אא

המלחמה הטיסה את רווחי אל על ליותר מ-80 מיליון דולר; תפוסה חסרת תקדים

חברת התעופה סיימה את הרבעון הראשון של השנה ברווח עצום. ההכנסות צמחו ל-738 מיליון דולר לעומת 500 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. התפוסה עומדת על 92.6%. מנכ"לית אל על: "שגרת מלחמה, עושים הכל כדי לתת מענה לביקושים הגבוהים, חלק מאנשינו עדיין מגויסים למילואים"

דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על (צילום: פספורטניוז) דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על (צילום: פספורטניוז)

המלחמה ממשיכה להטיס את רווחי אל על. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 80.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 34.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה צמחו לסך של 738 מיליון דולר לעומת 500 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בין הסיבות לזינוק: גידול של 40.3 מיליון דולר בפעילות הטסת המטען.

אל על. צילום: עידו וכטלאל על. צילום: עידו וכטל

בהיקף ההכנסה למושב חל גידול של 29.5%, כאשר החברה גם סיימה עם עלייה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה שעמד על 92.6% לעומת 85.3% ברבעון המקביל אשתקד.

העובדה שאל על פעלה חלק מהזמן ועדיין פועלת בקווים רבים באופן בלעדי מציבה אותה עם שיעורי תפוסה לא שגרתיים.

אירוע הדו"ח הרבעוני של אל על (צילום: פספורטניוז)אירוע הדו"ח הרבעוני של אל על (צילום: פספורטניוז)

החברה מעריכה כי שיעור התפוסה הוביל את החברה לעלייה של כ-49 מיליון דולר ברווחיות החברה ברבעון הראשון של השנה.

הוצאות המימון קטנו לסך של 20.4 מיליון דולר לעומת כ-34 מיליון דולר אשתקד והרווח התפעולי צמח לסך של 120.2 מיליון דולר לעומת 33.8 מיליון דולר אשתקד.

"קוראים לחברות הזרות לחזור לישראל"

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "כשמונה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, ענף התעופה הישראלי עדיין חווה חוסר יציבות לאור התמשכות ביטולי הטיסות של החברות הזרות לארץ. מצב זה יוצר משבר אמיתי בקרב ציבור הצרכנים בישראל שהזמינו טיסות מחברות אלה ובמקרים רבים נותרים ללא מענה ופונים לאל על ברגע האחרון".

בן-טל גננסיה מתייחסת לעומסים ואומרת "אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים, תוך מיצוי מלא של יכולת ההפעלה של החברה, ומשתדלים לתת מענה הולם ככל הניתן ללחצים הגדולים ולעומסים החריגים על טיסותינו, כמו גם על מערך שירות הלקוחות של החברה, לצד יצירת פתרונות נקודתיים למקרים מיוחדים".

עוד התייחסה לתוכנית ההצטיידות להגדלת צי המטוסים של החברה ולהצערתו: "במהלך הרבעון אף חתמנו על הסכם לרכישת עד תשעה מטוסי דרימליינר 787, מה שיאפשר לנו לתגבר את לוח הטיסות ולהגדיל את היצע המושבים באופן משמעותי".

אל על. פועלים על מנת לתת הולם לביקושים (צילום: אל על)אל על. פועלים על מנת לתת הולם לביקושים (צילום: אל על)

מנכ"לית אל על קראה לחברות הזרות "להחזיר את טיסותיהן לישראל ואת היציבות לשוק התעופה האיזורי. אני מאמינה שיש להן מחויבות לציבור הישראלי ובהינתן התקופה הארוכה שהן נעדרות מישראל, נדרשת החלטה אמיצה ונכונה של הנהלות החברות לחזור לאלתר. אל על פועלת בקיבולת מקסימלית ובתפוסה מלאה בתקופה הנוכחית, ועושה כל שביכולתה כדי להמשיך ולשרת את הציבור, תוך תגבור לוח הטיסות ככל הניתן כדי לייצר וודאות ויציבות ללקוחותינו".

ינקלה שחר, סמנכ"ל הכספים של אל על הוסיף כי "התוצאות הכספיות ברבעון הראשון מוסיפות לחזק את מבנה ההון של החברה ואת חוסנה הפיננסי. יחד עם גיוס ההון על סך של כ-140 מיליון דולר בתחילת אפריל באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציות, הונה של החברה בתום הרבעון השני לשנת 2024 צפוי להיות חיובי, לראשונה מאז דצמבר 2019. אלה הם פרמטרים קריטיים לטובת המשך התפתחות החברה ומימוש המטרות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו, וביניהן תוכנית ההצטיידות שתסייע לחברה לתת מענה הולם למצב המאתגר בו מצויה ישראל, מתוך אחריות לשמירה על הגשר האווירי לעולם".

ינקלה שחר (צילום: פספורטניוז)ינקלה שחר (צילום: פספורטניוז)

בדו"ח הרבעוני כותבת עוד הנהלת החברה כי "המציאות הביטחונית הנוכחית מחייבת את החברה לפעול גם בימים אלה בשגרת מלחמה, על כל ההשלכות הנובעות מכך, לרבות ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות נדרשות. ההתאמות נעשות כל העת, וזאת על מנת להמשיך ולשמר את הגשר האווירי מישראל ואליה, בין היתר באמצעות התאמת מפת היעדים אליהם טסה החברה ותגבור לוח הטיסות מעבר ללו"ז המתוכנן, לצד הגדלת היצע המושבים. ההתאמות נעשות במטרה לאפשר פעילות עסקית, חיבור לקהילות הישראליות והיהודיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלדוחות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: