אא

חברת הנסיעות השלישית באירופה קרסה: אלפים באי-ודאות לגבי החופשה שהזמינו

עם פתיחת העונה החמה, חברת FTI Touristik הגרמנית הגישה בקשה לפשיטת רגל. אלפי תיירים מאירופה לא יודעים האם יצליחו לצאת לחופשה שהזמינו - אך יקבלו את כספם בחזרה: "האורחים שהזמינו חבילות יקבלו את כספם מקרן הביטוח של החברה". מה גרם לקריסה?

FTI (צילום: SHUTTERSTOCK) FTI (צילום: SHUTTERSTOCK)

דרמה בעולם התיירות. FTI Touristik, חברת התיירות השלישית בגודלה באירופה, הגישה בקשה לחדלות פירעון (פשיטת רגל) ביום שני 3.6.24. ההליך נדון בבית המשפט של מינכן, שם יושבת הנהלת החברה.גם חברות נוספות השייכות לקבוצת FTI, חברת האם, בדרך לפשיטת רגל אך בשלב זה ימשיכו לפעול.

"אנו עובדים במרץ כדי להבטיח שניתן יהיה להשלים טיולים שכבר החלו", אומרים היום בחברה. נסיעות שטרם החלו, ככל הנראה לא יתאפשרו, או יתקיימו באופן חלקי, בהתייעצות עם הניהול הזמני שמונה לחברה.

עם זאת, הנוסעים שאמנם יתאכזבו בוודאי אם חופשתם תבוטל, לא יפסידו ככל הנראה את כספם. החברה הודיעה היום (ד' 5.6) למלונאים ביוון כי "האורחים שהזמינו חבילות יקבלו את כספם מקרן הביטוח של FTI". בהודעה למלונאים חזרו ואמרו כי ישתדלו להשלים את החופשות עבור חלק מהנוסעים.

אלפי נופשים ברחבי היבשת ייפגעו

מרבית לקוחות החברה הם גרמנים, אך גם בבלגיה מעריכים היום כי מדובר בכ-2,000 הזמנות קיימות שנפגעו או שייפגעו בהמשך. באיגוד סוכנויות הנסיעות והתיירות של כרתים אומרים כי כ-7,500 לקוחות FTI נופשים כיום ביוון, מרביתם בכרתים וברודוס.

רודוס. אלפי נופשים ביוון ייפגעו (צילום: SHUTTERSTOCK)רודוס. אלפי נופשים ביוון ייפגעו (צילום: SHUTTERSTOCK)

ההליך עליו הכריזה החברה החל בחודש שעבר, אפריל 2024, אז התברר כי נתוני ההזמנות של החברה צנחו בזמן שספקים עמם עבדה החברה דרשו את כספם מראש. כאשר החברה הבינה שלא תוכל לגשר על הפערים הכלכליים, הודיעה על ההליך.

לצד התיירים, מדובר גם במכה כלכלית קשה עבור יותר מ-11,000 עובדים ב-FTI ברחבי העולם ובכ-10,000 סוכנויות מקומיות אליהן מקושרת FTI. בשנת הכספים 2022-2023 עמד מחזור החברה על 4.1 מיליארד אירו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותאירופהפשיטת רגל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: