אא

במגמת שיפור: כמה מזוודות אבדו בשנה האחרונה בעולם?

מחקר שנתי חדש חושף את נתוני המזוודות שלא מגיעות ליעדן: כמה כאלה היו ב-2023, באיזו יבשת מאבדים הכי הרבה מזוודות, כמה מהן מעולם לא נמצאו ולמה יש סיבה לאופטימיות? כל הנתונים

מזוודות מסוע מזוודות מסוע

שיפור במספר המזוודות שלא מגיעות ליעדן. כך עולה מנתוני המחקר השנתי של SITA, החברה הבלגית המנטרת אובדן כבודה מדי שנה.

על פי נתוני 2023 שמתפרסמים כעת, בשנה האחרונה אבדו 6.9 מזוודות לכל אלף נוסעים. מדובר בשיפור משמעותי ביחס ל-2022 אז נרשמו 7.6 מזוודות אובדות לכל אלף נוסעים - ירידה של 9.2%.

השיפור דרמטי ביחס ל-2007 אז החלו ב-SITA לחקור את הנושא - כאשר הנתונים עמדו אז על 18.9 מזוודות אובדות לכל אלף נוסעים. לאורך השנים ניתן לראות מגמה אחידה של ירידה במספר המזוודות האובדות.

הנתונים טובים עוד יותר כאשר לוקחים בחשבון את היחס ההפוך בין מספר המזוודות האובדות לבין גידול מספר הנוסעים: 5.2 מיליארד ב-2023, לעומת 4.02 מיליארד ב-2022 (עלייה של 30.2%) ו-2.5 מיליארד ב-2007.

בחלוקה לאזורים, באירופה אובדן המזוודות נפוץ יותר עם ירידה מ-16.6 ל-10.6 מזוודות אובדות על כל אלף נוסעים; בארה"ב הירידה מ-7.05 ל-5.8, באסיה הנתונים הטובים ביותר, אך הירידה הקטנה ביותר מ-3.05 ל-3.04 מזוודות אובדות על כל אלף נוסעים.

נתון מעניין נוסף הוא כי אובדן המזוודות בטיסות בינלאומיות עומד על 12.1% ובטיסות פנים ארציות ברחבי העולם על 2.4%.

5% מהמזוודות האובדות לא נמצאות

מתוך המזוודות האובדות, 77% מהן נמצאות בסופו של דבר, ומושבות לבעליהן גם אם באיחור. על פי הדוח 18% מהמזוודות האובדות נגנבות, ו-5% מהמזוודות האובדות לעולם לא מושבות לבעליהן ואיש לא יודע מה עלה בגורלן.

ומה הסיבה לאובדן מזוודה? על פי המחקר ב-16% מדובר בטעות של עובדי הקרקע שלא מעמיסים את המזוודה על המטוס; ב-14% מהמקרים הסיבה קשורה באבטחה; ב-8% מהמקרים הסיבה נעוצה במזג האוויר או בבעיית משקל; ב-4% בלבד מדובר בטעות בתיוג המזוודות. קיימות סיבות נוספות באחוזים זניחים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מזוודותמזוודה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: