אא

"הנוסעת הייתה בסכנת חיים": מאחורי ההחלטה של אל על לנחות באנטליה

למרות הניתוק ביחסים בין המדינות, חברות התעופה הישראליות ממשיכות לטוס מעל טורקיה. לכן, באל על בחרו בנחיתת החירום באנטליה. מבחינת אל על מצבה הבריאותי של הנוסעת היה החשוב ביותר

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

רבים הופתעו אתמול (30.6) כאשר מטוס אל על נחת נחיתת חירום באנטליה בעקבות מצב רפואי של אחת הנוסעות.

מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר 2023, נותקו יחסי ישראל-טורקיה. בסביבת חברת אל על מסבירים את הבחירה באנטליה, כי מבחינתם הנוסעת הייתה בסכנת חיים באותו זמן, והיה זה השדה הקרוב ביותר.

נזכיר כי טיסה LY5102 יצאה מוורשה בשעות אחר הצהריים אתמול. סמוך לטורקיה הכריז צוות הטיסה על מצב חירום רפואי וביקש לנחות באנטליה.

למרות שאינן נוחתות במדינה כבר זמן רב, כל חברות התעופה הישראליות ממשיכות לטוס מעל טורקיה, ומבחינת אל על הביטחון הרפואי של הנוסעת היה החשוב ביותר. ההחלטה לחכות לתדלוק בשדה באנטליה ולא לטוס מיד ליעד אחר כדי לתדלק, נבעה מהעובדה שנאמר להם כי התדלוק ייקח זמן, למרות שלרוב מדובר בהליך מהיר מאוד.

לבסוף, ההחלטה לטוס לרודוס נבעה מהעובדה כי הדלק החל לאזול ואם היו מחכים עוד שעה עד שעתיים, כבר לא היה מספיק דלק כדי להמריא, על כן השיקול של הטייס היה להמריא מאנטליה אחרי המתנה של יותר משעתיים.

אגב, מצבה של הנוסעת שפונתה לבית החולים באנטליה תקין והיא אמורה לעשות את דרכה לישראל, כאשר חברת הביטוח שלה מטפלת בהטסה שלה בחזרה לארץ שצפויה להתקיים היום או מחר.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיהאנטליהאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: