אא

"השמיים של מולדובה בטוחים לתעופה": 10 חברות תעופה החלו לפעול במדינה בשנה האחרונה

ועידת התעופה הבינלאומית נפתחה: "המלחמה באוקראינה משפיעה על אירופה כולה אבל השמיים של מולדובה בטוחים, וכך גם השוק המולדובי". קבוצת פספורט שחתמה על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח עם Aviation Event נוטלת חלק פעיל באירוע ומשמשת גם השנה כמדיה פרטנר לצד גופי תקשורת איורפאים נוספים

פספורטניוז פספורטניוז

במלון Radisson Blu Leogrand שבקישינב נערכת היום (חמישי 30.5) ועידת התעופה הבינלאומית AVIATION EVENT. את היום פתח שר התשתיות והפיתוח של מולדובה, אנדריי ספינו (Andrei Spinu) שלצד הברכות בפתח הדברים הביע תקווה כי האירוע המתקיים לראשונה יהפוך למסורת.

קבוצת פספורט אשר חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Aviation Event לפני כשנה, לוקחת חלק פעיל בכנס האירופי השנה הן כמדיה פרטנר- Media Partner.

"כמו שמולדובה היא מדינה קטנה עם לב גדול, נמל התעופה של קישינב הוא קטן אך עם פוטנציאל גדול", אמר השר שהתייחס לשינויים הגיאופוליטיים באזור ובראשם המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה שלדבריו לא משפיעה רק על שתי המדינות הללו ועל מולדובה אלא על אירופה כולה. "אירופה בטוחה ומשגשגת מבטיחה את שגשוגה גם של מזרח היבשת", אמר.

כאן, לדברי השר, נכנס מקומה הקריטי של התעופה המניעה את התעסוקה, התיירות והיחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

בשנה האחרונה, עשר חברות תעופה נכנסו למולדובה והחלו להפעיל קווים ישירים לקישינב, ביניהן LUFTHANSA, AZAL, WIZZ AIR ואחרות. "זהו סימן מעולה עבור נמל התעופה של קישינב ואני מודה לחברות על החלטותיהן", אמר השר שהדגיש: "השמיים שלנו בטוחים, וכך גם השוק המולדובי".

צילום: אפרת דורוןצילום: אפרת דורון

בסך הכל פועלות לקישינב 23 חברות תעופה, ביניהן סאן דור מבית אל על וישראייר הישראליות, PEGASUS, TURKISH AIRLINES, SKY EXPRESS, AEGEAN, AUSTRIAN ורבות אחרות. החברה המפעילה את מספר הטיסות הגדול ביותר בנמל התעופה היא מטבע הדברים FLYONE המקומית.

הטרמינל החדש בדרך

2024 צפויה להיות שנה טובה מאוד עבור הענף במולדובה. השר ספינו מציין כי בחודש מרץ 2024 נרשם גידול של 34% במספר הנוסעים בנמל התעופה של קישינב לעומת החודש המקביל ב-2023. עם זאת יש לזכור כי בין הסיבות לכך נמצאת התעופה המשותקת לאוקראינה, שהפכה את קישינב למעין שדה חלופי עבור האוקראינים.

לגבי העתיד, אמר השר: "אנחנו עדיין צעירים, וזה יתרון. ביקרתי במינכן, פריז וברצלונה ופגשתי את האנשים הטובים ביותר בתחום. יש לנו תוכנית - והיא פשוטה. פיתוח תשתיות לרבות טרמינל חדש, ולשרת את האזרחים שלנו ואת המבקרים".

את דבריו של השר המשיך המנהל בפועל של נמל התעופה סרג'יו ספויאלה שהציג את צפי הפיתוח של נמל התעופה בקישינב: יותר מ-5 מיליון נוסעים בשנה, בתוך 3-5 שנים. "התשתית הנוכחית שלנו לא יכולה לעמוד במספרים האלה, ועל כן אנחנו מכריזים היום על תחילת תכנון הטרמינל החדש עם כל התשתיות שסביבו".

Aviation-Event נוסדה ב-2007 ומקיימת כנסים שונים למנהיגים עסקיים בתעשיית התעופה והפוליטיקה בנושאים אקטואליים העוסקים בפתרונות לסוגיות רבות הקשורות לענף התעופה.

כיום Aviation-Event, משמשת כפלטפורמת כנסים, מדיה ורשתות חברתיות מובילה לנסיעות בינלאומיות ותעשיית התיירות וכן פלטפורמת תקשורת למקבלי החלטות, מומחים ותאגידים המבקשים למקם את עצמם בתחום התעופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: AVIATION EVENTמולדובהקישינב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: