אא

בקיץ הבא נשלם הרבה יותר? בוונציה הכניסו 2.2 מיליון יורו מדמי התשלום לעיר, אבל יש גם מי שמתנגדים

הניסוי שהחל לאחרונה בעיר ודורש תשלום עבור כניסה בימים נבחרים הזרים לקופה מיליוני יורו והמחיר עשוי להיות מוכפל כבר בשנה הבאה. באופוזיציה העירונית מתנגדים וטוענים שהעומס נותר כשהיה

ונציה. צילום: Shutterstock ונציה. צילום: Shutterstock

בוונציה היו לא מעט תושבים שחיכו שנים לתחילתו של ניסוי דרישת תשלום המס בכניסה לעיר הסופר תיירותית והאובר עמוס בה הם חיים. כעת, חודשיים וחצי לאחר תחילת הפיילוט יש כבר מסקנות ראשונות.

במהלך 29 ימים שונים בחודשיים וחצי האחרונים, בעיקר בחגים ובסופי שבוע, נערך השנה פיילוט שבחן לראשונה כיצד להוציא לפועל את חוק המיסוי היומי וכיצד לאכוף אותו.

המסקנות כנראה עשו טוב לקופה הציבורית בוונציה ושם כבר חושבים על הכפלת גובה דמי הכניסה לעיר, שעשוי לעמוד בשנה הבאה על 10 יורו לאדם, ליום.

במהלך הפיילוט נגבו כ-2.2 מיליון יורו מכ-450,000 תיירים שהתעקשו לטייל בעיר דווקא בימים בהם הכניסה בתשלום.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

במהלך 11 הימים הראשונים של תקופת הניסיון, נרשמו בעיר בממוצע 75,000 מבקרים. בסוף השבוע התאספו כמה עשרות פעילים חברתיים בסמוך לתחנת הרכבת סנטה לוצ'יה בעיר, במחאה על היטל המס בסך 5 יורו ביום, שלטענתם כלל לא מנע מהמבקרים להציף את העיר בימי השיא.

בעיריית ונציה טענו כי ההכנסות מדמי הכניסה נותבו לטובת עלויות הפעלת המערכת, תחזוקה, ניקיון והפחתת עלויות המחיה. בנוסף נטען כי המס סייע בעצירת אונסק"ו מלהכניס את העיר ל"רשימה השחורה" בגלל חוסר תחזוקה.

כעת ברשויות העירונית מדברים כאמור באופן גלוי על הכפלת מס הכניסה ל-10 יורו, שאולי ירתיע מעט יותר מבקרים מכניסה לעיר בתקופות השיא. חשוב לציין שההחלטה עדיין לא התקבלה.

כיום בוונציה תמצאו יותר מיטות תיירים במרכז ההיסטורי מאשר תושבים רשמיים, שמספרם ירד לשפל היסטורי של 50,000 בלבד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ונציהאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: