אא

"למצעד גאווה גדול בתל אביב יש תפקיד היסטורי"

"זה פשוט אבסורד לקיים עצרת, אשר משמעותה עצירה, במקום מצעד, שכל מהותו תנועה": אימרי קלמן מוחה על האירוע שיחליף את מצעד הגאווה של תל אביב. בטור מיוחד לפספורטניוז הוא מכריז על צאתה לדרך של צעדה אלטרנטיבית: "ב-15.6 נפגין גאווה"

צילום: אימרי קלמן צילום: אימרי קלמן

מצעד הגאווה של 2024 הוא החשוב ביותר מזה 20 שנה. ‎מצעד הגאווה הראשון שלקחה על עצמה עיריית תל אביב לממן ולהפיק, לפני שני עשורים, עשה את השינוי הגדול ביותר בקפיצת ההתבגרות של הקהילה הגאה, וגם של העיר תל אביב.

זו היתה לנקודת התפנית בה הפכה העיר להיות מוקד של אנרגיה צעירה, יצרנית, חדשנית ומשוחררת, שהעירה והאירה את כל המדינה, והפכה את המותג טי.אל.וי למוקד משיכה בינלאומי לתיירים.

על ההחלטה הזו היתה אמונה העירייה, שהיתה גם אז בראשותו של חולדאי, אי שם בתחילת עידן שלטונו. את הוקרתה העניקה הקהילה לחולדאי במשך ארבע מערכות בחירות, בלי הפסקה.

תל אביב 2024: "מינימום הפרעה, מקסימום חיסכון"

20 שנה לאחר מכן, בנקודת הזמן המכרעת של "ישראל של אחרי מלחמת אוקטובר", הגיע חולדאי שוב לאותו צומת. הפעם, הוא ואנשיו בחרו לסגור את הבאסטה, בטענה ש"זה לא הזמן לחגיגות". כפרס פיצוי, העמידה העירייה לרשותם של עובדי העירייה הלהט״בים במה בפארק, מערכת הגברה וליינאפ, שיעבור את אישורה של העירייה.

מצעד הגאווה 2022 בתל אביב (צילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביב)מצעד הגאווה 2022 בתל אביב (צילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביב)

כך הצליחה לשמור העירייה על מדיניות מינימום הפרעה לציבור, מקסימום חיסכון. אפשר להבין ולהסכים עם שיקולי העירייה. אלא שעבורנו בקהילה, זה פשוט אבסורד לקיים עצרת, אשר משמעותה עצירה, במקום מצעד, שכל מהותו הוא תנועה.

‎בשל החלטת העירייה, בשעה טובה ומוצלחת, חוזרת האחריות על הפקת המצעד לידיה של הקהילה. עלינו, המעורבבות והמעורבבים, אנשי הלילה והעסקים, להמשיך את דרכם של הצועדים הראשונים, "הנעימות והנעימים".

הזדמנות אדירה

עלינו כקהילה, לזהות את ההזדמנות האדירה שעומדת בפנינו ולהכיר בצורך העז של כולנו להשתחרר מעדכונים במסכים, לצאת מהבתים, ולהיות יחד. חלקנו נצעד עם נגינה, חלקנו בשירה, חלקנו עם שלטים, וחלקנו עם חיבוקים.

אימרי קלמן (צילום: רוית רותם)אימרי קלמן (צילום: רוית רותם)

‎למצעד הגאווה של 2024 יש תפקיד היסטורי עבורנו. קהילות גאות מרחבי העולם מתבוננות בנו עתה, חלקן תומכות, חלקן מבקרות, וחלקן דואגות. למצעד גאווה גדול במיוחד, אשר ישא מסרים של שלום ושל תקווה, של חופש ושל אהבה, תהיה השפעה חיובית ומיידית על ישראל, בינה לבין עצמה ובינה לבין העולם. המחויבות שלנו ברגע הזה היא להרים קול שפוי, אוהב אדם ולוחם חופש.

במוצאי שבת 15.6, נפגש בשעה 19:00 ברחבה של רוטשילד 1, ומשם נצעד ונצבע את השדרה עד לכיכר הבימה, שם נפגין גאווה כמו שרק אנחנו יודעים. מי שירצה יוכל להמשיך לכיכר החטופים או לכיכר הדמוקרטיה.

העיקר שנצעד, עם דגלי גאווה ועם כל מי שיצטרף אלינו. נוודא שהקול שלנו נשמע, בעד חופש ותקווה, בעד זכויות אדם וזכויות קהילה, בעד גאווה.

אימרי קלמן הוא מנכ"ל משותף בטרנובה ויו״ר שותף של "הרשימה השווה" של תל אביב

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מצעד הגאווהתל אביבעיריית תל אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: