אא

זו העיר שהכי טוב לחיות בה בעולם. וכך ״התרסקה״ ת״א בדירוג השנתי של ערי העולם

הדירוג השנתי של Economist Intelligence מציג תמונה מדהימה לאירופה ולאוסטרליה - ועגומה לישראל: העיר שהכי טוב לחיות בה בעולם, העיר האסיאתית שזינקה - והמיקום הטראגי של תל אביב בעקבות המלחמה: "נפילה גדולה בשל חוסר היציבות". כל הפרטים

תל אביב. חוסר יציבות עצוב (צילום: 123RF) תל אביב. חוסר יציבות עצוב (צילום: 123RF)

נתחיל מהשורה העליונה, וגם מהתחתונה. וינה היא העיר הטובה ביותר למגורים בעולם. כך עולה מהדירוג השנתי של Economist Intelligence, בחינה מעמיקה של 173 ערים בעולם הכוללת את היציבות הכלכלית והגיאופוליטית, התעשייה, מערכת הבריאות, החינוך ופרמטרים רבים נוספים.

תוצאות המחקר המקיף שפורסם אמש (27.6) חושפות כי וינה, בירת אוסטריה, היא העיר שהכי טוב לחיות בה בעולם. העיר זכתה לציון משוקלל של 98.4. וינה קיבלה ציון 100 עגול בפרמטרים רבים בהם יציבות, בריאות, חינוך ותשתיות. הסעיף שהוריד את הציון המשוקלל ב-1.6 נקודות היה התרבות והסביבה.

עיר ציון
1 וינה, אוסטריה 98.4
2 קופנהגן, דנמרק 98
3 ציריך, שווייץ 97.1
4 מלבורן, אוסטרליה 97
5 קלגרי, קנדה 96.8
6 ג'נבה, שווייץ 96.8
7 סידני, אוסטרליה 96.6
7 ונקובר, קנדה 96.6
9 אוסקה, יפן 96
9 אוקלנד, ניו זילנד 96


אין זו טעות, את המקום השביעי-שמיני חולקות שתי ערים - סידני ו-ונקובר, ואת המקום התשיעי-עשירי חולקות אוסקה ואוקלנד, בכל אחד מהמקרים מדובר בציונים זהים שהערים קיבלו ועל כן המיקום המשותף.

וינה (צילום: SHUTTERSTOCK)וינה (צילום: SHUTTERSTOCK)

עוד בין 20 הגדולות ניתן למנות את טורונטו במקום ה-12, טוקיו במקום ה-14, פרנקפורט ולוקסמבורג שחולקות את המקום ה-17, אמסטרדם במקום ה-19.

המדינה ששולטת ב-20 הגדולות היא אוסטרליה עם חמש ערים בתוך רשימת 20 הערים השוות ביותר בעולם. עם זאת, ברשימה המלאה מספר הערים הגדול ביותר במקומות הטובים, לפי יבשת, שייך לאירופה.

הקטסטרופה של תל אביב

אחד הנתונים העצובים בדירוג השנתי החדש, הוא זה של תל אביב שדורגה בשנה שעברה במקום ה-92 מתוך 173. מכובד בסך הכל. השנה, בגלל המלחמה המתמשכת, תל אביב נופלת 20 מקומות, מדורגת מחוץ לרשימת מאה הערים השוות בעולם, ומתמקמת במקום ה-112.

"תל אביב מציגה את הנפילה הגדולה בדירוג השנתי, ממקום 92 למקום 112, בשל חוסר היציבות, התרבות, הסביבה והתשתיות המתערערות. הסיבה לירידה הגדולה היא מתקפת חמאס על ישראל באוקטובר 2023 והמלחמה נגד חמאס בעזה", נכתב בהסברים שנתנו באקונומיסט. עוד הוסיפו: "ישראל נתונה תחת לחץ להפסקת אש בעזה, אולם הסבירות היא כי המלחמה תימשך לאורך שנת 2024". אם אפשר להתנחם במשהו, יהיה זה המקום האחרון שהמרחק ממנו עדיין רב - מקום 173, שם נמצאת דמשק שבסוריה.

מנגד, העיר שטיפסה את מספר המקומות המרשים ביותר היא הונג קונג, שעלתה 11 מקומות מהמקום ה-61 למקום ה-50.

הונג קונג (צילום: 123rf)הונג קונג (צילום: 123rf)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וינהאוסטריההערים הטובות בעולם

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: