אא

זעם בתעשיית התעופה בישראל: "לא הגיוני שסירבו לתדלק מטוס אל על בטורקיה במצב חירום רפואי"

גורמים בענף התעופה בישראל הזדעזעו מהסירוב הטורקי לתדלק את מטוס אל על שביצע נחיתת חירום רפואית באנטליה. מנכ"ל יאט"א בישראל: "הפרקטיקה המקובלת בעולם התעופה היא לספק כל סיוע שנדרש"

נמל תעופה אנטליה (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל תעופה אנטליה (צילום: SHUTTERSTOCK)

"בעת מקרה חירום על נמל תעופה, כל נמל תעופה בעולם, לספק את כל הסיוע הנדרש לחברת התעופה ולא משנה מאיפה הגיע המטוס". כך אומרים הערב (א' 30.6) לפספורטניוז גורמים בענף התעופה בישראל, יש לציין תוך הבעת שאט נפש ואף זעזוע, בעקבות ההחלטה הטורקית לא לתדלק את מטוס אל על, שנחת באנטליה הערב לאחר שנוסעת חשה ברע ונזקקה לטיפול רפואי דחוף - אז צוות המטוס הכריז על הצורך בנחיתת חירום רפואית בטורקיה.

"לא נשמע דבר כזה שכאשר הצוות מכריז על מקרה חירום רפואי, לא ניתן כל הסיוע שמתבקש. במקרים תקינים, מיד עם הנחיתה, מתבצעת התגייסות של כלל הגורמים הרלוונטיים – מהבטיחותיים דרך הרפואיים ועד המנהליים כדי לסייע ולהבין מה הצורך של המטוס שביצע נחיתת חירום – ולא משנה מאיזו מדינה הוא הגיע".

לאחר שצוות טיסה LY5102 סורב לתדלוק בנמל התעופה הטורקי, באל על החליטו לבקש להנחית את המטוס ברודוס (מרחק 35 דקות טיסה), שם המטוס יתדלק וימשיך את דרכו לישראל.

אפילו באיראן זה לא קרה

הגורמים עמם שוחחנו הערב בפספורטניוז מציינים בין היתר את טיסת Fly Dubai שנחתה בנובמבר 2022 בשיראז שבאיראן וכן את טיסת אייר סיישל שנחתה בשנה שעברה בג'דה שבסעודיה. בשני המקרים צוותי הטיסה והנוסעים טופלו באופן נאות.

"צריך גם להבין שלכל טיסה מסחרית יש שדות אלטרנטיביים שמיועדים לנחיתה בעת חירום, וכזה היה השדה באנטליה. איש לא דמיין שכך יתייחסו למטוס אל על בטורקיה, על אחת כמה וכמה בחירום רפואי", אומרים הערב לפספורטניוז גורמים המצויים בפרטים.

מובן כי הסיבה לחוסר שיתוף הפעולה מצד הטורקים נובעת מהמלחמה בעזה, אך גורם עמו שוחחנו מציין את החרם המסחרי על ישראל, כאמור בגלל המלחמה, הנוגע ספציפית לאספקת דלק. "כנראה שזה נופל בקטגוריה הזו, אבל מעולם לא שמענו על מקרה כזה", נאמר לפספורטניוז.

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל מסר את התגובה הבאה בעקבות המקרה: "במצב חירום מכל סוג שהוא, ובטח במצב חירום רפואי, הפרקטיקה המקובלת בעולם התעופה היא לספק כל סיוע שנדרש למטוס, ולא משנה מהיכן הגיע".

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קובי זוסמןאנטליהטורקיהנחיתת חירוםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: