אא

כחול-לבן ביוון: כך הפכו המלונות הישראלים לחלק בלי נפרד מהנוף במדינה

מלונות הרשתות הישראליות הפכו כבר לעובדה בשטח ביוון ובאיים. אבל המלנות האורבניים, הריזורטים המפנקים ואלה היוקרתיים הפכו כבר ללהיט - הרבה מעבר לקהל הישראלי: "הצבנו סטנדרטים חדשים, יש כיום רק 22% ישראלים, השאר אורחים מכל העולם". מה הופך את המלונות כחול-לבן ביוון למבוקשים כל כך והאם בקרוב נראה עוד מהם?

מלון Isla Brown Corinthia (בראון) מלון Isla Brown Corinthia (בראון)

אם תעמדו בכיכר אומוניה המרכזית באתונה כיום, תוכלו אולי להרגיש לרגע בתל אביב או בירושלים. מצד אחד מלון בראון אקרופול, הוותיק יחסית, שהפך כבר לשם דבר בעיר. מצד שני, מלון Skylark החדש של רשת Aluma מבית ישרוטל.

אבל לא רק בכיכר אומוניה אלא בכל אתונה, ואפילו לא בכל אתונה אלא בכל יוון. המלונות הישראלים הם כבר חלק מהנוף במדינה, והם רק הולכים ומתרבים.
הראשונה להמריא אל אגן הים התיכון הייתה רשת פתאל, שעשתה זאת באי השכן קפריסין כבר לפני שבע שנים ועוד מתפתחת בו עם גרנד הוטל לימסול המחודש, אבל השנה גם השיקה את NYX באתונה.

בהמשך הצטרפה רשת מלונות בראון שעד היום פתחה כבר שמונה מלונות ביוון, ביניהם ניתן למנות את המלונות העירוניים כדוגמת בראון אקרופול הייחודי, את הריזורטים מחוץ לאתונה ובכרתים שהצטרפו לאחרונה לנבחרת מלונות היוקרה של הילטון ועוד רבים אחרים.

המצטרפת האחרונה היא רשת ישרוטל שפתחה השנה את ALUMA, מותג חדש של מלונות שייפתחו ביוון. אחד מהם כבר - Skylark כבר פועל, ובהמשך יצטרפו גם Anise ו-Adia, כולם ברמה גבוהה וכולם באתונה.

"בהחלט יש להם מה להביא ליוון ויש לנו במה להתגאות", אומר אופיר דנאי, מנכ"ל אופרן-WTC העוסק במלונאות יוקרה ביוון כבר שנים רבות, עוד לפני כניסת השחקנים הישראלים למדינה. "הלקוחות הישראלים זה לא הפולנים או הרומנים שמחפשים מלונות זולים של שלושה כוכבים. ישראלים לוקחים מלונות טובים. אולי לא סופר-יוקרה אבל 4-5 כוכבים טובים שמספקים אחלה שירות ואחלה חופשה, ואלה המלונות הישראלים".

צילום: אורן אביביצילום: אורן אביבי

מאז 7 באוקטובר ופרוץ המלחמה, מקומם של המלונות הישראליים ביוון - עבור התיירים הישראליים - התחזק עוד יותר. "וצריך לזכור שיוון נתפסת כיעד בטוח ולא בעייתי לישראלים מה שעוד יותר מחזק את התיירות והמלונאות הישראלית במדינה", אומר דנאי.

"ישראלים אוהבים תמיד להיות ביחד, אבל מאז 7 באוקטובר זה מאוד התחזק וראינו שהאורחים שלנו רוצים להיות ביחד בריזורטים הפתוחים על המים, על המדשאות, ממש פתחו סוג של קיבוץ שהם הרגישו בו בטוחים", אומר ליאון אביגד, מייסד ובעלים משותף של רשת מלונות בראון. "תוסיף לזה את ארוחות הבוקר הישראליות, שיש בזה משהו מאחד ומחבק - וישראלים אוהבים את זה".

משה בן חיון, מנהל מלונות Aluma ביוון, מדגיש שהקהל הישראלי שיגיע למלונות הרשת ביוון ירגיש בבית. "הלקוחות מכירים את האיכויות של הרשת ויודעים שאנו נדאג להם לחופשה מושלמת. בנוסף, אנו פונים לקהלים רבים נוספים מכל העולם".

"וגם בלי קשר למלחמה, הישראלים הם קהל חשוב ביוון", מוסיף אופיר דנאי. "נכון שאנחנו לא אנגלים ולא גרמנים במספרים, אבל בהרבה מלונות במדינה הישראלים הם בטופ 5 של האורחים".

צילום: BHEצילום: BHE

המוצר המלונאי הישראלי יכול לפנות גם לקהלים נוספים?

"למרות מה שנדמה, עיקר הקהל שלנו מגיע דווקא מאנגליה, מפולין ומגרמניה", אומר רוני אלוני, מנהל מלונות פתאל באגן הים התיכון. "אנחנו אמנם מחכים מאוד לקהל הישראלי בקיץ הזה ומאוד אוהבים לארח את הישראלים שלנו אבל בסך הכל הם מהווים רק 22% מממוצע האורחים, כל השאר מאירופה", מוסיף ליאון אביגד.

וזה לא הכל. השנים הקרובות יביאו עוד ועוד מלונות ישראליים ליוון. בראון מתכננת מלון שני בקורפו, ומלון באי אגינה. מלונות של רשת פתאל תמצאו בעתיד בנפפליו ובסלוניקי (לצד המשך הפיתוח בקפריסין) ושל ישרוטל כאמור - עוד שניים חדשים (שלושה בסך הכל) באתונה. "וכמובן בשלב הבא להתפתח לכיוון האיים הרבים והמיוחדים של יוון", אומר משה בן חיון ומבהיר, יחד עם בכירי המלונאות האחרים, שהאירוח הישראלי ביוון ממש לא אמר את המילה האחרונה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןמלונות בראוןרשת מלונות פתאלרשת מלונות ישרוטלWTC

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: