אא

צפו: מצעד הגאווה הכלל-אירופי בסלוניקי הפך להפגנה פרו-פלסטינית

על משאית רשמית ב-Europride הונפו דגלי פלסטין ושלטים עליהם נכתב "נפגעי ההפגזות בלתי נראים". המארגנת צועקת "אינתיפאדה". בקהל נשמעו צעקות "From the river to the sea...". ישראלים שנכחו במצעד: "התכווצנו במקום, לא התערבנו ולא הגבנו, זה היה נורא". מארגני המצעד לפספורטניוז: "המצעד תמיד היה ותמיד יהיה פוליטי"

צילום: מתוך האינסטגרם של איתי שיקמן צילום: מתוך האינסטגרם של איתי שיקמן

קריאות פרו-פלסטיניות במהלך המצעד בסלוניקי
(צילום: מתוך האינסטגרם של איתי שיקמן)

מצעד הגאווה הכלל-אירופי, אחד האירועים הגדולים לקהילה הגאה בעולם, נערך בשבת האחרונה (29.6) בסלוניקי, העיר השנייה בגדולה ביוון. במהלך המצעד, בו נכחו ישראלים רבים, נשמעו קריאות "Free Palestine" ו"From the river to the sea Palestine will be free", המוכרות מאוד מההפגנות הפרו-פלסטיניות.

אבל לא די בכך. על אחת המשאיות הרשמיות במצעד התנוססו דגלי פלסטין ונכתב "נפגעי ההפגזות בלתי נראים". בסרטון שבראש כתבה זו נשמעת ה"מפעילה" שמעודדת את הקריאות מתוך המשאית צועקת "אינתיפאדה", כלומר קוראת להתקוממות אלימה נגד ישראל.

עוד בטרם תחילת המצעד, בהפנינג שהתקיים בסמוך לנקודת ההזנקה התנוסס דגל פלסטין על אחד הביתנים בהם נמכרו מוצרי גאווה.

הביתן בתחילת המצעד ועליו הדגל (צילום: מתוך האינסטגרם של איתי שיקמן)הביתן בתחילת המצעד ועליו הדגל (צילום: מתוך האינסטגרם של איתי שיקמן)

ישראלים שהגיעו במיוחד למצעד בסלוניקי, בין היתר בשל ביטול מצעד הגאווה השנה בישראל בעקבות המלחמה, חשו מאוימים. "התכווצנו במקום, החלטנו לא להתערב ולא להגיב אבל זה היה רועש מאוד, צורם מאוד וקשה מאוד לקחת חלק באירוע שבו קוראים להשמיד את המדינה שממנה אתה מגיע, המדינה שלנו".

משתתף נוסף סיפר לפספורטניוז כי הוא לא יכול היה לסבול את ההתרחשות הזו במהלך המצעד. "זה אמור להיות אירוע שחוגגים בו את החופש, האהבה והגאווה, אני לא יכולתי לסבול את העניין הזה ופשוט החלטתי לחתוך באמצע ולא להמשיך לצעוד. זה היה נורא. אולי צריך להסביר להם מה היה קורה להם אם היו לוקחים את עצמם ואת המשאית שלהם עם דגלי הגאווה לתוך עזה".

במענה לפניית פספורטניוז בעניין, במסגרתה נשאלו המארגנים מדוע המצעד הפך לכלי-פוליטי בידי מפגינים פרו-פלסטינים השיבו ב-EuroPride: "אנחנו מתפלאים שלא רציתם שמצעד הגאווה האירופי לא יהיה פוליטי. הוא תמיד היה, ותמיד יהיה פוליטי, וירים על נס את זכויות האדם כולל אלה בפלסטין. מצעד הגאווה האירופי 2024 היה הצלחה אדירה ואנחנו מודים למארגנים בסלוניקי".

צילום: מתוך האינסטגרם של איתי שיקמןצילום: מתוך האינסטגרם של איתי שיקמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מצעד הגאווהסלוניקייווןהרשות הפלסטיניתמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: