אא

אות הנשיא להתנדבות לבעל בתי מלון במצפה רמון שאירח מפונים

סמי אלקרינאוי, תושב מצפה רמון, זכה באות הנשיא להתנדבות על פתיחת בתי המלון שלו למפונים מהעוטף ומהצפון כבר ביום הראשון למלחמה: "דאג למחסורם ללא גמול". אלקרינאוי: "אמשיך לפעול בשביל עתיד טוב יותר לכולנו"

מצפה רמון (צילום: shutterstock) מצפה רמון (צילום: shutterstock)

ערב חג השבועות, נשיא המדינה יצחק הרצוג מכריז על מקבלי "אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ״ד. הזוכים מחולקים לקטגוריית האנשים הפרטיים, הארגונים והחמ״לים - שכולם גילו רוח התנדבות יוצאת דופן ופעלו לחיזוק חוסנו של העורף הישראלי בשגרה ובחירום.

השנה, בעקבות אירועי 7 באוקטובר והמלחמה, הוחלט כי האות יוענק לעשרים יחידים, עמותות, עסקים או קבוצות שגילו רוח התנדבות. הוחלט גם להעניק אות ייחודי לחמ״לים אזרחיים שפעלו לטובת אזרחיות ואזרחי ישראל במגוון תחומים עם תחילת הלחימה.

בין הזוכים נמצא סמי אלקרינאוי. בהודעת בית הנשיא נכתב: "סמי, איש ציבור בדואי מהנגב, תושב מצפה רמון, בעלים של בתי מלון ברחבי הנגב, פתח ב-7 באוקטובר ואילך את בתי המלון שלו לרווחה ללא עלות למפונים מהעוטף ומהצפון, כבר מהיום הראשון של המלחמה".

בתיאור פעילותו נכתב כי "סמי לא חשב פעמיים ועשה זאת ותרם רבות למפונים ללא תמורה. במשך שבועות רבים שהו אצלו אזרחים מפונים מכל הארץ כשהוא דואג לכל מחסורם וללא גמול".

בשיחה עם אלקרינאוי, אמר הנשיא הרצוג: "הוועדה שבחנה את המועמדות והמועמדים לאות הנשיא להתנדבות המליצה לבחור בך, אתה עושה מלאכת קודש אמיתית״. סמי שהתרגש למשמע הבשורה אמר: ״אני אוהב את המדינה שלי ואת העם שלנו, מה שקורה כאן כואב וקשה מאוד, אבל אני אמשיך לפעול בשביל עתיד טוב יותר עבור כולנו".

לצד אלקרינאוי זכו בקטגוריה האישית ואחיד אלהוזייל, פלאח אמל, סולומון ביטון, דפנה בסטר סיגל, חיים עטר, זוהר חוברה ויהלומה זכות - כולם על התנדבותם ללא כל תמורה אחרי אירועי 7 באוקטובר.

בקטגוריית הארגונים זכו "אלון ואלה", "השומר החדש", "הגל שלי", "נשים אתיופיות מעצימות" ו"רוח נשית".

בקטגוריית החמ"לים האזרחיים זכו "החמ"ל האזרחי הירושלמי", "החמ"ל האזרחי", "חמ"ל המילואים של אפרת דאום", "החמ"ל של דורון אלבז" ו"החמ"ל של טל הובר".

הנשיא הרצוג בביקור חיילים בשטח (צילום: באדיבות בית הנשיא)הנשיא הרצוג בביקור חיילים בשטח (צילום: באדיבות בית הנשיא)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלחמה7 באוקטוברנשיא המדינהיצחק הרצוגהתנדבות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: