אא

טוקיו: כנסו לקצב של העיר

היא אחת הערים היפות והמרתקות בעולם, וגם אחת העמוסות בעולם - שיודעת להתמודד היטב עם המספר העצום של התושבים והמבקרים. העונה החמה המגיעה אלינו היא זמן מצוין לבקר בטוקיו. קבלו את כל מה שצריך לדעת וכדאי לכם לעשות בבירת יפן. בשיתוף אל על

טוקיו. צילום: Shutterstock טוקיו. צילום: Shutterstock

אם כבר חרשתם על אירופה, מיציתם את ארצות הברית ואתם מחפשים הרפתקה חדשה בחופשה הבאה שלכם, כנראה שהגיע הזמן להפנות מבט אל המזרח. או ליתר דיוק, אל אחת הערים המרתקות והמיוחדות בעולם, טוקיו.

בירת יפן שוכנת למרגלות מפרץ טוקיו, לחופי האוקיינוס השקט. היא מוקד עירוני תוסס אך גם בסיס לטיולי טבע מדהימים אל ההרים והמקדשים בשטחה ומחוצה לה, אבל נתחיל דווקא בעיר עצמה.

טוקיו. צילום: 123rfטוקיו. צילום: 123rf

14 מיליון איש מתגוררים ב-2,200 הקילומטרים הרבועים של טוקיו. עוד 37 מיליון במטרופולין שעוטף את בירת יפן, ועוד שני מיליון נוסעים שמגיעים מדי יום לעבוד בה, רובם באמצעות מערכת התחבורה הציבורית מהמשוכללות והטובות בעולם. ואכן, מדובר באחת הערים העמוסות בעולם, אבל גם בכזו שמנוהלת באופן מוצלח למדי כך שלא תרגישו את העומסים בביקור שלכם.

בלב העניינים

בין ה"להיטים" התיירותיים של טוקיו שמתאימים בדיוק לעונה זו של השנה, נמצא הרובע האופנתי "שיבויה", ובו מרכזי קניות יוקרתיים וה-מקום לחזות ב"אנשי ה-האראג'וקו", האייקונים האופנתיים האנושיים שמקשטים כאן את הרחובות לצד אמנות הרחוב באותה הרוח שנמשכת גם אל תוך חנויות הווינטג' ברובע.

ShutterstockShutterstock

תוכלו לקפוץ ולבקר כאן גם במעבר החצייה המפורסם בעולם, "Shibuya Crossing" - שהוא למעשה ריבוע של ארבעה מעברי חצייה עמוסים במיוחד. ואגב, אחד מהאתרים המרכזיים כאן הוא מוזיאון ווטארי לאמנות עכשווית, גם כאן באותה רוח ובאווירה עתידנית.

ואם כבר במוזיאונים עסקינן, טוקיו משופעת בכאלה. המוזיאון הלאומי של טוקיו שנוסד במאה ה-19, נמצא ברובע טאייטו, והוא הגדול והוותיק ביותר ביפן. מדובר במוזיאון קלאסי עם פרטי ארכיאולוגיה ואמנות מכל רחבי המדינה המספרים את ההיסטוריה שלה.

עוד ברובע טאייטו תמצאו מוזיאון מצוין נוסף והוא מוזיאון המדע והטבע של טוקיו. מהדינוזאורים ועד המצאת השעון, מתכנים לימודיים ועד לכאלה מהנים ואינטראקטיביים - מדובר כאן באחד המוזיאונים הפופולריים ביותר ביפן.

המרכז הלאומי לאמנות, הנמצא ברובע הפופולרי רופונגי, מציג קשת של עבודות מכאלה היסטוריות ועד לכאלה בנות זמננו במבנה עצום ומעניין לא פחות מהתערוכות המתחלפות שבתוכו, שעל עיצובו הופקד האדריכל קישו קורוקאווה.

ואם כבר הזכרנו בפתח הדברים את התחבורה הציבורית המצוינת של יפן, תוכלו לבקר גם במוזיאון המטרו שבאדוגאווה, המציג את ההיסטוריה התחבורתית של טוקיו, שאנחנו יכולים רק לקנא בה.

מסביב לשעון

אם אתם בעניין של מסעדות (מקומיות ובינלאומיות), הופעות, מועדונים, קניות או בקיצור - מרכז החיים ביום ובלילה של טוקיו, רובע שינג'וקו הוא המקום בשבילכם.

טוקיו צילום: 123rfטוקיו צילום: 123rf

כאן גם תמצאו את מלונות היוקרה, ואם אתם שואלים אותנו גם את החוויה היפנית העירונית האמיתית שאתם מחפשים - בעיקר אם תגיעו לאזור עם רדת החשיכה.

וטיפ קטן: שינג'וקו עמוסה בשלטי חוצות ואורות ניאון בוהקים. אבל אחד בולט מעל כולם והוא "החתול של שינג'וקו". מסך תלת-מימד ברזולוציית 4K ובגודל של 150 מטרים רבועים, המפציע על המסך בין הפרסומות האחרות. האנימציה מהפנטת והחוויה – שונה מכל מה שהיכרתם.

להסתכל מלמעלה

טוקיו משופעת במגדלים ובנקודות תצפית שיאפשרו לכם לחזות בקו הרקיע המרהיב של העיר וסביבותיה. ישנם שניים כאלה, פופולריים ביותר שכדאי לכם להכיר.

הראשון הוא "מגדל טוקיו" הממוקם בפארק שיבא, ומתנשא לגובה של 332 מטרים, מטרים בודדים יותר ממגדל אייפל לו הוא דומה במיוחד.

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

המגדל שמשמש בעיקר כמרכז תקשורת, כולל שני מתחמים תיירותיים: ה-FOOT TOWER התחתון שבו מרכז בילוי, חנויות ומסעדות, והתצפית העליונה אליה ניתן להגיע באמצעות מעלית מיוחדת.

מגדל נוסף הוא "עץ השמיים" שברובע סומידה, והוא אף גבוה יותר מקודמו - 634 מטרים. בגובה 350 ו-450 מטרים תוכלו לבקר באזורי התצפית והאמיצים שבכם גם ללכת על רצפת זכוכית - כן, בגובה של יותר משלושים קומות. מגדלי התצפית והמתחמים המקורים מתאימים מאוד לביקור בעונת הקיץ.

יוצאים מהעיר

אז טוקיו העירונית שווה ביקור בפני עצמו, אבל אם אתם מתכוונים לטייל גם קצת יותר זמן באזור ומעוניינים גם בחוויות קצת פחות עירוניות, תוכלו למצוא לא מעט כאלה מחוץ לטוקיו.

האטרקציה הפופולרית ביותר היא ביקור בהר פוג'י שממערב לטוקיו, המתנשא לגובה של 3,776 מטרים. ההר הוא סמלה של יפן ובמרבית חודשי השנה תוכלו לראות גם את פסגתו המושלגת המפוארת.

במהלך הקיץ ניתן לטייל אל פסגת ההר באופן עצמאי או באמצעות הדרכה מקומית, טיפוס מורכב שלא מתאים לכל אחד, אבל מבטיח נוף עוצמתי במיוחד להרפתקנים. לצד ההר גם מעיינות חמים המייחסים להם סגולות רפואיות. שימו לב שההר נחשב לאתר תיירות מוביל המתאפיין בעומס תיירים בחודשים החמים.

המקדשים המדהימים של טוקיו הם אטרקציה לא פחות גדולה. חלקם נמצאים בשטחה של העיר וחלקם מחוצה לה. בין אלה המתויירים יותר נמצא מקדש סנסו ג’י העתיק, ברובע אסקוסה,

המקדש מוקף בגן מטופח וההגעה אל המקדש רצופה בחנויות מזכרות אותנטיות על אף היותן תיירותיות, ובאזור שירגיש לכם קצת פחות נוצץ ורועש ויאפשר לכם לחוות חוויה יפנית קצת יותר אמיתית.

טיסות ישירות לטוקיו: אל על מפעילה עד 2 טיסות שבועיות, במתכונת שנתית מלאה, במטוסי הדרימליינר המתקדמים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טוקיואל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: