אא

לאחר הירידות: מניית אל על טסה ב-11.8% בבורסת ת"א

לאחר שביום חמישי האחרון מניית החברה צנחה ב-7.20% והשלימה ירידה של כ-25%, אתמול (ראשון) היא שבה לעלות כאשר שווי השוק שלה ירד בכ-162 מיליון שקל מתחילת חודש יוני

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

מניית חברת אל על רשמה אתמול עלייה לא שגרתית של כ-11.80% במסחר שלה בבורסת ת"א.

גם היקף המסחר שהיה במניית חברת התעופה היה לא רגיל - 30.126,435 מיליון שקל, כל זאת לאחר שהמנייה רשמה רק ביום חמישי האחרון ירידה של כ-7.2%.

בחודש מאי המניה רשמה ירידה של 4.50% כאשר בסוף אותו חודש היא סיכמה זינוק מרשים של 45.2% מתחילת השנה ועם שווי שוק של 2.060,677 מיליארד שקל.

אך כאמור במחצית חודש יוני, עוד לפני המסחר אתמול, המניה השלימה ירידה של כ-25%.

אתמול בסיום המסחר שווי השוק של מניית אל על עמד על 1.838,935 מיליארד שקל, משמע שווי החברה רשם ירידה של כ-162 מיליון שקל.

מתחילת החודש הנוכחי רשמה המניה ירידה של 10.80%, אך מתחילת השנה היא עדיין רושמת עלייה נאה של כ-30%.

אל על הציגה לאחרונה תוצאות שיא עם הכנסות בסך של כ-738 מיליון דולר, ורווח נקי חסר תקדים של כ-80 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.

כאמור, את חודש מאי היא סיכמה עם ירידה של 4.50% ואת חודש אפריל המניה סיימה עם עליה של 4.90% שבסוף אותו חודש אפריל היא מציגה עליה מרשימה של 45.20% עם שווי שוק של 2.060,677 מיליארד שקל.

למצב הביטחוני הלא יציב בישראל יש השפעה גם על מניית אל על. כל עוד החברה טסה לבדה בקווים לארה"ב ללא מתחרים כמו גם למספר יעדים נוספים לבדה בגלל המלחמה, אז גם הציפיות לרווחים של החברה היו בהתאם.

חזרת החברות האמריקאיות, יונייטד ודלתא והתחרות החוזרת בקווי הטיסה לארה״ב, לצד העובדה שחברות תעופה נוספות החלו לחזור לטוס לארץ ובאוויר מרחף החשש ממלחמה אזורית גדולה שאם אכן תקרה עשוייה להשבית את נתב"ג לזמן ממושך, תרמו כנראה לירידה של המניה בתקופה האחרונה והשפיעו על חלק מהמשקיעים.

הזינוק החד של המניה שעשתה אתמול אל על מעיד שהיה רצון להחזיר את השקט למניית החברה שנאלצת להתמודד עם מציאות לא נורמאלית.

כזכור, רק בשבוע החולף דירקטוריון אל על אישר לחברה לנהל משא ומתן בלעדי עם יצרנית המטוסים בואינג ועם חברות להחכרת מטוסים לצורך התקשרות בעסקאות לרכישה וחכירה של כ-30 מטוסים מדגם בואינג 737 MAX.

המטוסים צפויים להחליף בהדרגה מטוסים קיימים מדגם בואינג 737 המופעלים על ידי החברה וכן ישמשו להרחבת צי מטוסים צרי הגוף של החברה. המטוסים עתידים להימסר לחברה החל משנת 2027 ועל פני מספר שנים. לוח הזמנים לסיום המשא ומתן וחתימת מסמך הצעה ראשוני עם בואינג לרכישת מטוסים צפוי להימשך מספר שבועות, כאשר במהלך תקופה זו תחל החברה גם בניהול משא ומתן עם חברות להחכרת מטוסים.

עלות הרכישה והחכירה הכוללת המוערכת של המטוסים נכון למועדי המסירה העתידיים שלהם, לרבות מנועים חליפיים וכן מלאי חלקי חילוף, צפויה להיות בטווח שבין כ-2 מיליארד דולר ארה"ב לכ-2.5 מיליארד דולר כתלות בכמות המטוסים שיירכשו, כמות המטוסים שייחכרו, אופציות רכישה שימומשו על ידי החברה, התאמות מחיר שיחולו במועדי המסירה העתידיים של המטוסים, זיכויים שיוענקו לחברה וכיו"ב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלבורסת ת"אבורסה לניירות ערך בתל אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: