אא

זה מתחיל: אלה הימים בהם תשלמו 5€ בכניסה לוונציה

העיר האיטלקית מתחילה בגביית תשלום בכניסה, במטרה להפחית את תיירות היתר. אם הכל יילך כשורה בשנה הבאה תשלמו בכל יום. כל השאלות והתשובות בעניין - כאן

תשלום בכניסה לוונציה (צילום: Shutterstock) תשלום בכניסה לוונציה (צילום: Shutterstock)

הגישה לעיר העתיקה של ונציה תותנה בתשלום אונליין מראש. החל מהיום, ואחרי שנים של הכנות ו"איומים", זה קורה - ובמשך 29 ימים תיבחן מערכת התשלום בכניסה לעיר הפופולרית.

בזה בדיוק מנסים להילחם (צילום: SHUTTERSTOCK)בזה בדיוק מנסים להילחם (צילום: SHUTTERSTOCK)

מטרת התשלום היא להפחית את מכת "תיירות היתר" הפוגעת בעיר העתיקה, אותה פוקדים 30 מיליון תיירים בשנה, קצת פחות ממספר התיירים שפוקדים את יוון כולה, לשם ההשוואה. תקופת המבחן עשויה גם להתארך מעבר לימים המצוינים בהמשך כתבה זו. אם הפיילוט יעבוד כמתוכנן, החל מ-2025, בכל יום בשנה, ייגבה התשלום.

כמה זה עולה?

סכום הכניסה עומד על 5€ לתיירים שייכנסו בין השעות 08:30 ל-16:00 ולא ילונו בוונציה. תיירים שילונו באחד ממלונות העיר יהיו פטורים, שכן תשלום המס שלהם יגולם בתשלום מקום הלינה.

באילו ימים נצטרך לשלם?

אפריל

25, 26, 27, 28, 29, 30

מאי

1, 2, 3, 4, 5, 11, 12, 18, 19, 25, 26

יוני

8, 9, 15, 16, 22, 23, 29, 30

יולי

6, 7, 13, 14

איך משלמים?

את התשלום בכניסה לוונציה תצטרכו לבצע אונליין באתר זה, שם תצטרכו לבחור את יום הביקור - ולהמשיך לתשלום במערכת פשוטה לתפעול. בתמורה תקבלו קוד QR אותו תידרשו להציג בנקודות בקרה בכניסה לעיר העתיקה של ונציה ולפקחים שיבקשו להציג את הקוד באופן אקראי.

ונציה. צילום: Shutterstockונציה. צילום: Shutterstock

מי פטור מתשלום?

ככל הנראה - לא אתם. מי שפטורים מתשלום בכניסה לוונציה הם כאמור מי שלנים במלונות בעיר העתיקה (התשלום מגולם בדמי הלינה), תושבי האזור, עובדים במקום, קרובי משפחה של תושבים, משתתפי תחרויות ספורט המתקיימות במקום, סטודנטים ברישום ייעודי מראש, בעלי נכסים שאינם תושבים בוונציה, מוזמנים של גופים רשמיים או של בני משפחה ותלמידי בתי ספר בטיולים לאזור.

ומה אם לא שילמתי?

הקנסות על אי-תשלום, כך על פי גורמים רשמיים באיטליה, עלולים להגיע למאות אירו, ועדיף להימנע מאי-נעימויות וקנסות גם אם תיכנסו לעיר העתיקה שלא דרך שער בקרה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליהונציהתיירות יתר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: