אא

רשמית: יוני 2024 - החם ביותר ביוון מאז 2010

האתרים נסגרו, תיירים נהרגו והטמפרטורות לא יורדות: יוני 2024 היה החם ביותר ב-14 השנים האחרונות במדינה המתוירת - והתחזית ליולי-אוגוסט לא אופטימית

קיץ יווני (צילום: SHUTTERSTOCK) קיץ יווני (צילום: SHUTTERSTOCK)

העונה החמה במדינה השכנה המתוירת - לוהטת, אבל זה לא בהכרח טוב. הטמפרטורות שנמדדו ברחבי יוון במהלך החודש החולף, יוני 2024, היו הגבוהות ביותר שנרשמו במדינה המתוירת בחודש יוני מאז 2010.

על פי שירות החיזוי היווני meteo.gr המתבסס על 53 תחנות חיזוי, הטמפרטורות הגבוהות ביותר שנרשמו בחודש האחרון היו באזור הפלופונס, שם הממוצע עמד על 4.8 מעלות מעל לטמפרטורה הממוצעת לחודש יוני.

במהלך המחצית הראשונה של חודש יוני נרשמו הימים החמים ביותר במדינה, אז גם נמדדו בכרתים טמפרטורות הגבוהות ב-10 עד 12 מעלות מהממוצע לחודש זה. באתונה נמדדו 4 מעלות מעל לממוצע ובסלוניקי 2.6 מעלות מעל לממוצע. בחלק לא קטן מהמדידות הטמפרטורות נגעו ב-40 מעלות ואף הגיעו ליותר מכך.

מוות ונזקים כלכליים

השפעות גל החום היו קטלניות: מספר תיירים מצאו את מותם במקומות שונים ביוון במהלך טיולים, ביניהם שלושה בשבוע אחד - באזורי אתונה וכרתים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

למזג האוויר הקשוח גם השפעות כלכליות - מספר אתרים לרבות האקרופוליס נסגרו בגלל גל החום לכמה ימים, וכן עסקים רבים דיווחו על מחזורים מצומצמים בשל גל החום שמנע מהתיירים לטייל. עם זאת, המספרים המדויקים מהבנק המרכזי של יוון טרם פורסמו.

לגבי יולי ואוגוסט, אין בשורות טובות במיוחד: הטמפרטורות לא צפויות לרדת וביומיים הקרובים צפויות 35-36 מעלות באתונה, קצת פחות מכך באיים. ברשויות היווניות ממשיכים לפרסם מפות עם אזהרות מזג אויר כאשר החשש הגדול הוא מפני התפרצות שריפות כפי שקרה בשנה שעברה ובשנים שקדמו לכך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יווןמזג אוויר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: