אא

בקרוב: המטוסים הימיים ביוון עולים לאוויר

כמו במלדיביים: חברת המטוסים הימיים Hellenic Seaplanes חתמה על הסכם עם נמל התעופה של פתיוטיס ונמלי תעופה נוספים: תפעיל מטוסים ימיים מחמישה נמלים ביוון. טרם פורסם מועד תחילת ההמראות

מטוס ימי (צילום: Hellenic Seaplanes) מטוס ימי (צילום: Hellenic Seaplanes)

חברת המטוסים הימיים Hellenic Seaplanes חתמה על הסכם עם נמל פתיוטיס שמצפון לאתונה על רישוי חמישה נמלי תעופה ימיים במרחב האווירי.

על פי התוכניות, הנמלים אליהם יגיעו המטוסים יהיו ארקיצה, ראצ'ס, גליפה, תיאולוגוס ולרימנה, כולם בטווחים קצרים יחסית (15-20 דקות טיסה). "זהו פרק חדש של פיתוח עבור האזור", אמרו בהנהלת החברה.

את חמשת היעדים הראשונים אפשר לראות כפיילוט, מבחן לקראת היעדים הבאים שהחברה מתכננת לפתח: אוויה, אדיפסוס, אליברי, קריסטוס, קימי וחלקידיקי; האיים סקופלוס, אלוניסוס, סקירוס ועוד.

צילום: Hellenic Seaplanesצילום: Hellenic Seaplanes

בחברה מציינים כי בין היתר, המטוסים יהוו כלי תחבורה משלים למספר קווי מעבורות שבוטלו בשנים האחרונות בין היבשה לבין איי יוון, אך טרם ציינו את המועד בו יחלו ההמראות. יש לציין כי מטוסים דומים פועלים כבר שנים בהצלחה מרובה באיים המלדיביים בין נמל התעופה של מאלה לבין האיים, וכן ביעדים דומים נוספים בעולם.

"היוזמה ליצור תשתית של מטוסים ימים בחמישה נמלים היא פיתוח חשוב לאזור. משרד התשתיות והתחבורה העניק רישיונות למתקנים דומים כבר ביעדים הבאים שצוינו", אמר שר התשתיות והתחבורה כריסטוס סטיקוראס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטוס ימייווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: