביותר מ-8 שעות.

סמכות זו תחול לגבי טיסות שמועדן המתוכנן חל בעת קיומה של הכרזה על מצב מיוחד בעורף, הכרזה על אירוע חירום אזרחי או הכרזה מצב חירום שנקבע בחוק ונדרש להתמודדות עם מחלה מידבקת מסוכנת, שנמשכת מול שבועיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חוק שירותי תעופהנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: