אא

ישראייר מציגה: טיסה נגישה

שיתוף פעולה חדש בין ישראייר לאלו״ט יאפשר למתמודדים עם מוגבלויות ובעיקר לילדים על הרצף האוטיסטי להתמודד עם חוויית הטיסה, נמל התעופה והמפגש עם דיילים - דרך סיפורי הכנה

צילום: באדיבות ישראייר צילום: באדיבות ישראייר

שיתוף פעולה חדש בין אלו״ט לישראייר ינגיש את חווית הטיסה לילדים החיים עם מוגבלות.

במסגרת זו פותחה ׳ערכת הכנה לטיסה׳ הכוללת שני סיפורים חברתיים ודף הסבר להורים לגבי אופן השימוש בסיפורים. סיפורי ההכנה נועדו לעזור לילדים להתכונן לקראת פעילות או חוויה שאינם מכירים.

הסיפורים מציגים אתגרים שעלולים לצוץ ודרכי התמודדות שיכולות לסייע. בנוסף, הסיפור מארגן את רצף השלבים של הפעילות על מנת להגביר את תחושת השליטה והביטחון. הערכות זמינות באתר של ישראייר ושל אלו״ט וכוללות סיפור הכנה לקראת עלייה למטוס וסיפור הכנה לטיסה עצמה, צעד אחר צעד ומפרקים את החוויה לשלבים כדוגמת הגעה לשדה, מפגש עם דיילים ודיילות ואנשי תעופה, תהליך הצ׳ק אין ועוד.

על פי ישראייר ואלו״ט, חוויית הטיסה בשביל ילדים ומבוגרים רבים, ובפרט ילדים אוטיסטים, זו עלולה להיות מאתגרת במיוחד עד כדי הימנעות של משפחות מטיסות או חופשות בחו"ל בגלל החוויה המפחידה והלא נעימה שעוברת על בני המשפחה המתמודדים. שדה תעופה צפוף ולא מוכר עם הרבה רעשים, אנשים במדים, תורים ארוכים, הודעות בכריזה - כל אלה עלולים לגרום לתחושת חוסר נעימות ואף מצוקה אמיתית עבורם, וגם עבור בני משפחתם.

הילה הרמולין-רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בישראייר אומרת ש"כחלק מהמחויבות לשיפור מתמיד בשירות ומתן מענה תיירותי לאוכלוסיות מגוונות, אנו מקדמים בשנים האחרונות תיירות נגישה הפונה לפלח אנשים עם מוגבלויות שונות. המלחמה חידדה את הצורך והעלתה את החשיבות של הנושא. אנו ערוכים לאפשר לאוכלוסיית הלקוחות עם המוגבלות לצאת לחופשות במגוון יעדים. הדרכנו את העובדים הרלוונטיים להיות קשובים לצרכים המיוחדים ולהתאים את החופשה לכל צורך. בשנה האחרונה חברנו לסטארטאפ הישראלי TRAVAXY הממפה את חדרי המלון במלונות שונים בעולם על פי קריטריונים מותאמים , דבר המסייע לנו בבחירת החופשה הנכונה עבור לקוחות עם מוגבלויות".

רתם גל מישאל, אחראית הנגשה באלו״ט: ״אוטיסטים יכולים להיעזר באופנים שונים של הנגשה, כאלה שלוקחים בחשבון את השונות הנוירולגית שלהם. בין השאר, על ידי שימוש בסיפורי הכנה״.

אושרת מורד, מנהלת מרכז השליטה בישראייר ורכזת הנגישות: "קבוצת ישראייר חברה לפני שנים למיזם 'שווה פיתוח' מבית ג'וינט ישראל, מעבר למוגבלות, ציונות אלפיים וקרנות הביטוח הלאומי שפועלות ללא הרף לקידום מוצרי תיירות נגישה כדי להפיג חששות, להקל ולעודד אנשים עם מוגבלות לצאת לחופשה.
במסגרת המיזם חברנו לאלו"ט ופיתחנו יחד עם הצוות המקצועי שלהם חוברות הכנה לטיסה הזמינות להורדה ללא עלות באתר ישראייר. סיפורי הכנה יכולים לעזור לילדים ולמשפחות מיוחדות להתכונן לקראת פעילות או חוויה גם אם הם לא מוכרים. הסיפור מציג אתגרים שעלולים לצוץ ודרכי התמודדות שיכולות לסייע ומארגן את רצף השלבים של הפעילות על מנת להגביר תחושת שליטה וביטחון״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירנגישות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: