אא

פגישת החירום לא עזרה: ישראייר לא מגדילה את מספר הטיסות לאילת

ברשות שדות התעופה לא מסכימים להגדיל את מספר הסלוטים שהחברות הישראליות יקבלו בטרימנל 1. מי שישלם את המחיר יהיו הטסים לאילת. מנכ"ל ישראייר לאנשי משרד התחבורה: "אני טס לאיפה שכדאי לי". כמה טיסות בפועל מתבצעות בכל יום בין נתב"ג לאילת? כל המספרים

צילום: ספיר פרץ צילום: ספיר פרץ

פגישת החירום שהתקיימה אתמול (1.7) בין אנשי חברת ישראייר לאנשי משרד התחבורה - לא הביאה לכך שישראייר תגדיל את מספר הטיסות שלה לאילת.

כפי שפרסמנו לראשונה בפספורטניוז, ישראייר וארקיע דרשו להגדיל להם את הסלוטים מטרמינל 1 בנתב"ג, לאחר שדרשו להעביר את כלל הפעילות התעופתית שלהן לשם, תוך שהן מבטיחות להגדיל במקביל את מספר הטיסות היומיות לאילת.

אך לאחר שחשפנו בפספורטניוז שלישראייר אין כל כוונה להגדיל את מספר הטיסות לאילת, ולסבסוד הטיסות לתושבי אילת וטיסות החינם הניתנות על ידי המדינה למפונים לא ישנו את החלטת החברה, במשרד התחבורה הזעיקו את אנשי ישראייר לפגישה מיוחדת - אך לא יצא ממנה עשן לבן.

אנשי רשות שדות התעופה לא מוכנים לאפשר לישראייר יותר סלוטים מטרנמינל 1. בתגובה, אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר, עמד על כך, ואמר לאנשי משרד התחבורה: "לא נגדיל את מספר הטיסות לאילת, אני טס לאיפה שכדאי לי".

כבר מספר חודשים, חברות התעופה ארקיע וישראייר נאבקות על מעבר כל הפעילות שלהן לטרמינל 1 בנתב"ג. הן טוענות שמעבר כזה ייעל את העבודה, יגרום להם גם כמובן להפחתת הוצאות, ולהציע כרטיסים במחיר מוזל. אך החברות גם מבטיחות כאמור להעלות את מספר הטיסות היומיות לאילת. החברות הבינו לא מכבר כי בטיסות לאילת הן מפסידות כסף, לעומת הרווח שהן עושות בטיסות הבינלאומיות.

הדרמה במספרים: כמה טיסות יש ביום לאילת?

כפי שפרסמנו בפספורטניוז, הסתכלות על המספרים מציגה דרמה של ממש: מתחילת השנה יש ירידה של כ-25% בתנועת המטוסים בטיסות הפנים: 2,559 תנועות לעומת 3,408 תנועות בתקופה המקבילה אשתקד.

בחודש ינואר נרשמה ירידה של כ-34.5%, כאשר נרשמו 488 תנועות לעומת 745 תנועות בינואר 2023. בחודש פברואר נרשמו 495 תנועות לעומת 654 תנועות בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-24.3%. בחודש מרץ נרשמו 495 תנועות לעומת 699 תנועות במרץ 2023, ירידה של כ-29.2%. בחודש אפריל נרשמו 524 תנועות לעומת 627 תנועות באפריל 2023, ירידה של 16.42%. בחודש מאי נרשמו 577 תנועות מטוסים לעומת 683 תנועות במאי אשתקד, ירידה של 18.44%.

המספרים מביאים למעשה את תמונת המצב האמיתית. משרד התחבורה יכול לצאת בהודעות חגיגיות על סבסוד הטיסות לאילת לתושבי אילת, אך התושבים ושאר הטסים כיום מאילת ולאילת סובלים מהשעות המוגבלות של הטיסות.

בעבר אפשר היה למצוא טיסות סביב השעון, כיום אי אפשר למצוא אותן מבחינת חברות התעופה.

577 תנועות בחודש מאי של שתי החברות ביחד, מלמדות על כ-18 טיסות יומיות של ישראייר וארקיע, גם לאילת וגם לנתב"ג. כלומר 8-9 טיסות יומיות לכיוון. כמובן שזה לא מספיק, ופגע מאוד באזרח הקטן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טיסות לאילתישראיירארקיעמשרד התחבורהרשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: