אא

הרבעון הראשון של ישראייר גרופ: המלחמה פגעה בהכנסות החברה אך הרווח הגולמי נשמר

על אף הירידה בהכנסות, הרווח הגולמי נותר דומה ברמתו לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-10 מיליון דולר. במהלך הרבעון בו הפסידה כמיליון דולר, היא הטיסה כ-170 אלף נוסעים, מספר שיא התומך בתוכנית השנתית של החברה להטיס כ-1.2 מיליון נוסעים השנה

ישראייר. צילום: Shutterstock ישראייר. צילום: Shutterstock

ישראייר גרופ מדווחת את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2024.
בצל המלחמה, נפגעו הכנסות הקבוצה בכ-29 מיליון דולר והסתכמו בכ-65 מיליון דולר, בהתאם לתחזית החברה, ובהשוואה לכ -94 מליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023.

על אף הירידה בהיקף ההכנסות, שורת הרווח הגולמי נותרה דומה ברמתה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמה בכ-10 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי הגיע לכ-15 אחוזים מהיקף ההכנסות - שיפור של כ-29 אחוזים בהשוואה לשיעור הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשתקד.

חלק משמעותי בשיפור הרווחיות הגולמית הושג, בשל יישום שיפורים טכנולוגים שהביאו לגידול משמעותי במכירת מוצרים נלווים לנוסע, שעמדו על שיא של כ-20 דולר לנוסע, לעומת 12 דולר לנוסע ברבעון המקביל אשתקד. קצב מכירת המוצרים הנלווים לנוסע, משקף הכנסה שנתית של למעלה מ-20 מליון דולר.
נזקי המלחמה, השפיעו דרמטית על מרבית חברות הבת, המתמחות בתיירות, בדגש על חברת התיירות הנכנסת לישראל. ההכנסות נפגעו בכ-22 מיליון דולר, ופגעו ברווחיות התפעולית של הקבוצה כולה בכ-2 מיליון דולר. בלטה בביצועיה לטובה, חברת הבת סקי דיל, שרשמה את אחת העונות הטובות בתולדותיה.
כחלק מהתכנית האסטרטגית להגדלת הפעילות בחו"ל, של ישראייר גרופ, סקי דיל, בוחנת בימים אלו רכישת נכס מלונאי נוסף, שישמש את לקוחותיה, באיטליה, לצד הנכס אותו רכשה והפעילה בעונה הנוכחית.
החוב הפיננסי, נטו (לתאגידים בנקאיים כולל אג"חים להמרה) עמד על כ-66 מיליון דולר, הכולל הנפקת אג"ח להמרה בסך 23 מליון דולר, ביחס ל-40 מיליון דולר
בסוף שנת 2023 וזאת על אף העובדה שהחברה רכשה מטוס איירבס נוסף בכ-29 מיליון דולר.
במהלך הרבעון, החברה יצרה תזרים מזומנים של כ-7 מיליון דולר מהפעילות השוטפת.
בנתיב הפנים ארצי לאילת, המשיכה החברה במגמת שיפור ואף הגדילה את נתח השוק שלה לכ-34%., וזאת, על אף העובדה כי היקף הפעילות התיירותית ירד בצורה משמעותית לאור פינוי תושבי העוטף לעיר אילת.
תוצאות הנתיב הפנים ארצי השתפרו בכמיליון ש״ח.
במהלך הרבעון הטיסה החברה כ-170 אלף נוסעים – מספר שיא התומך בתוכנית השנתית של החברה להטיס בין 1.1 ל-1.2 מיליון נוסעים בשנת 2024.
נתח השוק של החברה עמד על כ-7.5%, דומה ברמתו לנתחי השוק של החברה בחודשים אפריל ומאי 2024.
במהלך הרבעון השלימה החברה את היערכותה לעונת קיץ 2024, באמצעות קליטה של 2 מטוסים נוספים בהפעלה עצמית. החברה קלטה והכשירה צוותי אוויר ותחזוקה במטרה לתמוך בהפעלת מטוסים אלו. יודגש כי עלויות קליטת צוותי האוויר והקרקע, והכשרתם, נרשמו ברבעון הנוכחי, ואילו המטוסים יחלו לפעול ברבעון השלישי.

החברה רשמה הפסד נקי של כ-1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הרווח ברבעון המקביל אשתקד נובע מהשבת ערך המלאי בשל מכירת צי מטוסי ה-ATR בסך של כ-2.5 מיליון דולר.
החברה ניהלה במהלך הרבעון, מו"מ עם משרדי התחבורה והאוצר, שנועד לאפשר לה לפעול בגמישות תפעולית טובה יותר בהיבטים שונים, ובהם הרחבת הפעילות בטרמינל 1, התאמות בחוק שירותי תעופה, וסיוע תזרימי בהיבטים שונים מול משרד האוצר.
החברה מבקשת להודות, לעובדיה המסורים, הנלחמים בחזית ובעורף, מאז ה-7 באוקטובר, ומגלים נחישות ומסירות אין קץ, לתמיכה, חיזוק וצמיחת החברה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירישראייר גרופ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: