אא

חודש למשחקים האולימפיים: פריז מוכנה לחגיגת הספורט הגדולה בעולם

תחרויות סוסים בגני וורסאי, טורניר כדורעף חופים מתחת למגדל אייפל וגולשים שיגיעו עד לפרובינציה בטאהיטי. עיר האורות וצרפת כולה מציגים כמה מתקני ספורט מקוריים ומרהיבים במיוחד

גראן פלה. צילום: יח"צ ועד אולימפי בינלאומי גראן פלה. צילום: יח"צ ועד אולימפי בינלאומי

בדיוק בעוד חודש זה יקרה, כשב-27 ליולי יצאו לדרך המשחקים האולימפיים בפריז, בירת צרפת, שתארח את חגיגת הספורט הגדולה והנצפית ביותר בעולם.

מדינות וערים רבות אירחו בעבר את המשחקים האולימפיים ותמיד שאפו להשאיר כמה רגעי קסם בלתי נשכחים. פריז, עיר שממילא אפופה באבקת קסמים לאורך כל השנה, מכינה לספורטאים ולאוהדים שיגיעו אליה חוויה מיוחדת במינה עם 41 מוקדי ספורט שיארחו את התחרויות ואת הספורטאים שיתחרו על 329 מדליות ב-32 ענפי ספורט שונים.

נקודות הציון ההיסטוריות של פריז, אלה ששום טיול בעיר הרומנטית לא יהיה שלם בלעדיהם, יארח בעוד חודש אירועי ספורט ממש בצמוד אל אבני ההיסטוריה. חלק מהמתקנים שנבנו במיוחד למשחקים יישארו במקומם גם בסיום המשחקים, לטובת הצרכים ארוכי הטווח של הקהילה המקומית.

המשחקים, כאמור, אמנם ייפתחו בפריז אבל יתארחו בכל רחבי צרפת ואפילו – תחזיקו חזק כי מדובר בהיסטוריה – בפרובינציה הרחוקה והאקזוטית טאהיטי, אי שנמצא בטריטוריה צרפתית ושם תיערך תחרות גלישת הגלים.

הכל כבר מוכן לחגיגה

21 בעיר האורות תוכלו לצפות בלא פחות מ-21 ענפי ספורט שיתארחו ב-15 מתקנים שונים. אם דאגתם לגביי המרחקים שתצטרכו לגמוע הסירו חשש, מדובר בלא יותר מ-10 ק"מ מהכפר האולימפי בעיר.

אחת האטרקציות הגדולות של המשחקים צפויה להיות זירת כדורעף החופים, שמוקמה בדיוק מתחת למגדל אייפל שיצפה בכל האירוע הזה מלמעלה.

מגדל אייפל והפודיום שמחכה לזוכים. צילום: יח"צ ועד אולימפי בינלאומימגדל אייפל והפודיום שמחכה לזוכים. צילום: יח"צ ועד אולימפי בינלאומי

מוזיאון הגראן פאלה, מבנה בסגנון אר נובו שממוקם ברובע השאנז אליזה, יארח במשחקים את תחרויות הסיף והטקוואנדו – ללא ספק מיקום מופלא לאמנויות הלחימה העתיקות האלה.

ממש בצמוד לכיכר הקונקורד נבנה מתחם ענק שיארח את תחרויות הסקייטבורד, ה-BMX, כדורסל שלוש על שלוש ולראשונה במשחקים האולימפיים – תחרויות הברייקדנס.

בסביבה המרוחקת מעט יותר מפריז תמצאו את אולמות הבריכה והמים ברובע לה דפאנס (שחיה אמנותית, קפיצות וכדורמים), כמו גם את איצטדיון האתלטיקה ואת קיר הטיפוס.

תחרויות הסוסים (כולל נציגות ישראלית) קיבלו מתחם יוקרתי ונהדר כשיתארחו בלא פחות מגני וורסאי, שם ייערכו תחרויות הדרסאז' והקפיצות.

פריז מחכה לנבחרת האולימפית

הנבחרת האולימפית של ישראל, שהעפילה למשחקים האולימפיים, תתחיל את המסע שלה שלושה ימים לפני הפתיחה הרשמית של המשחקים (בדומה לכל טורניר כדורגל במשחקים האולימפיים).

משחק הפתיחה שלה יהיה נגד מאלי ב-27 ליולי בשעה 22:00 וייערך בפארק דה פראנס בפריז.

שלושה ימים לאחר מכן (27 ליולי, 20:00) תפגוש הנבחרת באותו האיצטדיון את נבחרת פרגוואי החזקה.

המשחק השלישי בבית הישראלי יפגיש אותה עם אלופת אסיה, יפן ב-30 ביולי בשעה 22:00 בסטאד דה לה בוז'ואר בנאנט.

כדורגל בליון, שיט במארסיי

משחקי הכדורגל ייערכו בשבע ערים ברחבי המדינה ובכמה מהאיצטדיונים האייקונים של הליגה המקומית. בנוסף לפריז גם האולימפיק בליון והוולודרום במרסיי יארחו את המשחקים.

בעיר ליל תוכלו למצוא את טורניר הכדוריד, ענף בו צרפת נחשבת לאחת מהאימפריות העולמיות וגם את השלבים המוקדמים של טורניר הכדורסל.

ענפי השיט יתארחו במרסיי שעל שפת הים התיכון במרינה רוקאס – בלאן.

היסטוריה על המים

המשחקים האולימפיים בפריז ייכנסו להיסטוריה בזכות העובדה שלראשונה מדינה מארחת עושה "מיקור חוץ" לאחד מענפי הספורט ומשווקת אותו החוצה.

חוף טיהופו. צילום: Shutterstock חוף טיהופו. צילום: Shutterstock

ענף גלישת הגלים שנכנס באופן רשמי למשחקים בטוקיו 2020, ייערך השנה לא פחות מאשר באי טאהיטי שנמצא בדרום האוקיינוס השקט ונחשב לטריטוריה צרפתית והיא חלק מאיי פולינזיה הצרפתית – יחידה מנהלית של צרפת.

התחרויות ייערכו בחוף טיהופו (Teahupo’o), לא פחות מ-16 אלף קילומטרים רחוק מפריז. אבל הנוף שמחכה לגולשים ולנו כצופים יהיה שווה את המרחק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: המשחקים האולימפייםפריזצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: