אא

אתונה? יש לה עוד הרבה מה להציע לכם: כל מה שמתחדש בבירת יוון הלוהטת בקיץ 2024

חופשה באתונה, קצת בניגוד לערים אחרות באירופה, יכולה להיות מה שאתם תחליטו לעשות ממנה. מצד אחד מדובר בכיף גדול, אבל מצד שני מדובר בעניין שמצריך מעט תכנון והכרה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בירת יוון מתקדמת ומתפתחת עם השנים, ולצד הפיכתה יותר ויותר לעיר אירופית מובילה לחופשה אורבנית, היא גם מתחדשת באטרקציות לכל הרכב נופש ומתקדמת טכנולוגית.

חופשה באתונה, קצת בניגוד לערים אחרות באירופה, יכולה להיות מה שאתם תחליטו לעשות ממנה. מצד אחד מדובר בכיף גדול, אבל מצד שני מדובר בעניין שמצריך מעט תכנון.

אתונה יכולה להיות סוף שבוע זוגי ורומנטי על רקע הנופים מהיפים בעולם, היא יכולה להיות טיול אורבני בין שווקים, יצירות גרפיטי מוטרפות וחיי לילה מהנים, ובימינו היא יכולה להיות גם אופציה לא רעה לחופשה משפחתית ואפילו לנופש בטן-גב יוקרתי.
מזג האוויר באתונה נוח ברוב עונות השנה. הקיץ חם ועשוי להיות גם לח, בדומה למה שאנחנו מכירים היטב מישראל, אך מאוד כיפי לשוטטות ברחובות ובסמטאות העיר שזורחת בשמש. החורף מעט יותר קר מאשר בישראל ואף מושלג אחת לכמה שנים. הסתיו והאביב הן עונות מעולות לטיולים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

מסע בין שכונות

אתונה, בירת המדינה ובירת מחוז אטיקה המרכזי בה, היא מגה-עיר שבה חיים כיום כ-650 אלף איש במרכז בלבד ויותר מ-3.1 מיליון בני אדם במטרופולין כולו המתפרש על פני מאות קילומטרים רבועים.

טיול בין השכונות של אתונה עשוי לקחת לכם לא מעט שעות, אך במהלכו תגלו כמה מהפנינים הנסתרות שאפשר למצוא רק בהליכה רגלית. הנה 5 מהמומלצות שבהן לביקור.

סינטגמה ומונסטראקי: השכונות המרכזיות ובהן רחובות הקניות (כולל רחוב Ermou הראשי), בנייני הממשל היווניים, בתי המלון הגדולים ורבים מהאתרים ההיסטוריים.
פלאקה: שכונת הטברנות וחנויות המזכרות הקטנות שתוכלו להביא הביתה. לפלאקה פנים מעט שונות בין הבוקר אז ההליכה בסמטאות החביבות היא מרכז הביקור וכאמור בערב המסעדות הן לב העניין.

קולונאקי: השכונה הצעירה והמגניבה של אתונה עם בתי הקפה, חנויות המעצבים והרבה אמנות רחוב שתרצו לצלם ולהעלות לאינסטגרם.

גאזי: אזור הבילויים. השכונה מעט קשוחה בשעות החשיכה אך היא ביתם של המועדונים והברים הכי שווים באתונה.

גליפדה: השכונה היוקרתית אל מול הריביירה של אתונה. משכנם של בתי המלון המפוארים השייכים לרשתות הגדולות והחופים התכולים עם החול הלבן.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

עוד על יוון ואתונה במוסף פספורט החדש שכולו על יוון במיטבה

לכל המשפחה

כפי שאמרנו אתונה יכולה להיות חוויה משפחתית נהדרת. בשנים האחרונות נפתחו לא מעט אטרקציות ביניהן "מוזיאון האשליות" המוכר לכם אולי ממספר יעדים נוספים בעולם.

המוזיאון עובד על הטעיית החושים ותדהמתם. "שום דבר הוא לא כמו שנראה לכם", אומרים כאן ומתעקשים שהחוויה היא גם חינוכית.

אז מה תראו כאן? את הכסאות המפורסמים שיהפכו אתכם לקטנים לצד החברים שאיתם באתם, "קיר אינסוף" שלא באמת קיים, מראה מחליפת-אפים, חדר שמתאגר את כוח המשיכה וחלל מסתובב שלא תרצו לצאת ממנו (או שכן).

עוד בין ההמלצות לכל המשפחה הוא בית הקפה מהאגדות Little Kook, הלוקח את המבקרים לחוויות שונות בין סיפורי "אליס בארץ הפלאות", "מרי פופינס", "שלגיה", "פיטר פן" ואולמות ועולמות נוספים.

כדי לראות היטב את אתונה, אפשר ומומלץ לקפוץ על אוטובוס התיירים הפועל גם עם הדרכה קולית בעברית (והילדים לא חייבים להקשיב אם לא רוצים, הסיור כיפי גם רק בהתבוננות). ניתן לעלות ולרדת מהאוטובוס כמה שתרצו, מה שהופך אותו גם לכלי תחבורה יעיל. עוד על התחבורה באתונה בחלק המוקדש לעניין בכתבה זו.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

אוכל ושווקים

המנעד הקולינרי באתונה הוא מהרחבים בעולם, מסוגי המטבחים שמרכיבים את המסעדות כאן ועד למחירים. תוכלו למצוא אוכל רחוב איכותי, גירוס וסופלקי בזול, מסעדות אסיאתיות גם כן לא יקרות ביחס למקומות אחרים ואפילו מסעדות שף מפונפנות.

השוק המרכזי בעיר הוא Varvakios Agora. אמנם מדובר בשוק בשר ולא כל אחד יחבב חלק מהריחות בהם תיתקלו כאן, אך מי שבכל זאת מוכן לחוויה יוכל לקפוץ לאכול באחת ממסעדות הפועלים הפשוטות שבשוק וברחובות המקיפים אותו המספקות חוויה אותנטית לחלוטין.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

קלאסיקה מודרנית

ההיסטוריה העוצמתית של יוון העתיקה ש"צועקת" מכל עבר באתונה, מאפשרת לדמיון להפליג למחוזות מדהימים, וסיור באקרופוליס ובאגורה (השוק העתיק) יכולים להצית אצלם את המחשבה ואת ההבנה של החיים העירוניים בעת העתיקה.

מי שעוד לא עלה לאקרופוליס - פשוט חובה, גם בשביל ההיסטוריה וגם בשביל הנוף הנשקף, אך חובה לא פחות קטנה בימינו היא רכישת כרטיסים מראש באתר הרשמי. אחרת פשוט לא תוכלו להיכנס.

ואפרופו חובה באתונה, אחד האירועים הפופולריים ביותר המתקיימים מדי יום, הוא טקס חילופי המשמר בפרלמנט של יוון, ה"Evzones", הכולל צעידה קפדנית בביגוד המסורתי. הטקס מתרחש בכל שעה עגולה אך בימי ראשון בשעה 10:30 בבוקר הוא מרשים יותר. אין צורך בכרטיסים או הזמנת מקומות. עם זאת, בשל עומס התיירים מומלץ להגיע למקום כחצי שעה מראש ולתפוס מקום.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

חיות לילה

אם אתם צעירים או צעירים ברוחכם, והשעות הקטנות של הלילה הן אלה בהן אתם מתעוררים, אתונה היא ה-יעד בשבילכם. הברים כאן מתעוררים לחיים והמסיבות מתחממות בשעות מאוחרות יחסית של הערב. במרכז העיר תמצאו מספר ברים "סולידיים" יותר אך מושקעים כדוגמת Rooster המעולה, אבל אם אתם באמת רוצים "לחרוש" על חיי הלילה תצטרכו להגיע לאזור גאזי. כאן נמצאים המועדונים הגדולים עם הדי ג'ייז שמנגנים את המוזיקה הכי עדכנית ביבשת.

הברים של גאזי נמצאים כולם סביב תחנת המטרו המרכזית של השכונה (Keramikos) שממש ביציאה ממנה תוכלו להתחיל את סיבוב הברים שלכם. שווה לבדוק אם בזמן הגעתכם לאתונה מתקיימים אירועים במתחם Technopolis, המארח מדי פעם פסטיבלים ואירועי מוזיקה שונים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

תחבורה

התחבורה הציבורית באתונה עברה מספר שדרוגים בשנים האחרונות, ביניהם האפשרות לשלם בכרטיס אשראי באוטובוס שבין נמל התעופה לבין העיר. בהמשך השנה תוכלו לשלם עם כרטיס אשראי באוטובוסים העירוניים.

עם זאת, כלי התחבורה היעיל ביותר באתונה הוא עדיין הרכבת התחתית על שלושת קוויה. המחיר נמוך יחסית, התדירות גבוהה ומספר התחנות ברחבי העיר עצום. מחיר הנסיעה החד פעמית מנמל התעופה לעיר עומד על 9 אירו. תיירים מדווחים על גניבות רבות ברכבת התחתית, שמרו היטב על חפציכם בדגש על טלפונים ודרכונים.

מוניות ניתן לעצור ברחוב באתונה, אך ה"חאפרים" כאן שולטים. מומלץ מאוד לעשות שימוש באחת משתי אפליקציות המוניות Uber או Freenow ובכך להבטיח את מחיר נסיעתכם.

אוטובוס התיירים עליו המלצנו כחוויה לכל המשפחה, הוא גם אופציה

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

שופינג

הקניון המרכזי של אתונה, Athens Mall, נמצא מרחק 30 דקות ברכב או ברכבת התחתית (M1). אם אתם לא יכולים לוותר, תמצאו בו את כל המותגים שרק תחלמו עליהם - במחירים זולים ביחס לישראל.

אם אתם יכולים לוותר, מומלץ מאוד להסתפק ברחוב Ermou בו תמצאו את מרבית המותגים בזה אחר זה וחווית הקנייה קצת יותר נעימה לטעמנו למרות העומסים הכבדים באזור בחודשי האביב והקיץ.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

העתיד אוטוטו כאן

אבל החידושים באתונה לא עוצרים כאן. בימים אלה מתבצע פיתוח אזור העתיד של בירת יוון, Eleniko, בו שכן נמל התעופה הישן. האזור שבריביירה של העיר יהיה מתחם המגדלים, ההיי-טק, המסחר והבידור הראשון של אתונה, בין היתר עם מלון וקזינו Hard Rock שיגיעו לראשונה לאירופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאתונהפספורטמגזין פספורט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: