אא

כך תגיעו אל המלדיביים של הים התיכון: המדריך המלא לחוף הנחשק מכולם בכרתים

הוא החוף היפה ביותר בכרתים, זה שנמצא על כל גלויה, מגנט או תשדיר טלוויזיה המזמין לטייל באי הגדול ביוון. אבל ההגעה לחוף באלוס עשויה להיות סיפור קצת מורכב. הכנו עבורכם את המדריך המלא שיעזור לכם ליהנות כמו שצריך בחוף השווה ביותר באי

באלוס, החוף היפה ביותר בכרתים. המדריך המלא (צילום: SHUTTERSTOCK) באלוס, החוף היפה ביותר בכרתים. המדריך המלא (צילום: SHUTTERSTOCK)

בכל פרסומת לחופשה בכרתים, סביר להניח שתתקלו בחוף באלוס. ולא סתם. מדובר בחוף שזוכה שנה אחר שנה בתואר "אחד מעשרת החופים היפים בעולם".

אבל באלוס הוא שמורת טבע מוגנת, כך שלא תמצאו מלונות בקרבתו והדרך אליו קצת מורכבת. לכן החלטנו להכין עבורכם את המדריך המלא להגעה ולבילוי מושלם בחוף באלוס, "המלדיביים של הים התיכון".

איך מגיעים?

יש שתי דרכים מרכזיות להגיע לבאלוס: ברכב ובמעבורת. באמצעות הרכב מדובר בדרך מורכבת, הכוללת כ-30 דקות של נסיעה בדרך עפר צרה ביותר בראש צוק, חוויה מפוקפקת למדי המומלצת לנהגים מקצועיים בלבד.

בנוסף, שימו לב - מרבית חברות השכרת הרכב בכרתים לא מבטחות את הנסיעה בכביש זה, פרט מידע שלרוב גם יימסר לכם בעת שתגיעו לשכור רכב באי. ואל תתחכמו, הם יודעים בדיוק לאן נסעתם. אם בכל זאת נסעתם ברכב, הצטיידו ב-2 אירו דמי כניסה לאדם לשמורת הטבע.

זה אפילו יותר יפה במציאות. תאמינו לנו (צילום: SHUTTERSTOCK)זה אפילו יותר יפה במציאות. תאמינו לנו (צילום: SHUTTERSTOCK)

הדרך הנוספת והפופולרית להגיע לבאלוס היא באמצעות מעבורת שיוצאת מהנמל הקטן של העיירה קיסאמוס. אל העיירה תוכלו להגיע ברכב שכור ולחנות בחינם בחניון הגדול הצמוד לנמל, או באמצעות אוטובוס מחאניה (נסיעה של כ-45 דקות) או מהרקליון (נסיעה של כמעט 3 שעות).

ישנן מספר חברות המפעילות מעבורות לאורך כל היום, חלקן עוצרות בדרך באי גראמבוסה, אי ירח הדבש של הנסיך צ'ארלס והנסיכה המנוחה דיאנה, שם תוכלו לטפס לראש המבצר העתיק (כלול במחיר) ולהמשיך לחוף באלוס, חלקן ממשיכות ללא עצירה בדרך (מומלץ לברר מראש בהתאם לרצונכם). מרבית המעבורות יוצאות ב-10:00 או 11:00 בבוקר.

מה שטוב לצ'ארלס ודיאנה טוב גם לכם (צילום: SHUTTERTSTOCK)מה שטוב לצ'ארלס ודיאנה טוב גם לכם (צילום: SHUTTERTSTOCK)

המחיר בקיץ לא זול ועומד על 30 אירו לאדם (המחיר כולל את 2 האירו הנודעים, דמי הכניסה לשמורת הטבע). כדי להבטיח את מקומותיכם מומלץ להזמין כרטיסים מראש. אנחנו עשינו זאת עם Blue Daily Cruises, אבל ניתן לעשות זאת עם כל אחת מהחברות הפועלות במקום.

כשתגיעו לנמל (לפחות שעה לפני ההפלגה!) יש לגשת לדוכן שדגל החברה בה הזמנתם את הכרטיסים מתנוסס לצדו. הציגו את ההזמנה האינטרנטית, והכרטיסים שלכם יחכו במקום. לא הזמנתם מראש? לרוב - תצליחו למצוא מקום, אבל אנחנו מאוד לא ממליצים לעשות זאת.

גרמבוסה (צילום: SHUTTERTSTOCK)גרמבוסה (צילום: SHUTTERTSTOCK)

שימו לב שהכרטיס כולל את הנסיעה במעבורת הלוך ושוב. כאשר תגיעו לבאלוס, יכריזו (בכריזה או על גבי שלטים) מתי שעת האיסוף בחזרה לנמל קיסאמוס (לרוב 16:00 או 17:00). אל תאחרו, כי לא יחכו לכם.

מה עושים בחוף ואיך מצלמים את התמונה המושלמת?

חשוב לדעת: אין אטרקציות ימיות / ספורט ימי בבאלוס, שוב - משום היותו שמורת טבע. כל מה שיש לעשות כאן הוא ליהנות מהחוף המדהים, מהחול הלבן ומהמים הצלולים-תכולים.

חשוב לדעת: אם לא תגיעו ברכב, תעגנו עם המעבורת ממש על קו המים. כדי לצלם תמונות מדהימות כמו אלה שבכתבה תצטרכו לעלות בשביל (המסומן היטב) ככל שתוכלו או תרצו, כדי לתפוס את התמונה המושלמת.

מה אוכלים, מה שותים?

בחוף באלוס כאמור אין בתי מלון, וקיים רק קיוסק אחד לממכר מזון (כריכים מקוררים, אל תצפו למזון גורמה) ומבחר משקאות מכובד, כולל אלכוהול. המחירים סבירים ביותר.

שירותים והחלפת בגדים

בחוף ישנן ישנם תאים להחלפת בגדים, יש שירותים (בתשלום סמלי) אך אין מקלחות מסודרות. אין כל בעיה לעלות על המעבורת בחזרה מהחוף כשאתם מלאים בחול ובמי הים, מפעילי המעבורת מקבלים בהבנה ובאהבה את התיירים שחוזרים מהחוף גם אם הם לא חוזרים מצוחצחים לספינה.

מה עם הילדים?

חשוב לדעת: אחת הסיבות למים הצלולים והטורקיזיים של באלוס היא החוף הרדוד, או במילים אחרות: גן עדן לילדים. שימו לב: שירותי ההצלה מאוד מצומצמים ביחס לחוף עצום המימדים, אבל עדיין תוכלו יחסית לשחרר ולתת לילדים להשתעשע במים הרדודים. ובכל זאת, פקחו עין כמובן.

קמפינג? לא ממש

למרות שיש מי שמקבלים אישורים לקמפינג בבאלוס, התייר הממוצע לא ממש יכול לישון בבאלוס והוא מחויב לחזור עם הסירה שהוא הגיע איתה. הבערת אש אסורה בכל שטח החוף.

לסיכום, היום שלכם בבאלוס יהיה יחסית מלא. עם ההגעה לנמל קיסאמוס, המעבורת, השהות בחוף והחזרה, קחו בחשבון שהאטרקציה המהממת הזו תשתלט לכם על יום שלם מתוך החופשה, לפחות עד שש בערב (אז תחזרו לנמל שממנו הגעתם). קחו זאת בחשבון, קחו קרם הגנה (לא זכור לי שניתן לרכוש בחוף) ובעיקר תיהנו מהחוף הכי יפה בכרתים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כרתיםיווןאיי יווןחופים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: