אא

האיחוד האירופי אישר: ITA Airways תהיה חלק מקבוצת לופטהנזה

רשות התחרות של הנציבות האירופית אישרה את הרכישה המתוכננת של 41% על ידי לופטהנזה. מנכ"ל לופטהנזה: "ההחלטה היא גם איתות ברור לתעבורה אווירית חזקה באירופה, שיכולה לעמוד בהצלחה בתחרות העולמית"

צילום: קבוצת לופטהנזה צילום: קבוצת לופטהנזה

נציבות האיחוד האירופי אישרה את רכישת 41% מ-ITA Airways על ידי קבוצת לופטהנזה.

נזכיר כי בחודש ינואר קבוצת לופטהנזה ביקשה את אישור האיחוד האירופי לעסקת רכישה ראשונית של 41% מחברת התעופה הלאומית של איטליה ITA Airways, שתוביל לרכישה מלאה שלה, אך לנוכח החשש כי הנציבות האירופית לא תאשר את הבקשה עקב פגיעה בתחרותיות בענף התעופה, לופטהנזה הציעה לוותר על סלוטים לטובת חברות אחרות בנמל התעופה לינטה מילנו, נמל הפעילות המרכזי של ITA Airways, והודיעה על כך לנציבות האירופית.

למרות זאת הסתבר כי העסקה בה רכשה לופטהנזה 41% מ-ITA Airways תמורת 325 מיליון אירו, ורכישה עתידית של החברה האיטלקית הצפויה ב-2026 תמורת 500 מיליון אירו נוספים, ובכלל זה, הוויתורים המוצעים ע"י לופטהנזה, לא סיפקו את הנציבות האירופית, והיא פתחה בחקירה מקיפה של העסקה.

עתה כאמור, נציבות האיחוד האירופי נתנה "אור ירוק" לעסקה ולרכישה של החברה האיטלקית.

קרסטן שפור, מנכ"ל לופטהנזה, ציין: "האישור מבריסל הוא חדשות מצוינות עבור ITA Airways ולופטהנזה ובמיוחד עבור כל הנוסעים שטסים לאיטליה וממנה. אנו מצפים לקבל את פני ITA Airways ואת עובדיה המצטיינים כארגון חדש למשפחת קבוצת התעופה שלנו בקרוב מאוד, ההחלטה היא גם איתות ברור לתעבורה אווירית חזקה באירופה, שיכולה לעמוד בהצלחה בתחרות העולמית".

קבוצת לופטהנזה, משרד הכלכלה והאוצר האיטלקי (MEF) ו- ITA Airways בירכו על אישורה של נציבות האיחוד האירופי במסגרת חוקי התחרות. עם אישור זה של רשות התחרות, ברורה כעת הדרך לרכישת נתח של 41% ולרכישת שאר המניות לאחר מכן על ידי לופטהנזה תמורת תרומה הונית של 325 מיליון יורו, אשר סוכמה כבר במאי 2023. ההשקעה תושלם באמצעות הגדלת הון. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2024.

הדבר מצריך עדין אישורים של הרשויות, עם זאת, אופציות לרכישת יתרת המניות של ITA Airways סוכמו בין לופטהנזה לקבוצת MEF וניתן לממש אותן החל מ-2025 לכל המוקדם.

לאחר הסיכום הסופי, ITA Airways אמורה להפוך לחברת התעופה החמישית ברשת המשולבת באופן הדוק עם קבוצת לופטהנזה תוך שמירה על שם המותג שלה ITA Airways. כחלק מהמערכת מרובת חברות התעופה ורבת המותגים שהוקמה בהצלחה על ידי קבוצת לופטהנזה, חברת התעופה האיטלקית תנצל סינרגיות רבות, למשל במכירות ברחבי העולם, תוכנית הנאמנות Miles & More ורכישת דלק ומטוסים.

לדברי החברה, המיזוג צפוי לחזק ולפתח עוד יותר את המצב הכלכלי של ITA Airways. איטליה תהפוך ל"שוק הביתי" החמישי של קבוצת לופטהנזה. זה יהיה השוק השני בגודלו של קבוצת לופטהנזה במונחים של הכנסות אחרי גרמניה וארה"ב. איטליה היא כבר השוק השני בחשיבותו עבור החברה מחוץ לשווקי הבית שלה אחרי ארה"ב. במונחים של תוצר מקומי גולמי, איטליה היא הכלכלה השלישית בגודלה באירופה עם כלכלה מוכוונת ייצוא ואחד מיעדי החופשה הפופולריים ביותר בעולם.

עוד לדברי החברה, קבוצת לופטהנזה ו- ITA Airways מתכננות ביחד שילוב מהיר של ITA Airways עם כמעט 5,000 עובדיה, שיהפוך את התרבות הארגונית של קבוצת לופטהנזה לעוד יותר בינלאומית ומגוונת. רומא-פיומיצ'ינו תהפוך למרכז השישי והדרומי ביותר של קבוצת לופטהנזה.

מיד לאחר הסיכום הסופי, רשתות הנתיבים אמורות להיות מקושרות זו לזו באמצעות קוד-שייר, כך שהלקוחות יוכלו לשלב את הצעות חברות התעופה. זה ייצור למעלה מ-1,000 אפשרויות קישור חדשות, ואפשרויות רבות נוספות ליעדים בדרום אמריקה, צפון אפריקה והמזרח התיכון בפרט. ITA Airways גם תחזק את התחרות באיטליה, המאופיינת כיום בעמדה מעולה של חברות תעופה זולות.

ITA Airways כבר מתמקדת באיכות ובגישת פרימיום עם תרבות שירות איטלקית. חברי תוכנית הנאמנות הקיימת שלה "Volare" יוכלו גם לאסוף או להשתמש במיילים שלהם עם Miles & More מהיום הראשון שלאחר הסגירה. בנוסף, הטרקלינים המתאימים יהיו נגישים הדדית. ITA Airways שואפת להצטרף ל-Star Alliance בעתיד הקרוב. תהליכים מסחריים, מערכות IT ותהליכי רכישה יותאמו במהירות האפשרית על מנת לנצל את השפעות הסינרגיה הרבות.

קרסטן שפור ציין: "הרכישה של ITA Airways מחזקת את הבינלאומיות של קבוצת לופטהנזה. אנו מציעים לאורחינו מבחר גדול יותר משמעותית של קישורים ויעדים, ועם הבסיס ברומא שקיבל חמישה כוכבים, אנו גם מרחיבים את היצע הפרימיום שלנו. ההשקעה ב-ITA Airways מחזקת את מעמדה של קבוצת לופטהנזה בתחרות העולמית, כחברת תעופה בינלאומית ומותג חזק ITA Airways תתמוך בנו בהרחבת העמדה שלנו כמספר 1 באירופה".

השילוב של ITA Airways ברשת התעופה של קבוצת לופטהנזה אמור להתחיל עם הסיכום הסופי. אישור הרשויות מאפשר את שיתוף הפעולה בין ITA Airways לקבוצת לופטהנזה ברמה מסחרית ותפעולית ממועד סגירת העסקה. עד אז, שתי החברות ימשיכו לפעול בתחרות. לאחר משא ומתן אינטנסיבי עם הנציבות האירופית, הצדדים הסכימו על חבילת ויתורים.

ITA Airways נוסדה בנובמבר 2020, החלה את פעילותה ב-15 באוקטובר 2021 ומונה כיום כ-4,860 עובדים. חברת התעופה, שבסיסה ברומא, נשאה בשנה שעברה כמעט 15 מיליון נוסעים ויש לה צי מודרני של 96 מטוסי איירבוס, כולל 23 מטוסים ארוכי טווח ו-73 מטוסים קצרי טווח. הבסיס ברומא מציע תנאים אידיאליים להרחבת רשת המסלולים המשותפת לכיוון אפריקה ואמריקה הלטינית, ובכך תספק ללקוחות חיבורים משופרים לחצי הכדור הדרומי. ITA Airways משרתת כיום בסך הכל 69 יעדים.

ITA Airways. צילום: קבוצת לופטהנזהITA Airways. צילום: קבוצת לופטהנזה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Ita Airwaysקבוצת לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: