אא

ממשלת יוון אישרה: תקציב של 115 מיליון אירו להקמת איצטדיון פנאתינאיקוס החדש

אחרי עיכובים רבים בשל המשבר הכלכלי ביוון, עיריית אתונה הודיעה כי תקציב בניית איצטדיון הכדורגל החדש של הקבוצה אושר וההקמה יוצאת לדרך. ראש עיריית אתונה: "הדרך נסללה להשלמת הפרויקט הגדול"/ לצדו יוקמו גם אולם כדורסל, בריכת שחייה ואולם כדורעף

העבודות להקמת איצטדיון פנאתינאיקוס (צילום: עיריית אתונה) העבודות להקמת איצטדיון פנאתינאיקוס (צילום: עיריית אתונה)

אחרי שנים של כוונות ותכנונים: אתונה מתחדשת באיצטדיון כדורגל חדש. משרד האוצר היווני אישר השבוע את תקציב הקמת איצטדיון פנאתינאיקוס החדש, 115 מיליון אירו. על הקמת האיצטדיון מתנהלים דיונים עוד מימי המשבר הכלכלי של יוון לפני יותר מעשור.

העבודות בפועל להקמת האיצטדיון החדש בשכונת בוטניקוס בבירת יוון, בשטח של יותר מ-33 דונם, החלו כבר בחודש אפריל השנה, אך כעת כאמור אושר התקציב שיבטיח את השלמת הפרויקט כמתוכנן, כולל אישורי משרדי איכות הסביבה והאנרגיה.

האיצטדיון החדש יחליף את זה הקיים של המועדון היווני, שנבנה בשנת 1922 ושימש אותה עד ימים אלה.

האיצטדיון הנוכחי של המועדון היווני (צילום: SHUTTERSTOCK)האיצטדיון הנוכחי של המועדון היווני (צילום: SHUTTERSTOCK)

ראש העיר אתונה, האריס דוקאס, אמר כי "איצטדיון פנאתינאיקוס החדש והמתקדם הוא מחויבות שלנו כלפי אלפי האוהדים, נסללה הדרך להשלמת הפרויקט הגדול".

לא רק כדורגל

באיצטדיון החדש צפויים 38,500 מושבים לפחות ולצדו יוקמו גם אולם כדורסל עם 3,100 מקומות ישיבה, בריכת שחייה עם 500 מקומות ישיבה ואולם כדורעף. לצד המתחם המרכזי ייבנו מתקני נופש וספורט, מתחמי תרבות והסעדה, אזור מסחרי ושטחים ירוקים פתוחים. החניה תהיה תת קרקעית בעיקרה. עבור הספורטאים יוקמו מתחמי לינה ואירוח, חדרי כושר וגם מתחם תקשורת נרחב.

כאמור, תכנון הפרויקט כבר החל לפני יותר מעשור אז הוא נתקע בשל המשבר הכלכלי החמור ביוון. בשנת 2020 החלו להניע את העבודות מחדש, והעלייה על הקרקע התבצעה כאמור רק לפני חודשיים. כעת, עם אישור התקציב, ניתן להבטיח כי האיצטדיון יוקם ואף נקבע תאריך פתיחה: תחילת 2026.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאתונהפס-ספורטכדורגל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: