אא

מבחן רכב: MG4 X-Range לא מפחדת מדרך ארוכה

זו אחת מ-3 הגרסאות של MG4 שנמכרות כרגע בישראל - וגולת הכותרת שלה היא טווח נסיעה משופר. אבל על הדרך מתווסף לזה גם עוד קצת הספק, ואפילו עדכונים עיצוביים קלים

מבחן רכב MG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקו מבחן רכב MG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקו

MG4 החשמלית הקומפקטית הושקה בישראל לפני קצת יותר משנה, ובמאי האחרון הגיעו לישראל שתי גרסאות חדשות שלה: גרסת הביצועים העוצמתית MG4 X-Power, והגרסה מוגדלת הטווח MG4 X-Range. לקחתי למבחן את ה-X-Range, אז בואו נראה האם השינוי מורגש.

העיצוב החיצוני

ה-X-Range מעוצבת באופן ספורטיבי, אלגנטי ונקי, בדומה ל-MG4 הרגילה. השינויים הם מינוריים, אבל כוללים חישוקים חדשים ומדבקת X-Range מאחור.

צילום: אירה מקיינקוצילום: אירה מקיינקו

צילום: אירה מקיינקוצילום: אירה מקיינקו

הצצה פנימה

מבפנים, הדגם מצויד במערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', לה קישוריות חוטית ל-Apple Car Play ו-Android Auto. בנוסף, הוא כולל פיצ'רים כמו כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי וחימום, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, הגה ספורטיבי גדול ומתחמם, ועוד.

MG4 X-Range מבפנים. צילום: אירה מקיינקוMG4 X-Range מבפנים. צילום: אירה מקיינקו

המנוע, הסוללה וחוויית הנהיגה

ה-X-Range מגיעה עם הנעה אחורית, בהספק משופר של 245 כוחות סוס. גם נתוני ההאצה של הדגם שופרו לעומת ה-MG4 הרגילה, וכעת הוא מאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות. לרכב יש 5 מצבי נהיגה ואפשרות נהיגה בדוושה אחת - ובולמיו, שיכוך הזעזועים ובידוד הרעשים שלו מתאימים כולם לנהיגה ספורטיבית ו"פרועה" יותר.

ומה לגבי הסוללה המשופרת? גודלה המעודכן הוא 77 קוט"ש, ויש לה טווח נסיעה מירבי מוצהר של 520 ק"מ. במסגרת המבחן שלי, אני נסעתי למרחק של 450 ק"מ בין טעינות. חשוב לי לציין שלא ריחמתי על האוטו, נסעתי בהרבה כבישים מהירים והשתמשתי במיזוג בשיא עוצמתו - אבל גם ביצעתי מספר נסיעות עדינות וחסכוניות יותר בחשמל. בסופו של דבר, הטווח של הרכב מושפע לחלוטין מאופי הנהיגה שלכם, ואם תנהגו במצב החיסכון בחשמל ובמהירות שאינה גבוהה - תצליחו להגיע קרוב יותר לטווח המוצהר.

MG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקוMG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקו

בטיחות

בגזרת הבטיחות ומערכות הסיוע בנהיגה, תמצאו Cruise control אדפטיבי שנשלט דרך גלגל ההגה, סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה למניעת התנגשות מאחור, התרעה בעת מעבר נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום ועוד. כל מערכות הבטיחות מתפקדות היטב, אבל הייתי מוותרת על תצוגת הרכב בשטח המת ממצלמות 360 המעלות, שמופיעה כאשר אתם מאטים ומאותתים לאחד הצדדים. התצוגה הקיימת במראות בהחלט מספיקה מבחינתי.

MG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקוMG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקו

מחיר MG4 X-Range

מחירו ההתחלתי של הדגם הוא 163,888 ש"ח. זאת לעומת ה-MG4 הרגילה, שמחירה מתחיל כיום מ-152,888 ש"ח.

MG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקוMG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקו

ביקורת רכב MG4 X-Range: כמה מילים לסיכום

אני אהבתי את ה-MG4 הרגילה כאשר בחנתי אותה, ודעתי נותרה זהה עם הדגם הזה. שמחתי לגלות שהטווח באמת משופר בפועל, וההספק שהתווסף תורם לחוויית נהיגה ספורטיבית ומהנה אפילו יותר מאשר בדגם הרגיל. שימו לב שזה אחד מהרכבים החשמליים הזולים ביותר בישראל שיש להם הנעה אחורית - ויש תמורה טובה למחיר.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

ביקורת רכב MG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקוביקורת רכב MG4 X-Range. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: