אא

AIRBNB בדרך למלחמה נגד המיסים החדשים ביוון: "נגיע לבית המשפט העליון"

איגוד מנהלי הלינה לטווח קצר של יוון הודיע כי יפנה לצעדים משפטיים בעקבות החלטת הממשלה במדינה להטיל מס כבד על פעילות Airbnb. בברצלונה כבר מתכננים לחסל את שוק הדירות להשכרה לטווח קצר

Airbnb. צילום: shutterstock Airbnb. צילום: shutterstock

"נגיע עד לבית המשפט העליון". כך מאיים היום STAMA, איגוד מנהלי עסקי הלינה לטווח קצר ביוון בעקבות חקיקה חדשה שבצדה מיסים גבוהים שיוטלו על מפעילי נכסים להשכרה לטווח קצר, כדוגמת AIRBNB.

"החובה של STAMA היא להגן על האינטרסים של חבריה ושל השוק בכלל. אנו נמשיך לעשות זאת מתוך אמון בצדק היווני", אמר נשיא הארגון נאסוס גאבאלס, והוסיף כי ענף ההשכרה לטווח קצר ביוון תורם יותר מ-5 מיליארד אירו לתמ"ג של המדינה, ומייצר הכנסות עבור הקהילות המקומיות. הממשלה ה'ליברלית' מאיימת להכחיד את הענף ולהביא לאבטלה ופיטורים, תוך הטלת מיסים בלתי נסבלים, לא צודקים ובלתי צפויים".

יש לציין כי באיי יוון, רבים מחדרי בתי המלון הקטנים מוצעים להשכרה גם באמצעות מכירה ישירה ואתרי הזמנות כדוגמת BOOKING.COM, אך גם מופיעים כדירות להשכרה לטווח קצר ב-AIRBNB.

600 אירו לדירה

על פי החלטת הממשלה היוונית, בנוסף למע"מ יוטל בקרוב מס שנתי על משכירי דירות לטווח קצר בסך 600 אירו עבור כל נכס, כלומר כל דירה. מדובר במס המוכר יותר ככזה המוטל על חללים המשמשים לעסקים ולמסחר במדינה, ולא על תעשיית האירוח.

האי פארוס. רבים מהנכסים מושכרים לטווח קצר ב-AIRBNB (צילום: shutterstock)האי פארוס. רבים מהנכסים מושכרים לטווח קצר ב-AIRBNB (צילום: shutterstock)

כאמור, ב-STAMA מאיימים לפנות לבית המשפט העליון בעיקר בטיעון כי מדובר בענף המכניס כסף רב למדינה. על פי הודעת הארגון, מדובר במס לא הוגן שיוטל על בעלי העסקים שמרביתם קטנים.

יוון לא לבד בסיפור: עיריית ברצלונה מנסה לחוקק חוק עירוני חדש לפיו יבוטלו רישיונות הפעלת דירות להשכרה לטווח קצר עד סוף העשור הנוכחי, כלומר תחוסל תעשיית ה-AIRBNB בעיר הפופולרית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: airbnbיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: