אא

העיר השווה בעולם? בהחלט: כך נראים החיים בבירת אוסטריה בעיני תושב וינה

אילן ארונין שהתגורר בוינה, לא מתפלא שבירת אוסטריה נבחרה לעיר השווה בעולם לחיות בה, באותו מדד בו תל אביב התדרדרה אל מתחת למקום ה-100. למה וינה? בטור מיוחד לפספורטניוז הוא מסביר הכל

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

כמי שגר קרוב לשנה בווינה, מבקר שם לעתים תכופות ועוסק מדי יום בקידום היעד, לא הופתעתי שעיר הבירה של אוסטריה נבחרה פעם נוספת לעיר שהכי טוב לחיות בה. יש בה כל כך הרבה יתרונות, שניתן לפרט על פי נקודות המבחן במדד של אקונומיסט.

תרבות: וינה ידועה במורשת התרבותית העשירה שלה, המציעה שילוב של פאר היסטורי ואורבניות תוססת. סצינת התרבות של העיר מתבטאת באינספור בתי קפה, מסעדות, מוזיאונים, תיאטראות, אולמות קונצרטים וגלריות ברמה עולמית.

תשתיות: התשתיות בווינה הן מהטובות בעולם ואין ספק שהן תורמות לאיכות החיים הגבוהה בעיר. התחבורה הציבורית, למשל, יעילה באופן מעורר קנאה - בין אם אתם נוסעים במטרו, ברכבת הקלה או באוטובוסים, תגיעו בקלות ובמהירות בין נקודות שונות בעיר. בנוסף, לא זכור לי שאי פעם ראיתי פקק בעיר, ואת כמות הצפירות ששמעתי אפשר לספור על יד אחת. חוץ מזה, בחיים לא ראיתי עיר נקייה כמוה.

אילן ארונין בוינה (צילום: באדיבות המצולם)אילן ארונין בוינה (צילום: באדיבות המצולם)

תמורה לכסף (value for money): יחסית לאיכות הגבוהה, וינה לא יקרה באופן מפתיע. המגורים - גם במקומות מרכזיים - יכולים להיות בה זולים למדי, הסופרים אינם יקרים במיוחד, המסעדות מצויינות ואינן קורעות את הכיס, ומחיר התרבות שווה לכל נפש.

עיר וטבע: הקסם הייחודי של וינה טמון בשילוב הרמוני בין עיר לטבע, שכמעט ולא קיים בערים מרכזיות אחרות - שטחים ירוקים רחבי ידיים פזורים בין שדרות ובתי קפה אלגנטיים, והעיר מתמזגת באופן טבעי עם היער שמקיף אותה.

לכל זה צריך להוסיף שהעיר ידידותית ובטוחה מאד ליהודים וישראלים, בייחוד בימים אלה.

אילן ארונין הוא מנהל תיק אוסטריה בחברת טרנובה, מטעם משרד התיירות האוסטרי

אילן ארונין, וינה (צילום: באדיבות המצולם)אילן ארונין, וינה (צילום: באדיבות המצולם)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וינההערים הטובות בעולםאוסטריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: