אא

על פחד ממים שמעתם? כך תתגברו על "אקווה פוביה" לפני קרוז ובכלל

פוחדים לצאת לחופשת קרוז כי יש לכם ״צימופוביה״ (פחד מגלים בים) או ״מגלוהידרוטלסופוביה״ (פחד מיצורי ים) או ״טלסופוביה״ (פחד ממאגרי מים גדולים) ועוד? ד״ר אילן וולקוב, פסיכיאטר מומחה, מסביר כך תתמודדו עם הבעיה שצפה, תרתי משמע

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

כשהחיים לוחצים, לכאורה אין כמו קרוז מרגיע. מתנתקים מהכול, מהעבודה, מהיום יום, ושוקעים לחופשה של הכול כלול. קמים בבוקר, מסתכלים מהחלון ומופתעים מהנוף החדש. אולי תנחתו באיזה אי מפנק, אולי סיישל, אולי הקריבים, ואולי שייט נינוח, קרוב לבית – בין איי יוון. אבל כל זה לא מתאפשר לכם כי בן או בת הזוג שלכם פשוט מסרבים לטוס לכל מקום עם מים.

"הסיבות לפחד ממים יכולות להיות מגוונות והן לא תמיד ידועות או ברורות. לעיתים, זו חוויה אישית טראומטית עם מים, לעיתים זה פשוט סיפור מפחיד שמישהו פעם סיפר ולפעמים מדובר בחלק מהפרעה רגשית אחרת שלא טופלה כראוי", אומר לפספורטקרוז ד"ר אילן וולקוב, פסיכיאטר מומחה ומנהל המרכז הרפואי MINDME.

עוד לדבריו, פחד ממים, או בשמו המקצועי ״אקווה-פוביה״, היא בעיה נפשית המשתייכת לקבוצת ה״פוביות הספציפיות״, שהיא קבוצה של הפרעות פסיכיאטריות בהן אדם חווה התקפי חרדה סביב אירוע נקודתי (כמו גובה, מעליות, ג׳וקים ועוד). שכיחות ההפרעה כ-1-2 אחוזים מהאוכלוסייה, והיא נפוצה דווקא יותר אצל ילדים.

ד"ר וולקוב מסביר כי אנשים עם ההפרעה עלולים לחוש פחד גדול רק מצעם המחשבה או התקרבות למקור מים, החל מחוף הים ועד למצבים בסיסיים כמו אמבטיה, או סתם שפריץ של מים, ממטרה סוררת בגינה. אנשים הסובלים מההפרעה ימנעו מלהגיע למקומות עם מים, ימנעו מפעולות הכרוכות במפגשים עם נוזלים וכתוצאה יסבלו ממגבלה גדולה וצמצום תפקודי ניכר, בניסיון לחסוך לעצמם את תחושות המצוקה. כשבכל זאת מתרחש מפגש לא צפוי, תתעורר בגופם המערכת הסימפתטית, משמע הכפתור הגדול עליו מוחנו לוחץ כדי להכין את הגוף לסכנה, ושמתבטא לרוב בדפיקות לב מהירות, נשימה מואצת, הזעה, רעידות, בלאגן בבטן, טשטוש ראייה, ותחושה כללית של הימצאות באירוע מסוכן וקשה.

להפרעה מספר תתי סוגים עם שמות לטיניים אקזוטיים – ״צימופוביה״ (פחד מגלים בים), ״מגלוהידרוטלסופוביה״ (פחד מיצורי ים), ״טלסופוביה״ (פחד ממאגרי מים גדולים) ו״אבלותופוביה״ (פחד מרחצה).

אז מה אפשר לעשות וכיצד מתגברים על הבעיה? כנסו לפספורטקרוז - אתר הקרוזים החדש מקבוצת פספורט וגלו את דרכי ההתמודדות. הקליקו כאן לכתבה המלאה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: