אא

הממשלה אישרה מענקי סיוע לעסקי התיירות בצפון ובדרום שנפגעו במלחמה

רשות המיסים תעביר מענקים בסכום כולל של 7 מיליון שקלים לעסקים בגליל העליון, בלכיש ובנגב המערבי בשל המלחמה המתמשכת והנזקים שנגרמו לעסקים מינואר 2024

(צילום: סטודיו גולן) (צילום: סטודיו גולן)

סוף סוף - פיצוי לעסקי התיירות על הנזקים הכבדים שנגרמו במלחמה. אחרי ההסכמות בין האוצר לבין משרד התיירות, נודע היום (רביעי 5.6.24) כי עסקים בצפון ובדרום יפוצו בגין הנזקים שנגרמו להם מאז ינואר 2024 ועד אפריל 2024.

יצוין כי פיצוי לעסקים קטנים ובינוניים שניתן על התקופה שבין 7 באוקטובר 2023 לסוף שנת 2023, אמור לכסות על פרק הזמן שקודם לפיצוי החדש.

את המענקים לעסקים תנהל רשות המיסים, שתעביר סכום כולל של 7 מיליון שקלים למאות רשויות זכאיות בגליל העליון, בחבל לכיש ובנגב המערבי. בין היתר מדובר בישובים במועצות האזוריות הגליל העליון, מבואות חרמון, משגב, אשקלון, אשכול, בני שמעון, שער הנגב ועוד. ישובי הגולן לא יהיו חלק מתוכנית המענקים בשל זכאות אחרת של הישובים באזור.

על פי הגדרת משרד התיירות "עסקי התיירות הזכאים" יהיו בתי מלון, פנסיון, בתי מרגוע, בתי הארחה ובכללם צימרים, חניוני קמפינג ואטרקציות המוגדרות כך בחוק.

בין היתר נכתב בדברי ההסבר להצעה כי "הפגיעה בעסקי התיירות בגליל העליון מחמירה לאור הלחימה הייחודית בצפון שהיא תקדימית בהשלכותיה האזוריות, ובפרט נוכח ההשקה של אזור זה לאזור קו העימות... התקנות נקבעו בהתאם למפת ההתגוננות של פיקוד העורף".

באשר לאזורים שלא זכאים, אומרים במשרד התיירות: "ייתכן שגם הכנסותיהם של עוסקים מקבילים ברשויות באזורים אחרים פחתו בינואר-אפריל 2024, אך ההצעה תקפה לאזורי הלחימה בצפון ובדרום שבהם חלות הנחיות מחמירות...".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התיירותמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: